Επιστολή από το
ΣΥΛΛΟΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για τα
Μέτρα Στήριξης της Οικονομίας από την Πανδημία του Κορωνοιού
Θεσσαλονίκη, 27-03-2020
Προς:
- Υπουργό Οικονομικών κ. Xρήστο Σταικούρα
- Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Ιωάννη Βρούτση
- Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Αδωνη Γεωργιάδη
-Υφυπουργό Οικονομικών κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο
-Διοικητή Ανεξάρτητης ΑρχήςΔημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε)κ. Γεώργιο Πιτσιλή
-Διοικητή ΕΦΚΑ κ. Χρήστο Χάλαρη
ΘΕΜΑ: ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ.
Κύριοι Υπουργοί,
Κύριοι Διοικητές,
Ύστερα από τις τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα που αρχικά ανακοίνωσε και ως τώρα έλαβε η κυβέρνηση με σκοπό την στήριξη της οικονομικής δραστηριότητας, που πλήττεται σφοδρά, από την εξάπλωση της επιδημίας του κορωνοϊού covid-19 και σε συνέχεια των όσων αναφέρθηκαν στις από 12-03-2020 και 20-03-2020 επιστολές μας, σας επισημαίνουμε ως αναγκαία και τα εξής:
1.Την άμεση έκδοση όλων των αναγκαίων αποφάσεων δια των οποίων θα γίνει η εφαρμογή των μέτρων στήριξης που ήδη έχουν αποφασισθεί με τις σχετικές Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. Εκκρεμούν θέματα που αφορούν χιλιάδες επιχειρήσεις και εργαζόμενους. Ενδεικτικά αναφέρουμε την ειδική αποζημίωση για τους αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες , ή την προστασία των εταίρων στις προσωπικές εταιρίες σε σχέση με τα ενοίκια κατοικίας , σε αντιστοιχία με εργαζομένους σε επιχειρήσεις των οποίων η δραστηριότητα έχει ανασταλεί.
2.Την διόρθωση των έως τώρα αποφάσεων με στόχο την επέκταση των μέτρων στήριξης και σε άλλους κλάδους επιχειρήσεων και δραστηριοτήτων. Να εξαιρεθούν από τα μέτρα μόνο όσες δραστηριότητες δεν έχουν πληγεί. Στα πλαίσια αυτά είναι αναγκαίο να αναθεωρηθεί τάχιστα ο κατάλογος με τους ΚΑΔ με βάση τους οποίους μια επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να κάνει χρήση των μέτρων προστασίας που έχουν νομοθετηθεί. Αποτελεί παραδοξότητα ανεξήγητη η απαγόρευση δραστηριότητας ορισμένων ΚΑΔ και ταυτόχρονα η εξαίρεση της συγκεκριμένης επιχειρήσεως από τα μέτρα στήριξης με το επιχείρημα ότι οι ΚΑΔ αυτοί ανήκουν σε υποκατάστημά της ή ότι η ίδια δεν έχει ως κύριο ΚΑΔ ένα εξ αυτών της λίστας που έχει ανακοινωθεί. Το μείζον ζήτημα είναι να προστατεύσουμε τις επιχειρήσεις χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Είναι άλλωστε γνωστό ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων κατά το παρελθόν η επιχείρηση δήλωνε έναν ΚΑΔ επειδή απλά έπρεπε να έχει ένα και μοναδικό κύριο ΚΑΔ χωρίς αυτός να είναι ο απολύτως ορθός . Επίσης πάρα πολλές είναι οι περιπτώσεις που η δραστηριότητα της επιχείρησης μεταβλήθηκε αργότερα , άλλαξε ο ΚΑΔ των περισσοτέρων εσόδων , αλλά δεν πραγματοποιήθηκε και η αλλαγή στο τμήμα μητρώου της Δ.Ο.Υ (άλλωστε δεν υπήρχε ούτε σχετική υποχρέωση).
3.Την καθιέρωση ενός ηλεκτρονικού μηχανισμού παροχής πληροφοριών και επεξηγήσεων σχετικά με τα μέτρα στήριξης και τις εφαρμοστικές αποφάσεις. Η πληθώρα των δελτίων τύπου , των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου και των αποφάσεων που εκδίδονται σε συνδυασμό με την επείγουσα κατάσταση απαιτούν άμεσα διευκρινήσεις . Θεωρούμε πως είναι σκόπιμο να υπάρχει και μια επίσημη διοικητική κωδικοποίηση των νόμων και των αποφάσεων ώστε να είναι διαθέσιμο από κάθε εμπλεκόμενο στην διαδικασία ένα συνεκτικό, πλήρες και αξιόπιστο κείμενο.
4.Τον επαναπροσδιορισμό των προθεσμιών για τις δηλωτικές υποχρεώσεις όλων των επιχειρήσεων. Οι νέες προθεσμίες, θα είναι προσαρμοσμένες στις εξαιρετικά δυσμενείς σημερινές συνθήκες λειτουργίας τόσο των επιχειρήσεων, όσο και των επαγγελματιών οικονομολόγων λογιστών που τις εξυπηρετούν, αλλά και των των αρμοδίων υπηρεσιών. Είναι παράξενο, να απαιτείται από επιχείρηση της οποίας έχει ανασταλεί η δραστηριότητα ,η υποβολή δηλώσεων στις ίδιες προθεσμίες που ίσχυαν όταν η επικρατούσα κατάσταση ήταν ομαλή. Είναι ακατανόητο να ζητείται από οικονομολόγο λογιστή ,που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, να εξυπηρετήσει και να αποστείλει δηλώσεις στις υφιστάμενες προθεσμίες υποβολής. Λύσεις υπάρχουν και είναι ευθύνη της πολιτείας να τις καθιερώσει στην παρούσα αντίξοη κατάσταση. Στα πλαίσια αυτής της λογικής είναι απαραίτητο να δοθεί ικανός χρόνος δυνατότητας των επιχειρήσεων να κάνουν χρήση των μέτρων προστασίας. Η προθεσμία έως 31 Μαρτίου 2020 που ισχύει για ένα τμήμα επιχειρήσεων θεωρούμε πως είναι ανεπαρκής.
5.Την παροχή ικανού χρόνου καταβολής των φόρων, τελών και εισφορών των επιχειρήσεων χωρίς την επιβολή προστίμων και προσαυξήσεων. Προτείνουμε, πέραν της μετάθεσης του χρόνου πληρωμής .να λειτουργήσει ένα σύστημα μερικής καταβολής των φόρων και εισφορών που είτε είναι βεβαιωμένες , είτε θα βεβαιωθούν στην διάρκεια και εξ αιτίας της κρίσεως . Πρέπει να ληφθούν αποφάσεις σχετικά με την τύχη των υφισταμένων ρυθμίσεων στις Δ.Ο.Υ και τα Ασφαλιστικά Ταμεία ώστε αυτές να μην χαθούν λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών.
6.Την λήψη μέτρων χρηματοδότησης της οικονομίας. Θεωρούμε ότι άμεσα πρέπει να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα των μεταχρονολογημένων επιταγών, άλλωστε το τέλος του μηνός Μαρτίου απέχει ελάχιστες μέρες. Επίσης είναι απαραίτητο να ορισθούν νέοι κανόνες για το πότε ένα δάνειο καθίσταται υπερήμερο και γενικά αποτελεί ανάγκη η λήψη προστατευτικών μέτρων για επιχειρήσεις και πολίτες που αδυνατούν λόγω της κρίσεως να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους προς το τραπεζικό σύστημα
·
Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Η Γενική Γραμματέας
ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε