Σε μια εποχή που το κράτος προπαγανδίζει την ψηφιοποίηση και την απλοποίηση των διαδικασιών, οι πολίτες να βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια ατελέσφορη γραφειοκρατία.
Η ελληνική γραφειοκρατία αποδεικνύεται ασταμάτητη, ακόμα και όταν πρόκειται για συνταξιούχους που προσπαθούν απλώς να τακτοποιήσουν τις φορολογικές τους εκκρεμότητες, βιώνοντας μια εφιαλτική εμπειρία.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός συνταξιούχου στην Θεσσαλονίκη, ο οποίος, παρότι έχει ήδη υποβάλει τροποποιητικές δηλώσεις για τα αναδρομικά που εισέπραξε τα έτη 2017, 2018 και 2019, έλαβε νέα ειδοποίηση από την ΑΑΔΕ για να κλείσει την εκκρεμότητα.
Το πλέον εξοργιστικό είναι ότι αναγκάστηκε να μεταβεί αυτοπροσώπως στην Εφορία για να τις υποβάλει χειρόγραφα, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα της ΑΑΔΕ επιτρέπει διορθώσεις μόνο έως τρεις φορές, ενώ τα ασφαλιστικά ταμεία είχαν προχωρήσει σε περισσότερες από πέντε ενημερώσεις για τα αναδρομικά – και μιλάμε για μικροποσά.
Η ταλαιπωρία, η αναγκαστική μετακίνηση και το πρόσθετο κόστος είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, καθώς η πολυδιαφημισμένη ψηφιοποίηση αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ανίκανη να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά τους πολίτες, ακόμη και όταν ανήκουν στην πλέον ευάλωτη ομάδα, την τρίτη ηλικία.
Και το ζήτημα δεν αφορά μόνο έναν συνταξιούχο, αλλά χιλιάδες. Η συντριπτική πλειονότητα βρίσκεται σε κατάσταση νευρικού κλωνισμού μετά την ψυχρολουσία που τους επιφύλαξε η ΑΑΔΕ, η οποία οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της και να δώσει άμεση λύση στο πρόβλημα.
Δεν είναι δυνατόν, σε μια εποχή που το κράτος προπαγανδίζει την ψηφιοποίηση και την απλοποίηση των διαδικασιών, οι πολίτες να βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια ατελέσφορη γραφειοκρατία που όχι μόνο τους επιβαρύνει, αλλά τους μετατρέπει σε θύματα της ίδιας της κρατικής αμέλειας.
Αυτή η αποδιοργάνωση δεν είναι απλώς ένα λάθος.
Είναι μια σοβαρή αβλεψία που υπονομεύει την εμπιστοσύνη των πολιτών στο φορολογικό σύστημα και επιβαρύνει την καθημερινότητά τους.
www.bankingnews.gr
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε