ΟΑΕΔ: Κάθε πότε και πώς πρέπει να κάνετε ανανέωση της κάρτας ανεργίας. Ποια είναι τα υπέρ και τι πρέπει να γνωρίζετε.
Η κάρτα ανεργίας ΟΑΕΔ προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στον άνεργο μεταξύ των οποίων μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ, συμμετοχή στην κοινωφελή εργασία καθώς επίσης δωρεάν μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και άλλα.
• Το δελτίο ανεργίας των εγγεγραμμένων ανέργων ισχύει επί ένα τρίμηνο από την αρχική εγγραφή ή την τελευταία ανανέωση αυτού, οπότε και πρέπει να ανανεωθεί.
• Όσον αφορά στους δικαιούχους τακτικής επιδότησης ανεργίας, επισημαίνεται ότι μετά τη λήξη της τακτικής επιδότησης ανεργίας το δελτίο ανεργίας παραμένει σε ισχύ για τρεις μήνες επιπλέον, οπότε και πρέπει να ανανεωθεί.
• Η δυνατότητα ανανέωσης ισχύει για χρονικό διάστημα πέντε (5) εργάσιμων ημερών πριν και πέντε (5) εργάσιμων ημερών μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης ισχύος του δελτίου ανεργίας.
Μετά την παρέλευση του χρονικού διαστήματος των 5 ημερών το δελτίο ανεργίας διαγράφεται αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα του Οργανισμού. Σε αυτήν την περίπτωση ο πολίτης μπορεί να προβεί σε έκδοση νέου δελτίου ανεργίας.
Από τις 4 Ιανουαρίου 2016 η ανανέωση του δελτίου ανεργίας μπορεί να γίνει ΜΟΝΟ :
1. ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Για την ανανέωση του δελτίου ανεργίας μέσω διαδικτύου θα πρέπει να πιστοποιηθείτε ως χρήστης στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ είτε:
παραλαμβάνοντας Κλειδάριθμο από ένα Κέντρο Προώθησης Απασχόλησης – ΚΠΑ ΟΑΕΔ, είτε
χρησιμοποιώντας τους κωδικούς σας από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ)
Βλ. Οδηγίες για την Ηλεκτρονική Ανανέωση Δελτίου Ανεργίας
Για την ανανέωση του δελτίου ανεργίας από τις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ πατήστε εδώ.
2. ΜΕΣΩ ΚΕΠ
Για την ανανέωση του δελτίου ανεργίας μέσω Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) θα πρέπει να απευθυνθείτε σε ένα Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών ΚΕΠ, έχοντας μαζί σας ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και αποδεικτικό ταυτοπροσωπίας (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης ή ασφαλιστικό βιβλιάριο).
ΟΑΕΔ: Με τέσσερα δικαιολογητικά διασφαλίζεται η εγγραφή στα μητρώα του ΟΑΕΔ και η έκδοση κάρτας ανεργίας.
Τι δικαιολογητικά που θα χρειαστείτε για να βγάλετε κάρτα ανεργίας του ΟΑΕΔ
Αρχικά, θα πρέπει να ξέρετε πως η εγγραφή ανέργου στα Μητρώα Ανέργων του ΟΑΕΔ, πραγματοποιείται μόνο με την αυτοπρόσωπη παρουσία του στην αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ του τόπου κατοικίας του
Σημειώστε τα δικαιολογητικά που απαιτούνται:
Το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα φορολογίας εισοδήματος, ή ελλείψει αυτού, αντίγραφο κατατεθειμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος – Ε1. Οι άνεργοι που εμφανίζονται ως εξαρτώμενα μέλη θα προσκομίζουν το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα φορολογίας εισοδήματος ή το Ε1 του ατόμου του οποίου τελούν υπό την προστασία καθώς και παραστατικό μέσω του οποίου δηλώνεται η άρση του λόγου εξάρτησης, όπου αυτό απαιτείται.
Λογαριασμό ΔΕΚΟ ή εταιρείας σταθερής τηλεφωνίας, ή αντίγραφο συμφωνητικού μίσθωσης κατοικίας, κατατεθειμένου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
Παραστατικό ταυτοπροσωπίας σε ισχύ (Δελτίο ταυτότητας, Διαβατήριο κ.λ.π.)
Επίσημο έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει ο ΑΜΚΑ
www.neaselida.gr
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε