Ανεξάρτητη Κίνηση Οικονομολόγων Ελλάδας
Αλεβιζάκης Παναγιώτης
Μάρκου Μπότσαρη 34 Α Χανιά
Τηλ :28210-92770 Fax. :28210-99280
Email: Alevizakis@akioe.gr
ΑΡ.ΠΡ.10224/2/4/2013
Χανιά 02/04/2013
ΠΡΟΣ: Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
κ. Ιωάννη Βρούτση
ΘΕΜΑ: Όχι στην ηλεκτρονική γραφειοκρατία
Κύριε Υπουργέ,
Στην προσπάθεια που γίνεται από Εσάς να εκσυγχρονίσετε τους φορείς που εποπτεύονται από το υπουργείο σας (ΟΑΕΔ, ΣΕΠΕ, ΙΚΑ), έχουν δημιουργηθεί ορισμένα προβλήματα με όχι και τόσο ευχάριστες συνέπειες στον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας.
Ορισμένα από αυτά, έχουμε την υποχρέωση, να τα θέσουμε υπόψη σας.
Με την υπ’ αριθ. 5072/6/13 (ΦΕΚ 449 Β/25-2-2013) απόφασή σας, διατάξατε την υποχρεωτική υποβολή επτά (7) εντύπων στο πληροφοριακό σύστημα (ΠΣ) του υπουργείου σας. Όμως, πριν την έκδοση της ανωτέρω απόφασης θα γνωρίζετε ότι:
Α) Το ΠΣ δεν είναι ακόμη έτοιμο να δεχτεί τον όγκο των δηλώσεων και συχνά η πρόσβαση σε αυτή δεν είναι εφικτή ή οι κωδικοί πρόσβασης δεν είναι αναγνωρίσιμοι από το σύστημα (πχ την 12-03-2013 για καμία επιχείρηση δεν αναγνωρίζονταν οι κωδικοί πρόσβασης)
Β) το ΠΣ δεν είναι συμβατό με τη πλειοψηφία των Η/Υ καθόσον δεν μπορεί να συνδεθεί με τον internet explorer 8 και παλιότερους δηλαδή τον φυλλομετρητή που χρησιμοποιούν οι περισσότερες επιχειρήσεις. Η προτροπή των μηχανογράφων σας να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις την έκδοση 9 σημαίνει προτροπή να προβούν σε υψηλού κόστους ενέργειες για αγορά κατάλληλου hardware και software. Επιπλέον η προτροπή των μηχανογράφων σας να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις το ελεύθερο λογισμικό Mozilla ή Chrome σημαίνει για τις επιχειρήσεις υψηλό ρίσκο επικινδυνότητας καθόσον τα ανωτέρω software δεν παρέχουν καμία εγγύηση σε αντίθεση με τις εγγυήσεις που παρέχονται από την εταιρία Microsoft για το λογισμικό που πουλάει στους πελάτες της.
Γ) Τα επτά (7) έντυπα που υποχρεώνονται οι επιχειρήσεις να υποβάλλουν ηλεκτρονικά είναι κατά 90% επανάληψη ίδιων πληροφοριών δημιουργώντας «ηλεκτρονική» γραφειοκρατία στα πρότυπα της γραφειοκρατίας που προφανώς θέλετε να εξαλείψετε.
Δ) Στα υποβαλλόμενα έντυπα ζητάτε να συμπληρωθούν στοιχεία που ήδη οι υπηρεσίες σας έχουν στα μητρώα τους αλλά και το ΠΣ φαίνεται πως ήδη διαθέτει. ΠΧ ονοματεπώνυμο και λοιπά στοιχεία εργοδότη, ονοματεπώνυμο, ημερομηνία και τόπος γέννησης, φύλο, υπηκοότητα και λοιπά στοιχεία εργαζομένου, διεύθυνση, ΚΑΔ, Δ.Ο.Υ., νομική μορφή, ΑΜΕ και λοιπά στοιχεία επιχείρησης, αρμόδια υπηρεσία ΟΑΕΔ ή ΣΕΠΕ κτλ δηλαδή στοιχεία που έχουν ήδη υποβληθεί επίσημα στις υπηρεσίες σας κατά την απογραφή των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στο ΙΚΑ.
Ε) Στο σχετικό site υποβολής των ανωτέρω εντύπων δεν παρέχεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας και η επικοινωνία μέσω τηλεομοιοτυπίας με τους αρμόδιους φορείς αφαιρώντας προκλητικά το δικαίωμα των χρηστών από μέσα επικοινωνίας νομοθετικά καταχωρημένα. Επιπλέον οι τηλεφωνικοί αριθμοί που παρουσιάζονται είτε θα είναι καταλυμένοι (σε εργάσιμες ημέρες και ώρες) είτε δεν θα ανταποκρίνεται κανένας ενώ όπως εσείς καλά γνωρίζεται α) οι επιχειρήσεις λειτουργούν όλο το 24ώρο β) η υποχρέωση χρήσης του ΠΣ επεκτείνεται σε όλο το 24ωρο και όλες τις ημέρες του έτους καθόσον δεν επιτρέπεται πλέον καμία καθυστέρηση στην αναγγελία πρόσληψης οποτεδήποτε και αν αυτή συντελεσθεί. Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να περιμένουν να ξημερώσει ή να έρθει η πρώτη εργάσιμη ημέρα για να λειτουργήσουν ή να πρέπει να διακόψουν την παραγωγική τους λειτουργία αν το ΠΣ δεν μπορεί να ανταποκριθεί.
ΣΤ) Το βιβλίο νεοπροσλαμβανομένων του άρθρου 26§9 του αν. 1846/51 δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης καθόσον όλες οι προσλήψεις αναγγέλλονται πριν την ώρα και ημέρα πρόσληψης και τα αρμόδια όργανα του ΙΚΑ μπορούν να ελέγχουν ηλεκτρονικά την τήρηση των ασφαλιστικών υποχρεώσεων των εργοδοτών.
Τα ανωτέρω είναι ορισμένα από τα κυριότερα προβλήματα που οι συνεργάτες σας αντί να τα επιλύσουν με την χρήση των νέων τεχνολογιών προσπάθησαν , και το κατάφεραν, να τα διατηρήσουν μεταφέροντας την υπάρχουσα γραφειοκρατία, που είχε δημιουργηθεί με την χρήση των χειρόγραφων εντύπων, στην μηχανογράφηση. Ειδικότερα, «κατάφεραν» να μετατρέψουν όλα τα χειρόγραφα έντυπα σε μηχανογραφικά έντυπα με την ίδια ακριβώς διαδικασία δηλαδή με το να συμπληρώνουν οι εργοδότες ένα-ένα έντυπο ξεχωριστά και να τα υποβάλλουν ομοίως ξεχωριστά δημιουργώντας το πρωτοφανές φαινόμενο της «ηλεκτρονικής» γραφειοκρατίας.
Κύριε Υπουργέ,
επειδή κοινός στόχος και σκοπός μας είναι η μείωση του γραφειοκρατικού κόστους για τη δημόσια διοίκηση και συνάμα του εργοδοτικού κόστους παρακαλώ εξετάσετε τα ανωτέρω και λάβετε υπόψη σας ότι σε μία (1) μόνο ηλεκτρονική φόρμα και συμπληρώνοντας μερικά μόνο ηλεκτρονικά πεδία (ΑΦΜ επιχείρησης, ΑΜΚΑ εργαζομένου, ημερομηνία πρόσληψης και αποχώρησης, ωράριο, μισθό κτλ) όλοι οι αρμόδιοι φορείς θα μπορούν να λαμβάνουν όλες της πληροφορίες που χρειάζονται για την εκτέλεση του σκοπού τους και σε οποιαδήποτε μορφή αυτοί θέλουν και τους εξυπηρετεί.
Το υπουργείο σας και οι φορείς του θα πρέπει να είναι αρωγοί των επιχειρήσεων και όχι εναντίων αυτών δημιουργώντας επιπλέον κόστος στην παραγωγική τους λειτουργία.
Με εκτίμηση
Ο εκ/πος της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας και
Μέλος της Κ.Δ. του Οικονομικού Επιμελητήριου Ελλάδος
Αλεβιζάκης Παναγιώτης
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε