ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡAΤΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
3ης Σεπτεμβρίου 36 Τ.Κ. 10432 Αθήνα, Τηλ. 5229457 / 5229597 TELEFAX. 5227300
Αθήνα, 21 Νοεμβρίου 2006
Aρ. Πρωτ. Φ1/
Προς
Τον Υπουργό Εσωτερικών
Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης
Κ. Προκόπη Παυλόπουλο
Κύριε Υπουργέ,
Με το ΠΔ 315/99 όπως αυτό τροποποιήθηκε με την 4604/05 ΚΥΑ (ΦΕΚ 163/Β/05.). εισάγεται από 1/1/200 στους ΟΤΑ α΄ βαθμού της χώρας, η εφαρμογή της διπλογραφικής λογιστικής μεθόδου. Οι ΟΤΑ α΄ βαθμού της χώρας μας τηρούν πλέον λογιστικά βιβλία, υποχρεώνονται στην σύνταξη των Οικονομικών Καταστάσεων Τέλους Χρήσης (Ισολογισμός Αποτελέσματα κ.λ.π.), τις οποίες δημοσιεύουν, κατόπιν ελέγχου τους από Ορκωτό Ελεγκτή, όπως δηλαδή και οι μεγάλες εταιρείες του Ιδιωτικού Τομέα (Ανώνυμες Εταιρείες & Ε.Π.Ε.). Αναλυτικότερα με το ΠΔ 315/99 η παρακολούθηση του Προϋπολογισμού επιβάλλεται πλέον να γίνεται και με την Διπλογραφική Μέθοδο μέσω των λογαριασμών τάξεως (ΟΜΑΔΑ 10 του ΚΛΣ). Προκύπτει, από τα παραπάνω ότι στους ΟΤΑ συνυπάρχουν και συλλειτουργούν ταυτόχρονα τόσο το Λογιστικό των ΟΤΑ όσο και η διπλογραφική λογιστική μέθοδος.
Η Εφαρμογή της διπλογραφικής μεθόδου από τους Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού αποτελεί πολιτική αιχμής για τον εκσυγχρονισμό της διαχειριστικής λειτουργίας και της χρηματοοικονομικής διοίκησής τους, ιδίως ενόψει της σύνταξης τετραετούς επιχειρησιακού σχεδίου όπως επιτάσσει ο Νέος Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων.
Δεδομένου ότι η υπέρβαση των προβλημάτων και των δυσχερειών που εξακολουθούν να εμφανίζονται κατά την εφαρμογή του <<διπλογραφικού>>, παρασχέθηκε η δυνατότητα στους υπόχρεους Ο.Τ.Α. να προστρέξουν σε εξωτερικό συνεργάτη εφόσον για αντικειμενικούς λόγους οι Δήμοι αδυνατούν να το εφαρμόσουν επιτυχώς στην πράξη χωρίς τη συνδρομή του συνεργάτη αυτού.
Το Υπουργείο πολύ σωστά προχώρησε στην πρόσληψη συναδέλφων του κλάδου Οικονομικού-Λογιστικού ΠΕ ή ΤΕ. Δυστυχώς αυτό δεν ήταν αρκετό ώστε να εξασφαλισθεί η ορθή εφαρμογή του ΠΔ 315/99.
Τα οικονομικά μεγέθη ενός ΟΤΑ σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να στηριχθούν στο Διπλογραφικό με τη χρήση ενός και μοναδικού ανθρώπου όσο ικανού και αν είναι και με δεδομένο ότι στους ΟΤΑ, όπως και στους λοιπούς φορείς του Δημοσίου, λειτουργεί απαραίτητα και ταυτόχρονα και το Δημόσιο Λογιστικό. Χρειάζεται το Υπουργείο να προχωρήσει σε προσλήψεις περισσοτέρων οικονομολόγων με εξειδικευμένες γνώσεις στο διπλογραφικό λογιστικό σύστημα ώστε σε κάθε Δήμο να δημιουργηθεί πλήρης Επιστημονική ομάδα που θα εγγυάται την ορθή εφαρμογή του ΠΔ 315/99.
Προτείνουμε επίσης το Υπουργείο σε συνεργασία με το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας να συνδιοργανώσουν ειδικό σεμινάριο για τα κρίσιμα στελέχη των Δήμων με θέμα την εφαρμογή και υποστήριξη του Διπλογραφικού βάσει του ΠΔ 315/99.
Στη μεταβατική αυτή περίοδο, μέχρι να καταστούν οι Δήμοι αυτοδύναμοι στην εφαρμογή και υποστήριξη του διπλογραφικού μπορούν να στηρίξουν το έργο εξωτερικοί συνεργάτες λογιστές.
Επιπλέον, σύμφωνα με το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο αλλά και από τις οδηγίες που έχουν κατά καιρούς δοθεί από το Υ.Π.Ε.Σ.Δ.Α., δεν καθορίζεται ρητά καταληκτική ημερομηνία πέραν της οποίας να απαγορεύεται η σύναψη σύμβασης με εξωτερικό συνεργάτη εφόσον τηρείται η κείμενη νομοθεσία και προβλέπεται η σχετική δαπάνη στον προϋπολογισμό του οικείου ΟΤΑ.
Παρόλα αυτά, έχει αρχίσει να γίνεται από τους κατά τόπους επιτρόπους αποδοχή της απόψεως που εκφράζει αδιανόητες απαγορεύσεις συμβάσεων υπηρεσιών εξωτερικών συνεργατών για την εφαρμογή του Π.Δ. 315/99. Ήτοι αν ο Δήμος διαθέτει έναν τεχνίτη οχημάτων θα είναι αδύνατο να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες ενός συνεργείου, αν διαθέτει τεχνική υπηρεσία θα ήταν αδύνατο να αναθέσει την εκπόνηση τεχνικών μελετών σε τρίτους κ.ο.κ. Είναι προφανές λοιπόν ότι η προσφυγή στις υπηρεσίες τρίτων δεν μπορεί να συναρτάται με το αν υπηρετεί ή όχι υπάλληλος συγκεκριμένης ειδικότητας, αλλά με το αν, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες και τις δυνατότητες του προσωπικού είναι δυνατή ή όχι η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
Η Δημαρχιακή Επιτροπή ή το Δημοτικό συμβούλιο προβαίνοντας στην σύναψη των επίμαχων συμβάσεων αξιολογεί, μεταξύ άλλων, και την πραγματική δυνατότητα να εκτελεστεί το έργο εγγράφοντας την ειδικευμένη πίστωση στον Προϋπολογισμό.
Για τους παραπάνω λόγους σας ζητούμε να λάβετε σοβαρά υπόψη τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ο.Τ.Α. στην τήρηση του Διπλογραφικού με το μη εξειδικευμένο ακόμα προσωπικό που διαθέτει στο λογιστικό του τμήμα. Στη συνέχεια και ειδικότερα στην παρούσα φάση η τήρηση του Διπλογραφικού συστήματος λογιστικής χωρίς την συνδρομή των εξωτερικών συμβούλων είναι προβληματική.
Η παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης όπου ζητείται, νομοθετικά κατοχυρωμένης, λειτουργεί ως αρωγός στην υλοποίηση του έργου, παρακάμπτει τα προσκόμματα που προβάλουν οι Υπηρεσίες των Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ουσιαστική διέξοδο από την σημερινή τελματωμένη κατάσταση.
Ζητείται, η άμεση αποπληρωμή ενταλμάτων, τα οποία έχουν ακυρωθεί με πράξη από το ελεγκτικό συνέδριο και αφορούν δεδουλευμένα συναδέλφων εξωτερικών συμβούλων εφαρμογής του Π.Δ. 315/99 στους Ο.Τ.Α. και προτείνεται η παρακάτω νομοθετική ρύθμιση για οριστική λύση του θέματος:
"Για την οργάνωση και υποστήριξη των λογιστικών και οικονομικών
υπηρεσιών τους, λόγω της εφαρμογής του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου,
οι Ο.Τ.Α. δύνανται να προσφεύγουν στις υπηρεσίες ειδικών εξωτερικών
συμβούλων."
Κύριε Υπουργέ,
Πιστεύομε ότι οι προτάσεις μας βοηθούν να λυθεί μακροπρόθεσμα το πρόβλημα της εφαρμογής του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος στους Ο.Τ.Α., οι συνάδελφοι Λογιστές να μπορούν να πληρωθούν για υπηρεσίες που έχουν ήδη προσφέρει, αλλά και να συνεχίσουν να στηρίζουν ένα έργο που έχουν ανάγκη οι Δημοτικές Αρχές.
Με τιμή
Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ
Παρασκευάς Μ. Γιαννόπουλος
διπλογραφικού>
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε