Οι προτάσεις του Ο.Ε.Ε./Τ.Α.Κ. σχετικά με τα Ε.Λ.Π., τα αυτοτελή πρόστιμα και τη διαδικασία υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΕΘΝ. ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ 105 - 71306 ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΤΗΛ. 2810223997
FAX 2810224595
www.oeetak.gr e-mail : info@oeetak.gr
Ηράκλειο, 15-04-2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΕΕ/ΤΑΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΛΠ KAI ΤΑ ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Τις θέσεις της για την εφαρμογή των ΕΛΠ και τα αυτοτελή πρόστιμα κατέθεσε η Διοίκηση του ΟΕΕ/ΤΑΚ, με επιστολή στον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο Ευκλείδη, στον υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Σταθάκη Γιώργο και στον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Αλεξιάδη Τρύφων.
Συγκεκριμένα στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
Αξιότιμοι κύριοι,
Με το Ν. 4308/2014 (ΦΕΚ Α΄251/24/11/2014) είχε προβλεφθεί η εφαρμογή των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων(ΕΛΠ) από 1/1/2015. Λόγω σημαντικής καθυστέρησης στην έκδοση της λογιστικής οδηγίας, υπήρξαν διαβεβαιώσεις ότι η εφαρμογή των ΕΛΠ θα ισχύσει από 1/1/2016.Δυστυχώς και χωρίς να μας έχει, μέχρι σήμερα, δοθεί επαρκή αιτιολόγηση, δεν διαφαίνεται πρόθεση για την παράταση της εφαρμογής των ΕΛΠ.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω προτείνουμε όπως σε περιπτώσεις που οι οντότητας δεν συμμορφώνονται με τις κατά την παράγραφο 1 του άρθρου 13 υποχρεώσεις τους, για το φορολογικό έτος 2015, το πρόστιμο των 2.500ευρώ να περιορίζεται στο ποσό των 100 ευρώ, εφόσον οι παραβάσεις που διαπιστώνονται είναι τυπικού χαρακτήρα και δεν ασκούν επίδραση στον προσδιορισμό του φόρου εισοδήματος ή των παρακρατούμενων φόρων. Ως τέτοιες θεωρούνται παραβάσεις των οριζομένων στα άρθρα 17 έως και 28 του Ν.4308/2014 (ΦΕΚ Α΄251/24/11/2014) εφόσον δεν ασκούν επίδραση στον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος και δεν καθιστούν αδύνατες τις φορολογικές ελεγκτικές επαληθεύσεις.
Η ανωτέρω τροποποίηση καθίσταται αναγκαία καθώς πέρα από την καθυστέρηση στην έκδοση των αναγκαίων οδηγιών, σχετικά με τις αρχές σύνταξης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, διαφαίνεται αδυναμία μεγάλου αριθμού οντοτήτων να προσαρμόσουν εγκαίρως το λογισμικό τους και να επιμορφώσουν επαρκώς το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολείται με την κατάρτιση των καταστάσεων.
Προς αποφυγή πιθανής καταστρατήγησης της ευχέρειας που δίνεται, τίθενται ασφαλιστικές δικλείδες ούτως ώστε να αποφευχθεί το γεγονός να μην καταρτίζονται καταστάσεις ή να καταρτίζονται με τέτοιο τρόπο που θα καθιστούν αδύνατες τις ελεγκτικές επαληθεύσεις από τα όργανα της φορολογικής διοίκησης.
Τέλος σε ότι αφορά τα αυτοτελή πρόστιμα της παραγράφου2 ζητάμε την μείωση τους σε 50 ευρώ για τις περιπτώσεις μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής των δηλώσεων της περίπτωσης α' της παραγράφου 1, σε 50ευρώ για κάθε παράβαση των περιπτώσεων β', γ' και δ' της παραγράφου 1 εάν ο φορολογούμενος δεν είναι υπόχρεος τήρησης λογιστικών βιβλίων, σε 50 ευρώ για κάθε παράβαση των περιπτώσεων β' και γ' της παραγράφου 1 σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης βιβλίων και στοιχείων με βάση απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα και σε 100 ευρώ για κάθε παράβαση των περιπτώσεων β' και γ' της παραγράφου 1, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης βιβλίων και στοιχείων με βάση πλήρη λογιστικά πρότυπα. Η παραπάνω τροποποίηση κρίνεται αναγκαία καθώς τα υφιστάμενα πρόστιμα θεωρούνται εξαντλητικά σε σχέση με το μέγεθος των παραβάσεων.
Ηράκλειο : 13-04-2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΕΕ/ΤΑΚ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ
Η Διοίκηση του Περιφερειακού Τμήματος Ανατολικής Κρήτης του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, κατέθεσε τις προτάσεις της, με σκοπό τη μείωση της γραφειοκρατίας και την αναβάθμιση της διαδικασίας υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών προς όφελος όλων των εμπλεκομένων, με επιστολή της προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ.Αλεξιάδη Τρύφων και το Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Πιτσιλή Γιώργο.Συγκεκριμένα η επιστολή αναφέρει τα παρακάτω:
Αξιότιμοι κύριοι,
Η διαδικασία υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών έχει αυξήσει σημαντικά το διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων και έχει επιβαρύνει περαιτέρω το έργο των λογιστών. Οι συνεχείς τροποποιήσεις και παρατάσεις, οι οποίες ειρήσθω εν παρόδω δεν μας βρίσκουν σύμφωνους, καταδεικνύουν ότι το μέτρο σχεδιάστηκε λανθασμένα.
Με σκοπό την βελτίωση της διαδικασίας και την καλύτερη αξιοποίηση των υποβληθέντων στοιχείων, προτείνουμε τις κάτωθι αλλαγές:
1. Οι καταστάσεις των φορολογικών στοιχείων υποβάλλονται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο ετησίως και μέχρι την τελευταία ημέρα του τρίτου μήνα από το τέλος του έτους το οποίο αφορούν.
2. Δεν καταχωρούνται φορολογικά στοιχεία που δεν υπερβαίνουν το ποσό των 300ευρώ.
3. Δεν καταχωρούνται τα φορολογικά στοιχεία για τις πωλήσεις ηλεκτρικού ρεύματος (μόνο Δ.Ε.Η.), τις πωλήσεις ύδατος μη ιαματικού και την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
4. Για τη διόρθωση των αποκλίσεων στα υποβληθέντα στοιχεία, μπορεί να υποβάλλεται τροποποιητική δήλωση μέχρι το τέλος του επόμενου ημερολογιακού έτους που αφορούν. Δεν απαιτείται η διόρθωση των ως άνω αποκλίσεων, εφόσον η συνολική αξία των αποκλίσεων ανά αντισυμβαλλόμενο δεν ξεπερνά τα τριακόσια(300) ευρώ. Ειδικά για τη διόρθωση των αποκλίσεων στα υποβληθέντα στοιχεία για τα ημερολογιακά έτη 2014 και 2015, υποβάλλεται τροποποιητική δήλωση μέχρι και το τέλος του έτους 2016.
5. Αποκλίσεις που εξακολουθούν να υφίστανται μετά και την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των τροποποιητικών δηλώσεων, μπορούν να αποτελούν αντικείμενο ελέγχου της φορολογικής διοίκησης, εφόσον ξεπερνούν ένα όριο ανά συναλλασσόμενο. Το ανωτέρω όριο ορίζεται κατ’ έτος με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.
6. Δεν επιβάλλονται κυρώσεις για ανέλεγκτες περιπτώσεις αποκλίσεων, καθώς στην περίπτωση αυτή δεν τεκμηριώνεται η ύπαρξη φορολογικών παραβάσεων.
Θεωρούμε ότι οι παραπάνω προτάσεις θα συμβάλουν στη μείωση της γραφειοκρατίας και παράλληλα θα αναβαθμίσουν τη διαδικασία υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων, προς όφελος όλων των εμπλεκομένων.
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε