Διαχρονική ασυλία στα κυκλώματα που διακινούν πλαστά και εικονικά τιμολόγια. Ισχυρά συμφέροντα πίσω από τη μη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το υπουργείο Οικονομικών. Στα συρτάρια και το σχέδιο για το λαθρεμπόριο στα ναυτιλιακά καύσιμα.
Στα συρτάρια του υπουργείου Οικονομικών παραμένουν ερμητικά κλειστά αποκαλυπτικά στοιχεία, πορίσματα και μελέτες (ακόμα και υπουργικές αποφάσεις) για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) και την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου με τα ναυτιλιακά καύσιμα, οι οποίες ποτέ δεν εφαρμόστηκαν.
Ο λόγος; Για να συνεχίσουν να δρουν ανενόχλητοι οι μεγάλοι φοροφυγάδες, που ζουν και πλουτίζουν από την παραοικονομία και την υπεξαίρεση φόρων εισοδήματος και ΦΠΑ, η οποία υπολογίζεται σε περισσότερα από 3 δισ. ευρώ τον χρόνο.
Το μεγάλο «κόλπο» γίνεται με τη χρήση πλαστών και εικονικών τιμολογίων και τη μη έκδοση αποδείξεων ή την έκδοση πλαστών αποδείξεων από αδήλωτες ταμειακές μηχανές. Η ηλεκτρονική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών θα έλυνε αυτομάτως το μείζον ζήτημα της γνησιότητας όλων των διακινούμενων τιμολογίων, ενώ το υπουργείο θα γνώριζε σε πραγματικό χρόνο τις ημερήσιες λιανικές πωλήσεις όλων των επιχειρήσεων.
Η διαβίβαση από τους υπόχρεους εκδότες, η αποδοχή από τους υπόχρεους λήπτες και η υποδοχή-αξιοποίηση (επεξεργασία, έλεγχος, διαχείριση, αποθήκευση κ.λπ.) όλων των δεδομένων των φορολογικών στοιχείων θα ήταν εφικτή τόσο από τεχνικής άποψης όσο και από πλευράς κόστους των υπόχρεων επιτηδευματιών και της πολιτείας.
Δυνατότητες
Με την αξιοποίηση αυτών των δεδομένων θα περιορίζονταν στο ελάχιστο τα πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία και θα καθίστατο δυνατή η ορθή εκτίμηση του μεγέθους των εσόδων από τον ΦΠΑ και τον φόρο εισοδήματος. Παράλληλα, θα ήταν εφικτός ο άμεσος έλεγχος και η επαλήθευση της ορθότητας των κατατεθέντων δηλώσεων ΦΠΑ, των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών, καθώς και η σύνταξη και υποβολή ορθών δηλώσεων ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος.
Παρά τα πορίσματα, τις δύο υπουργικές αποφάσεις που έχουν ήδη υπογραφεί, αλλά και τα χρονοδιαγράμματα που είχαν τεθεί παλαιότερα για την εφαρμογή του μέτρου από την 1/1/2013, αυτό ποτέ δεν προχώρησε. Πολιτικά στελέχη που είχαν ασχοληθεί στο παρελθόν με την υπόθεση, αφήνουν εμμέσως να εννοηθεί ότι είναι ισχυρά τα συμφέροντα που υπονομεύουν την ολοκλήρωση του σχεδίου, τα οποία μάλιστα αποτελούν εν πολλοίς την πελατεία των κομμάτων που κυβέρνησαν τη χώρα τις τελευταίες δεκαετίες.
Η νέα ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει εκφράσει τη βούληση να προχωρήσει η on line διασύνδεση των ταμειακών μηχανών, εξέλιξη η οποία θα επιτρέψει στο Δημόσιο «να λειτουργεί με προληπτική και όχι κατασταλτική φιλοσοφία». Μάλιστα, μελετά το παράδειγμα της Πορτογαλίας, χώρα στην οποία το μέτρο ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Μόνο που για την ελληνική περίπτωση είναι ένα «φαραωνικό» σχέδιο, όπως το είχε χαρακτηρίσει ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Χ. Θεοχάρης.
Στις ελληνικές καλένδες πήγε και το ολοκληρωμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στα ναυτιλιακά καύσιμα. Το νομοθετικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε για τη διακίνηση και την κατανάλωση του πετρελαίου στην ξηρά, δεν επεκτάθηκε στη… θάλασσα, αφήνοντας στο απυρόβλητο τα κυκλώματα που θησαυρίζουν σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου.
Στα… χαρτιά από το 2008
Τα μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου ναυτιλιακών καυσίμων έχουν εξαγγελθεί από το καλοκαίρι του 2008, όμως ποτέ δεν εφαρμόστηκαν. Τα μέτρα προέβλεπαν μεταξύ των άλλων:
Την υποχρέωση για την ηλεκτρονική σήμανση με σύστημα εντοπισμού (GPS) όλων των μεταφορικών μέσων πετρελαιοειδών. Ολα τα πλωτά και χερσαία μέσα μεταφοράς πετρελαίου ναυτιλίας θα υποχρεώνονταν να φέρουν και να χρησιμοποιούν το σύστημα εντοπισμού GPS.
Την εγκατάσταση στην κεντρική υπηρεσία του ΣΔΟΕ Κέντρου Ελέγχου, εφοδιασμένου με σύγχρονα συστήματα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, για να παρακολουθείται η κίνηση όλων των δεξαμενόπλοιων και των λοιπών πλωτών μέσων που μεταφέρουν πετρέλαιο ναυτιλίας.
Την εγκατάσταση ειδικών ηλεκτρονικών αισθητήρων σε όλα τα βυτιοφόρα και πλοία ώστε να εκπέμπουν μέσω τηλεματικής ή GPS-SMS/GPRS, σήματα για την ακριβή θέση τους κατά τον εφοδιασμό. Οι αισθητήρες αυτοί θα τοποθετούνταν στις βάνες εισαγωγής και εξαγωγής των ναυτιλιακών καυσίμων ή στις δεξαμενές των εφοδιαστικών μέσων. Προβλεπόταν να σφραγίζουν ηλεκτρονικά και να αποστέλλουν μέσω τηλεματικής ή GPS-SMS/GPRS, σήματα για την ακριβή θέση των εφοδιαστικών μέσων και των πλοίων προορισμού, καθώς και σήματα alarm εφόσον η αποσφράγισή τους γινόταν σε μη προκαθορισμένο σημείο εφοδιασμού.
Ταυτόχρονα, είχαν τη δυνατότητα να καταμετρούν κατά τη ροή του καυσίμου, το είδος, την πυκνότητα και την ποσότητά του. Ηταν το σύστημα «ΠΟΣΕΙΔΩΝ», το οποίο όμως παρέμεινε και αυτό στα… χαρτιά.
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε