|
Ο επενδυτής δεν πρέπει ν' ανησυχεί καθόλου ότι οι ελληνικοί νόμοι θα τον ταλαιπωρήσουν. Κάθε άλλο! Αρκεί μια έναρξη επιτηδεύματος στην εφορία ως «Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών» και έχει ήδη πάρει το «πράσινο φως» λειτουργίας...
Δεν υπάρχει κανένα αρμόδιος δημόσιος φορέας που από το 1989, οπότε ξεκίνησε η λειτουργία αυτών των σχολών, να έχει ζητήσει ποτέ να μάθει πόσα τετραγωνικά μέτρα είναι ο χώρος στον οποίο λειτουργεί μια σχολή, τις προδιαγραφές ή το επίπεδο σπουδών που προσφέρει!
Το μόνο που υφίσταται είναι ο νόμος 1966/91, με τον οποίο ασκείται έλεγχος για τυχόν παραπλανητική διαφήμιση. Αν, δηλαδή, οι σχολές αυτές παρουσιάζονται ως... πανεπιστήμια. Εκεί αρχίζει και τελειώνει ο έλεγχος.
Τι χρειάζεται, όμως, για να συμπληρωθεί το παζλ ενός επιχειρηματικού σχεδίου με τίτλο «Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο»;
1 Στην πρώτη φάση, οι επίδοξοι επιχειρηματίες έρχονται σε επαφή με το ξένο πανεπιστήμιο για το οποίο ενδιαφέρονται να «στήσουν» παράρτημα στην Ελλάδα. Μαζί τους θα συζητήσουν για τις προδιαγραφές που απαιτούνται, αλλά και για τα χρήματα -τα «δικαιώματα»- που θα εισπράττει το πανεπιστήμιο.
Ετησίως υπολογίζονται σε 700 ευρώ για τον κάθε φοιτητή. Περίπου το 10% των διδάκτρων.
2 Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει την υπογραφή συμβολαίου για έναν τουλάχιστον χρόνο. Αυτή η συμφωνία προϋποθέτει ως πρώτο βήμα την έναρξη επιτηδεύματος προκειμένου η επιχείρηση να αποκτήσει φορολογικό μητρώο.
|
Επιθεωρητές από το εξωτερικό
«Από την πρώτη διερευνητική επαφή με το ξένο πανεπιστήμιο μέχρι την έναρξη λειτουργίας του κολεγίου στην Ελλάδα περνάει περίπου ένας χρόνος χωρίς κανείς να έχει έσοδα», μας είπε ο Κ. Καρκανιάς, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων. «Δημιουργείς την υλικοτεχνική υποδομή και στη συνέχεια σε επιθεωρεί κλιμάκιο του πανεπιστημίου για την έγκριση. Καμία ελληνική υπηρεσία δεν ασχολείται...».
Η επιτροπή του ξένου πανεπιστημίου, αφού εξετάσει το φάκελο της επιχείρησης και τους χώρους που έχουν διαμορφωθεί, δίνει το «πράσινο φως» για να αναρτηθεί η «ταμπέλα συνεργασίας».
3 Η τρίτη και τελευταία φάση περιλαμβάνει περιοδικούς ελέγχους κατά τη διάρκεια της χρονιάς από επιτροπές του ξένου πανεπιστημίου για να διαπιστώσουν κατά πόσο ακολουθείται το πρόγραμμα διδασκαλίας που έχει συμφωνηθεί.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους ελεγκτές παρουσιάζει ο τρόπος διενέργειας των εξετάσεων. Εκεί όπου ουσιαστικά έχει αναπτυχθεί έντονη συζήτηση ότι πολλά «παραρτήματα» «μοιράζουν» αφειδώς πτυχία.
«Τα θέματα των εξετάσεων καθορίζονται αποκλειστικά από τα ξένα πανεπιστήμια. Η πρώτη βαθμολόγηση γίνεται από τους έλληνες καθηγητές, αλλά η δεύτερη βαθμολόγηση γίνεται από καθηγητές του ξένου πανεπιστημίου. Ο δεύτερος βαθμός τελικά θα μετρήσει», υποστηρίζει ο Κ. Καρκανιάς. Μας έδειξε και μια λίστα με περίπου 60 ονόματα πρωτοετών φοιτητών που φοιτούσαν σε συγκεκριμένο κολέγιο:
«Αυτοί έδωσαν εξετάσεις τον Ιούνιο. Από τους 60 φοιτητές, οι 15 πέρασαν, οι 10 κόπηκαν και μένουν στην ίδια χρονιά και οι υπόλοιποι θα πάνε σε νέα εξεταστική περίοδο. Αν μοιράζαμε πτυχία, δεν θα ήταν όλοι επιτυχόντες;»
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε