Με συνέπεια και Ανεξάρτητο λόγο Κινούμαστε Δυναμικά

Για ένα Απαλλαγμένο απο κομματικές εξαρτήσεις ΟΕΕ

Για την Αναβάθμιση της Οικονομικής Επιστήμης

Για Επαγελματική Αξιοπρέπεια

Κάλεσμα της Α.ΚΙ.Ο.Ε στα οικονομικά επιτελεία των κομμάτων

Ανεξάρτητη Κίνηση Οικονομολόγων Ελλάδας

 

Κάλεσμα της Α.ΚΙ.Ο.Ε στα οικονομικά επιτελεία των κομμάτων που συμμετέχουν στις εκλογές, για δεσμευτική τους απάντηση στα παρακάτω αιτήματα

Αθήνα 20/01/2015

Αγαπητές/οι

            Σας παρακαλούμε, εάν επιθυμείτε όπως μας απαντήσετε για τις θέσεις σας, στα  παρακάτω αιτήματα μας με αναλυτική περιγραφή των ενεργειών σας και του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης των στη περίπτωση που είστε κυβέρνηση ή συμμετέχετε σε κυβερνητικό σχηματισμό. 

            Τα αιτήματά μας (άρα και οι απαντήσεις σας)   αναφέρονται ταυτόχρονα σε τρείς (3) θεματικούς  άξονες :

Α.  Απλοποίηση του Φορολογικού Συστήματος

Β. Επανεκκίνηση της οικονομίας

Γ. Ηλεκτρονική διακυβέρνηση και Διαφάνεια λειτουργίας της Δημόσιας    

    Διοίκησης

  1. Δημιουργία Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής λειτουργίας της Φορολογικής Διοίκησης  με  νομοθετική κατοχύρωση  βάσει του άρθρου 101Α του Συντάγματος, της  Εθνικής Επιτροπής ελέγχου του αποτελέσματος των εφαρμοζόμενων τακτικών – πρακτικών της Δημόσιας Διοίκησης ως προς την:

•     απλοποίηση του φορολογικού συστήματος

•     σταθερότητα του φορολογικού συστήματος

•     περιορισμό της πολυνομοθεσίας

•     περιορισμό της φοροδιαφυγής

•     περιορισμό της παραοικονομίας

•     ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας

•     ανάπτυξη της οικονομίας

Η λειτουργία της Α.Δ.Α θα έχει ως αρμοδιότητα την εγγύηση της νομιμότητας ( με τις αντίστοιχες δυνατότητες επιβολής της ) και αποτελεσματικότητα δράσης της Δημόσιας Διοίκησης ως προς τους παραπάνω στόχους, με ταυτόχρονη υποβολή προτάσεων ισοδυνάμου αποτελέσματος ως προς τις εκάστοτε υιοθετούμενες πολιτικές.

            Η στελέχωσή της θα επικουρείται από εκπροσώπους του Ο.Ε.Ε, των ενώσεων Λ/Φ, γνώστες των αναγκών  λειτουργίας της πραγματικής οικονομίας.

            Η Θεσμική της κατοχύρωση αλλά και η δυνατότητα παρέμβασης με τη χρήση της υφιστάμενης νομοθεσίας για τη συμμόρφωση των εμπλεκομένων (π.χ §ιη του αρ.107 Ν.4057/2012, η του αρ.4 του Ν.2690/1990,..) η ακόμα και αυτό της επιβολής ποινών, ταυτόχρονα με τη παραπάνω στελέχωση θα είναι τα εχέγγυα της αποτελεσματικότητάς της.

                                   

2.  Περιορισμό στο ελάχιστο απαραίτητο, έως εξάλειψη της φυσικής παρουσίας του φορολογούμενου στις  Δ.Ο.Υ για διεκπεραίωση των φορολογικών του συναλλαγών .

Προτεινόμενες ενέργειες -  Ενδεικτικές δράσεις

     2.1  Υποβολή του συνόλου των εμπρόθεσμων – εκπρόθεσμων – τροποποιητικών   φορολογικών δηλώσεων – εντύπων για όλα τα φορολογικά αντικείμενα και  τμήματα (π.χ Μητρώο)  μέσω Taxisnet.

     2.2   Συνέχιση και επέκταση της εφαρμογής των προ-συμπληρωμένων φορολογικών δηλώσεων για όλα τα φορολογικά αντικείμενα

     2.3  Ενεργοποίηση του ελέγχου  εξ’ αποστάσεως με την δημιουργία κεντρικής μονάδος (ΧΧΧ ελεγκτές) σε Γ.Γ.Δ.Ε και δυνατότητα ψηφιακής επικοινωνίας με ταυτόχρονη μεταφορά δεδομένων ήχου - εικόνας και καταγραφή επικοινωνίας

      2.4  Δυνατότητα πρόσβασης των πιστοποιημένων Λ/Φ από το Ο.Ε.Ε  στο σύνολο των     υφιστάμενων εφαρμογών μέσα από εικονικές μηχανές  έως την  μετατροπής τους για διαδικτυακή πρόσβαση και χρήση

      2.5  Υποβολή του συνόλου των φορολογικών δηλώσεων και εντύπων των 

      επιχειρήσεων  μόνο από εξουσιοδοτημένο Λογιστή – Φοροτεχνικό - 

      εξαιρείται η  υποβολή της Φορολογίας εισοδήματος των φυσικών προσώπων - 

     ( στην  εξαίρεση δεν συμπεριλαμβάνονται οι ειδικές ομάδες φορολογούμενων

       που  απαιτείται ειδική φορολογική υποστήριξη)

       2.6  Ενεργοποίηση του φορολογικού πιστοποιητικού για τις μικρές 

       επιχειρήσεις από πιστοποιημένους  από το Ο.Ε.Ε Λογιστές Φοροτεχνικούς 

       Ειδικών Προσόντων .  

3.  Υιοθέτηση της αρχής ανάκτησης της φορολογικής και διοικητικής πληροφορίας τη στιγμή δημιουργίας της  οικονομικής πράξης, ή του διοικητικού γεγονότος και ταυτόχρονη διάχυσή της με αυτοματοποιημένη διαδικασία στους υπόχρεους και στα φορολογικά – ασφαλιστικά – εργασιακά ή διοικητικά αντικείμενα που αναφέρεται

                         Προτεινόμενες ενέργειες - Ενδεικτικές δράσεις

       3.1  Καθολική εφαρμογή της χρήσης των Η.Φ.Μ (Φ.Τ.Μ – ΕΑΦΔΣΣ - ...) για το σύνολο των δραστηριοτήτων και επιχειρήσεων, χωρίς κανενός είδους εξαίρεση (π.χ ΝΠΔΔ,..)

      3.2    Ενοποίηση των βάσεων δεδομένων των ΟΠΣ της Δημόσιας Διοίκησης (π.χ       ΟΠΣ – ΙΚΑ, Taxisnet, Π.Σ ΕΡΓΑΝΗ, Π.Σ ΥΠ. Προστασίας του πολίτη,..)

       3.3  Παραδείγματα των 3.1 και 3.2  α) Η ενημέρωση του παρακρατούμενου φόρου Μισθωτών υπηρεσιών να γίνεται κατά την υποβολή της ΑΠΔ με ταυτόχρονη έκδοση από το Taxisnet της ταυτότητας οφειλής και προσυμπλήρωση του εντύπου Ε1 του φορολογούμενου β) Η ενημέρωση των στοιχείων άδειας εργασίας μισθωτού από τρίτη χώρα να έρχεται προσυμπληρωμένη στο Π.Σ ΕΡΓΑΝΗ.

            3.4  Συνεχής  και άμεση ενημέρωση των στατιστικών στοιχείων για τα    

       φορολογικά οικονομικά δεδομένα και την επίτευξη των στόχων της   

       φορολογικής αρχής

4. Επαναπροσδιορισμό του προσανατολισμού της φορολογικής διοίκησης από τον Φοροεισπρακτικό στόχο που βασίζεται  στην Τυπολατρική γραφειοκρατία,

τον αδιαφανή έλεγχο, την  ποινή, και την  συναλλαγή στον Ανταποδοτικό  στόχο που βασίζεται στην συνεχή εκπαίδευση, την υποστήριξη , την συμβουλή, την φοροδοτική ικανότητα, και την  ανάπτυξη.

Προτεινόμενες ενέργειες -  Ενδεικτικές δράσεις

4.1 Ενσωμάτωση της προσωποποιημένης  αντιμετώπισης του φορολογούμενου στην εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας, ως καθοριστικό στοιχείο της σχέσης φορολογούμενου – φορολογικής αρχής.

4.2 Επαναπροσδιορισμό του συνόλου  διοικητικών και φορολογικών ποινών της φορολογικής διοίκησης (π.χ ΚΦΔ) και κατ’ επέκταση της Δ.Δ με προσανατολισμό στην αρχή  της φοροδοτικής ικανότητας  αντί  της φοροεισπρακτικής.

4.3  Επαναπροσδιορισμό των  οφειλών πριν της 31/12/2013 σε συνδυασμό με την φοροδοτική – εισπρακτική δυνατότητα βιωσιμότητα  της οικονομικής μονάδας κατόπιν σχετικής τεκμηριωμένης έκθεσης από πιστοποιημένο Λ/Φ και μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων ή δυνατότητα διαγραφής μέρους ή συνόλου των οφειλών ή περιορισμού των επιβαρύνσεων

4.4 Αποδέσμευση της ταυτόχρονης πληρωμής των τρεχουσών οφειλών για την ισχύ της ρύθμισης του Ν. 4305/2014, η με τον ορισμό ποσοστιαίου ορίου εξόφλησης π.χ 40%, η με αύξηση του ορίου δόσεων της πάγιας ρύθμισης σε εξήντα (60)

5. Υιοθέτηση κατά την εφαρμογή της οικονομικής και κοινωνική πολιτικής (της αναγκαίας πλέον Νέας Συμφωνίας) των αρχών του οικονομικού κινήτρου και της ανταποδοτικότητας.

Προτεινόμενες ενέργειες - Ενδεικτικές δράσεις

5.1  Επαναπροσδιορισμό των  δανειακών  οφειλών των επιχειρήσεων  στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε συνδυασμό με την δυνατότητα αποπληρωμής των  κατόπιν σχετικής τεκμηριωμένης έκθεσης από πιστοποιημένο οικονομολόγο για την βιωσιμότητα της επιχείρησης  και μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων με  δυνατότητα διαγραφής μέρους ή συνόλου των οφειλών ή  των επιβαρύνσεων  .

    5.2 Επιβράβευση της ίδρυσης νέων επιχειρήσεων , ή της αναβίωσης παλαιών περ.4.3, ή  της αύξησης κερδοφορίας – θέσεων εργασίας – μείωσης ζημιών,  των επιχειρήσεων με ανάλογη ποσοστιαία  μείωση των υφιστάμενων συντελεστών φορολόγησης.

   5.3 Ενσωμάτωση των οικονομικών μεταναστών συμπολιτών μας  ως ενεργά και ισότιμα μέλη της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας με αντίστοιχη (εφ ‘άπαξ) συμμετοχή τους στα υφιστάμενα φορολογικά βάρη.

6. Διασφάλιση της μη συμμετοχής μέρους του ανθρώπινου δυναμικού της Δ.Δ και Ν.Π.Δ.Δ και Οργανισμών σε πιθανή επανάληψη της προσπάθειας για την επιθετική ανακατανομή του πλούτου της χώρας με την οικονομική εξαθλίωση και κοινωνική παρακμή του μεγαλύτερου μέρους των συμπολιτών μας.

Προτεινόμενες ενέργειες - Ενδεικτικές δράσεις

6.1 Ο καταλογισμός ευθυνών σε αυτά τα τμήματα της Δ.Δ που με τις πρέξεις τους ή τις παραλείψεις τους εμπόδισαν την απλοποίηση του φορολογικού μας συστήματος και  ευνόησαν την φοροδιαφυγή, την παραοικονομία, και την κακοδιοίκηση.

  Ενδεικτικό παράδειγμα του παραπάνω είναι η εφαρμογή της Πολ. 1022/2014 (Μ.Υ.Φ) ως ένα μέτρου για την μή εφαρμογή της ηλεκτρονικής αποστολής μέσω ΦΗΜ των φορολογικών δεδομένων (Πολ. 1220-1/2013). Καταδικασμένο εξ’ αρχής για τη προβληματική  εφαρμογή του λόγω ελλιπούς σχεδίασης και σκοπού.  Σε  περίπτωση δε που η φορολογική διοίκηση επιμείνει στην εφαρμογή του, προτείνουμε για τη χρήση 2014 την απαλλαγή των επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση των Λ/Φ  από οποιοδήποτε διοικητικό η χρηματικό πρόστιμο στη περίπτωση ασυμφωνιών, ή άλλων εγγενών αδυναμιών της εφαρμογής, και  βέβαια για την συνέχισή του την βελτίωση της εφαρμογής ως προς την  εισαγωγή των δεδομένων. Το δε σύνολο  της οικονομικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων και Λ/Φ να μεταφερθεί ως διοικητικός κολασμός στους αντίστοιχους υπεύθυνους .   

   

                                                           Με Εκτίμηση

                                                 Αλεβιζάκης Παναγιώτης                                                         

                                                       Οικονομολόγος

                          Μέλος της Κ.Δ. του Οικονομικού Επιμελητήριου Ελλάδος

                          Εκ/πος της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας

 


Σχολιάστε εδώ

για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε


x

Τι θέλετε να αναζητήσετε;