Ανεξάρτητη Κίνηση Οικονομολόγων Ελλάδας
Διεύθυνση Επικοινωνίας
Μ. Μπότσαρη 64
Χανιά
Email: teamakioe@gmail.com
13/04/2020
Προς:
Υπουργό Οικονομικών: κ. Χρήστο Σταϊκούρα
Υπουργό Ανάπτυξης : κ. Αδ.Σπ. Γεωργιάδης
Υπουργό Εργασίας : κ. Ιωάννη Βρούτση
Διοικητή ΑΑΔΕ: κ. Γιώργο Πιτσιλή Αρ.Πρωτ:
Αίτημα για την άμεση υλοποίηση έξι (6) παρεμβάσεων στήριξης των νοικοκυριών των επιχειρήσεων και της εύρυθμης λειτουργίας του φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος.
Κυρίες/οι
Σας παρακαλούμε όπως ανταποκριθείτε θετικά και άμεσα στις παρακάτω προτάσεις μας:
I. Εκχώρηση δυνατότητας πρόσβασης στους πιστοποιημένους από το Ο.Ε.Ε λογιστές – φοροτεχνικούς σε όλες τις εφαρμογές και υποσυστήματα που χρησιμοποιούν οι Δ.Ο.Υ για την διεκπεραίωση του συνόλου των καθημερινών συναλλαγών τους, που απαιτούν μετακίνηση και επίσκεψη στις υπηρεσίες.
Η πρόσβαση και χρήση στις εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι Δ.Ο.Υ σε πρώτο στάδιο θα επιτρέπεται μόνο ως προς την καταχώρηση (Data entry) εκτύπωση και προσωρινή αποθήκευση εργασίας,
Η δε οριστικοποίηση θα γίνεται από τον αρμόδιο υπάλληλο της ΑΑΔΕ σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο.
Ως επιπλέον απαιτούμενο για την άμεση εφαρμογή αυτού του εικονικού (virtual) περιβάλλοντος είναι η δυνατότητα ανάρτησης πολλαπλών αρχείων δικαιολογητικών – αποδεικτικών τεκμηρίωσης ανά είσοδο και φορολογούμενο η οποία ενδεικτικά μπορεί να γίνει με τις παρακάτω διαδικασίες:
i. Με ενσωμάτωση ρουτίνας ανάρτησης αρχείων με την είσοδο στο ΑΦΜ του εξουσιοδοτημένου λογιστή μέσω Taxisnet για το συγκεκριμένο φορολογικό αντικείμενο σε οποιοδήποτε σημείο και για όσες φορές απαιτηθεί (max 10) για την διεκπεραίωση της εν λόγω εργασίας. Η ρουτίνα θα περιλαμβάνει δύο (2) πεδία:
1. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ αναφέρεται στο φορολογικό αντικείμενο – εργασία,
2. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ …….. με δυνατότητα ανάρτησης πολλαπλών αρχείων ανά κατηγορία με αντίστοιχους περιορισμούς ως προς το μέγεθος αυτών.
ii. Μέσω της φόρμας της υπο-εφαρμογής «Ερωτήματα προς ΑΑΔΕ» του Taxisnet «Ο λογαριασμός μου» με ενσωμάτωση της δυνατότητας επισύναψης αρχείων.
iii. Τελευταία αλλά γραφειοκρατική και αναποτελεσματική διαδικασία η οποία αναφέρεται λόγω του Δελτίου Τύπου της ΑΑΔΕ της 10ης Απριλίου 2020 η εύρεση των ηλεκτρονικών διευθύνσεων των αντίστοιχων τμημάτων και αποστολή email με τα επισυναπτόμενα αρχεία.
Παράδειγμα: Υποβολή Δήλωσης απόδοσης τελών χαρτοσήμου.
Ο εξουσιοδοτημένος Λογιστής Φοροτεχνικός με το αντικείμενο «Διαχείριση Δηλώσεων Τελών και ειδικών φόρων» εισέρχεται στην αντίστοιχη εφαρμογή της ΑΑΔΕ προβαίνει στις αναγκαίες ενέργειες και αναρτά (ανεβάζει) το αντίστοιχο σκαναρισμένο έντυπο και προβαίνει σε αποθήκευση της ενέργειάς του λαμβάνοντας και την σχετική εκτύπωση ως αποδεικτικό στοιχείο του χρόνου διεκπεραίωσης της εργασίας (εμπρόθεσμος ή όχι). Όταν ο υπάλληλος της ΑΑΔΕ οριστικοποίηση την προσωρινή αποθήκευση θα εμφανισθεί και η αντίστοιχη Ταυτότητα Οφειλής.
Σε περίπτωση ασαφειών ή επεξηγήσεων η προσωρινή αποθήκευση δεν απορρίπτεται αλλά διενεργείται σχετική επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Στο αρχικό στάδιο λόγω μη ύπαρξης φορολογικού αντικειμένου προς εξουσιοδότηση θα απαιτηθεί η προσθήκη στις εξουσιοδοτήσεις μιας ακόμα επιλογής «Λοιπά – Προσωρινή Αποθήκευση προς οριστικοποίηση».
o Η ίδια ως άνω διαδικασία με κωδικούς Taxisnet – IKA – KEAO και για τις εφαρμογές του e-ΕΦΚΑ ενδεικτικό παράδειγμα: Έκδοση Βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας αναπόγραφης επιχείρησης
II. Πρόσβαση μέσω των ψηφιακών υπηρεσιών του Ο.Ε.Ε και της αναγκαίας εκπαίδευσης στο σύνολο των προγραμμάτων εκπαίδευσης της διεύθυνσης Φορολογικής και Τελωνειακής Ακαδημίας της ΑΑΔΕ.
Παρ’ ότι αυτονόητο θα υπενθυμίσουμε ότι οι Λογιστές – Φοροτεχνικοί, όπως και οι υπάλληλοι της ΑΑΔΕ εφαρμόζουμε την ίδια φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία, οι δε φορολογούμενοι φυσικά ή νομικά πρόσωπα έχουν ήδη επιβαρυνθεί μέρος του κόστους των προγραμμάτων εκπαίδευσης της ΑΑΔΕ , όπως επίσης ότι η υλοποίηση της πρότασης δεν απαιτεί επιβάρυνση του προϋπολογισμού ή εορταστική σκανδαλιστική προσφορά σε ελάχιστους.
§ Η ίδια διαδικασία και για ΕΦΚΑ – ΕΡΓΑΝΗ – ΚΕΑΟ για όποια και όσα εκπαιδευτικά προγράμματα υφίστανται ή πρόκειται να δημιουργηθούν σε ψηφιακή μορφή.
III. Δυνατότητα αιτιολογημένης υποβολής εκπρόθεσμων φορολογικών δηλώσεων και εντύπων οποιουδήποτε φορολογικού αντικειμένου και οντότητας από εξουσιοδοτημένους Λογιστές Φοροτεχνικούς χωρίς την επιβολή των κυρώσεων του Κ.Φ.Δ.
Η παραπάνω δυνατότητα έχει την μορφή αιτήματος με δικαίωμα βέτο που δεν μπορεί να ασκείτε συνεχώς αλλά βάσει ενός αλγόριθμου που συνυπολογίζει τις μεταβλητές (Φορολογικό προφιλ Λογιστή – Φοροτεχνικού, Κατηγορία Αδείας – Έτη εξασκήσεως επαγγέλματος – Οικονομική θέση φορολογούμενου ,….) Η διαδικασία ενεργοποιείται σε κάθε εκπρόθεσμη υποβολή όπου εμφανίζεται η παρακάτω οθόνη.
IV. Νομοθετική εξασφάλιση για το σύνολο των ενεργών ή μη ρυθμίσεων σε ΑΑΔΕ ενδεικτικά αναφέρονται (ν.4152/2013, ν.4305/2014, ν.4321/2015, ν.4469/2017 ν.4611/2019,…) μη απώλειας της ρύθμισης για οιανδήποτε λόγο ή αιτία, όπως, ενδεικτικά αναφέρονται:
§ μη εμπρόθεσμη καταβολή 2 ή περισσότερων δόσεων,
§ μη υποβολή φορολογικών δηλώσεων, μη εξόφληση νέων οφειλών,
§ ……………….,
ως μόνες δε συνέπειες της μη τήρησης των όρων απώλειας των αντίστοιχων νομοθετημάτων, να είναι:
§ η απώλεια των διοικητικών ευεργετημάτων (π.χ μη έκδοση φορολογικής ενημερότητας,…),
§ η μηναία προσαύξηση της καθυστέρησης με ετήσιο επιτόκιο που δεν θα δύνανται να υπερβαίνει το δημοσιευμένο από την Τράπεζα της Ελλάδος μέσο σταθμισμένο επιτόκιο δανείων σε μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις του προηγούμενου έτους πλέον ενός περιθωρίου ίσο με Euribor12M.
o Η ίδια διαδικασία και για ΕΦΚΑ - ΚΕΑΟ – ΕΓΔΙΧ ενδεικτικά αναφέρονται συμβάσεις ν. 4469/2017.
V. Νομοθετική παρέμβαση για τη μη απώλεια του συνόλου των ρυθμίσεων των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων για οφειλές συμβάσεων, εξυπηρετούμενων ή όχι, που ανήκουν ή δεν ανήκουν στους δημοσιευμένους από το υπουργείο οικονομικών πληττόμενους κλάδους (ΚΑΔ), και ιδιαίτερα στις ρυθμίσεις οφειλών των νοικοκυριών (καταναλωτική – στεγαστική πίστη), οποιασδήποτε μορφής σύμβαση ως προς το βιώσιμο τμήμα της οφειλής, που με την εξόφλησή του διαγράφεται το εναπομένον τμήμα, ενδεικτικά αναφέρεται παράδειγμα διαχωρισμού της οφειλής σε Α=60% του ποσού ρύθμισης και Β=40% (payment balloon), με την δε αποπληρωμή του Α τμήματος, διαγράφεται το Β, όπου όμως υφίσταται ρήτρα απώλειας της ρύθμισης και επαναφορά στο αρχικό ποσό της οφειλής ή ακραίου (πλέον των 2 μονάδων) επιτοκίου υπερημερίας ή οποιουδήποτε άλλου ευφάνταστου όρου των Γ.Ο.Σ των ΧΠΙ.
VI. Νομοθετική παρέμβαση για την υποχρεωτικότητα ύπαρξης μελέτης βιωσιμότητας πιστοποιημένου από το Ο.Ε.Ε οικονομολόγου, σε οιανδήποτε (επαγγελματική – καταναλωτική) σύμβαση ή χορήγηση από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με συνεχή παρακολούθηση και επικαιροποίηση της ανά τρίμηνο – εξάμηνο – έτος η οποία και θα θέτει το δεσμευτικό όριο απαίτησης του ΧΠΙ από τον δανειολήπτη, όπως επίσης και την αξιολόγηση του ορίου απαίτησης στις ήδη υφιστάμενες σε καθυστέρηση ή όχι συμβάσεις, για την άμεση εξυγίανση του χαρτοφυλακίου τους.
Το παραπάνω αναγκαίο και κομβικής σημασίας αίτημά μας, για την επόμενη ημέρα, αλλά περισσότερο για την ορθολογική λειτουργία της οικονομίας, επιβάλλεται από την επιβεβαιωμένη συνεισφορά και αντίστοιχη ευθύνη που φέρουν τα Χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τα στελέχη τους και οι ελεγκτικός μηχανισμός αυτών στο μέγεθος της οικονομικής κρίσης, της οικονομικά δυσβάστακτης επιβάρυνσης του φορολογούμενου, της κοινωνίας, και της οικονομίας της χώρας, για την διάσωση των υπεύθυνων αυτής της καταστροφής αλλά και του Χρηματοπιστωτικού Συστήματος, εμπειρία που δεν μας επιτρέπει την ανέλεγκτη συνέχιση διαχείρισης της εθνικής αποταμίευσης και των όποιων ευρωπαϊκών ή άλλων εισροών, από το υφιστάμενο Χρηματοπιστωτικό σύστημα τα στελέχη του και τον ελεγκτικό μηχανισμό αυτών.
.
Με Εκτίμηση
Αλεβιζάκης Παναγιώτης
Οικονομολόγος
Μέλος της Κ.Δ. του Οικονομικού Επιμελητήριου Ελλάδος
Εκ/πος της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε