Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διδάσκονται οικονομικά μαθήματα στη σημερινή μορφή σχολείων στα ενιαία λύκεια και ΤΕΕ. Στα ενιαία λύκεια τα διδασκόμενα μαθήματα είναι : «αρχές οικονομίας», μάθημα της Α΄ λυκείου, «αρχές οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων», μάθημα που αφορά μόνο την τεχνολογική κατεύθυνση της Γ΄ λυκείου και εξετάζεται σε πανελλαδικό επίπεδο και «οι αρχές Οικονομικής Θεωρίας», μάθημα επιλογής της Γ΄ λυκείου, πανελλαδικά εξεταζόμενο με αυξημένη βαρύτητα για τους υποψήφιους οικονομικών σχολών. Σήμερα ενόψει των αλλαγών που επέρχονται στα σχολεία πρέπει οι οικονομολόγοι όχι μόνο να διατηρήσουν τα μαθήματά τους με τη βαρύτητα που έχουν (πανελλαδικά εξεταζόμενα) αλλά η οικονομία σήμερα πρέπει να διδάσκεται σε όλους τους μαθητές και από επιλογής να γίνει μάθημα γενικής παιδείας, πράγμα που μας υπόσχονται χρόνια και δεν υλοποιείται βάζοντας και το δίλημμα αν θα είναι γενικής παιδείας και μη πανελλαδικά εξεταζόμενο ή επιλογής και πανελλαδικά εξεταζόμενο, ενώ θα μπορούσε να είναι και τα δυο, γενικής παιδείας και πανελλαδικά εξεταζόμενο για τους υποψηφίους οικονομικών και κοινωνικών σπουδών.
Στα επαγγελματικά λύκεια που πρόκειται να αντικαταστήσουν τα ΤΕΕ, πρέπει να θεωρείται αυτονόητο ότι πρέπει να υπάρχει κλάδος οικονομίας. Οπωσδήποτε πρέπει να διδάσκεται κάποιο οικονομικό μάθημα στο Γυμνάσιο λόγω της αναγκαιότητάς του σήμερα και για να εισάγει τους μαθητές σε έννοιες που θα συναντήσουν στο λύκειο. Στο σημερινό πρόγραμμα του γυμνασίου υπάρχει στη Β΄ τάξη το μάθημα της τεχνολογίας με καθαρά οικονομικές έννοιες. Το μάθημα αυτό σήμερα διδάσκεται από άλλες ειδικότητες. Με το υπάρχον μάθημα (τεχνολογία) αυτό θα μπορούσε να γίνει χωρίς να επιβαρυνθεί το πρόγραμμα των μαθητών. Οι αναθέσεις των μαθημάτων είναι χρονίζον και σημαντικό πρόβλημα για όλους τους κλάδους που πρέπει κάποτε να τακτοποιηθεί. Σε πολλές περιπτώσεις δεν γνωρίζει ο συνάδελφος οικονομολόγος ποια μαθήματα διδάσκει. Τέλος πρέπει το Οικονομικό Επιμελητήριο να παρακολουθεί πάντα στενά τις εξελίξεις στην παιδεία και ιδιαίτερα σήμερα που τα ενιαία λύκεια γίνονται γενικά και καταργούνται τα ΤΕΕ και αντί αυτών θα έχουμε Επαγγελματικά Λύκεια και δεν γνωρίζουμε πώς θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα σπουδών. Ακόμη το Οικονομικό Επιμελητήριο πρέπει να συνεργάζεται με το παιδαγωγικό ινστιτούτο που εισηγείται ποια μαθήματα θα διδαχθούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συνήθως οι εισηγήσεις του γίνονται δεκτές από το υπουργείο.
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε