ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΝΙΚΗΣ 5-7
10180 ΑΘΗΝΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559
e-mail : press@mnec.gr
Αθήνα, 22Μαΐου 2010
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΚΕΦΑΛΑΙΟ» ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑ ΜΑΝΗ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Κύριε Υπουργέ, τι θα συμβεί εάν στον επόμενο “έλεγχο” από την τριμερή Επιτροπή διαφανεί ότι ήσαστε εκτός στόχων; Θα σταματήσει η χρηματοδότηση από το πακέτο;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Οι όροι της συμφωνίας είναι ξεκάθαροι: αν σε κάποιο τρίμηνο η χώρα βρεθεί να μην έχει εκπληρώσει τους στόχους της – δημοσιονομικούς ή διαρθρωτικούς – τότε μπορεί με συνοπτικές διαδικασίες να αποφασιστεί η παύση της χρηματοδότησης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Σε τι διαφέρει αυτή η “εποπτεία” της Επιτροπής, από το να πει κανείς ότι η Κυβέρνηση υποκαθίσταται από την σκιώδη διακυβέρνηση της “τρόϊκας” ;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Δεν υπάρχει ούτε σκιώδης διακυβέρνηση, ούτε υποκατάσταση της Κυβέρνησης. Υπάρχει μία Κυβέρνηση με εντολή από τους πολίτες και ένα πρόγραμμα οικονομικής πολιτικής που πρέπει να ακολουθήσουμε και να υλοποιήσουμε με αυστηρότητα και συνέπεια τα επόμενα τρία χρόνια, ώστε να συνεχίζεται η απρόσκοπτη χρηματοδότηση της χώρας. Αν αποτύχουμε σε αυτό το πρόγραμμα η Κυβέρνηση είναι αυτή που θα πρέπει να λογοδοτήσει στους πολίτες και όχι τα στελέχη της τρόικας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Οι “αριθμοί” από την υλοποίηση του προγράμματος των μέτρων που ανακοινώσατε δείχνει το χρέος να αυξάνεται μέχρι το 149% του ΑΕΠ το 2013. Από που θα προκύψουν τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα το μειώσουν;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Τα μέτρα που πήραμε και η επιλογή μας για ένα εμπροσθοβαρές και επιθετικό πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής αποσκοπούν στο να ανακόψουν την επικίνδυνη δυναμική που έχει αναπτύξει το χρέος τα τελευταία χρόνια και να εξασφαλιστούν πόροι για τη χρηματοδότησή του μεσοπρόθεσμα. Από το 2007 η Ελλάδα ξαναμπήκε σε φάση πρωτογενών ελλειμμάτων. Το πρωτογενές έλλειμμα δηλαδή το έλλειμμα χωρίς τόκους το 2009 ξεπέρασε τα 20 δισ. ευρώ, ενώ άλλα περίπου 12 δισ. ήταν οι πληρωμές τόκων. Ακόμη και αν μπορούσαμε σήμερα να δανειστούμε από τις αγορές, με αυτή τη δυναμική το χρέος θα έφτανε σε απίστευτα και ανεξέλεγκτα μεγέθη. Στόχος είναι το 2012 να επιστρέψουμε σε πρωτογενή πλεονάσματα, ώστε να είναι δυνατό ένα μέρος των δαπανών εξυπηρέτησης του χρέους να καλύπτεται από τα έσοδα του κράτους. Και ο μόνος τρόπος για να μετατραπεί αυτό το τεράστιο πρωτογενές έλλειμμα σε πλεόνασμα είναι να μειωθούν δραστικά οι δαπάνες του δημοσίου και να αυξηθούν σημαντικά τα έσοδα. Η ανάκαμψη της οικονομίας και η αύξηση του εισοδήματος μέσα από το πρόγραμμα για την ενίσχυση της ανάπτυξης θα συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του χρέους. Όμως σε αυτό το σημείο που βρισκόμαστε σήμερα το πρώτο αναγκαίο βήμα είναι να συμμαζευτεί ο προϋπολογισμός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Τι απαντάτε στους οικονομικούς αναλυτές που υποστηρίζουν ότι το πακέτο για την Ελλάδα δίνει απλώς τον χρόνο και το χρήμα που χρειάζονται οι θεσμικοί επενδυτές για να αποσυρθούν ασφαλώς από τα ελληνικά ομόλογα;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Υπάρχουν πολλές αναλύσεις και θεωρίες για την Ελλάδα αυτή την εποχή. Κάποιες από αυτές κινούνται στα όρια της συνωμοσιολογίας. Αυτή τη στιγμή το χρέος της Ελλάδας που κρατούν σε ομόλογα οι επενδυτές ξεπερνά τα 270 δισ. και η χώρα μας θα εξακολουθεί να έχει ελλείμματα, άρα υψηλές δανειακές ανάγκες για τα επόμενα χρόνια. Επομένως το πακέτο στήριξης των 110 δισ. ευρώ που παρέχεται από τις χώρες της Ευρωζώνης και του ΔΝΤ δίνει στην Ελλάδα τον χρόνο που χρειάζεται για βάλει σε μια βιώσιμη τροχιά τα δημόσια οικονομικά της και να ανατάξει την οικονομία της που βρίσκεται σε ύφεση. Η βιώσιμη πορεία της οικονομίας είναι αυτό που επιζητούν οι επενδυτές που κρατούν και θα συνεχίσουν να κρατούν στο μέλλον Ελληνικά ομόλογα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε ζητήσει – στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ – κάποιο “πακέτο” στήριξης αναπτυξιακής στρατηγικής που θα λειτουργούσε ταυτόχρονα με την δημοσιονομική προσαρμογή;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Στο πρόγραμμα οικονομικής πολιτικής που συμφωνήθηκε στο πλαίσιο του μηχανισμού στήριξης υπάρχουν πολύ συγκεκριμένοι στόχοι και διαρθρωτικές δράσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, των επενδύσεων και της ανάπτυξης. Θυμίζω ότι παράλληλα με τη δημοσιονομική προσαρμογή υπάρχει και ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα που για την τριετία είναι περίπου 30 δισεκατομμύρια ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ και του προγράμματος επενδύσεων, αλλά και μια σειρά διαρθρωτικών δράσεων που υλοποιούνται ήδη από την Κυβέρνηση για την ενίσχυση της ανάπτυξης, τη διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας, τη διατήρηση θέσεων εργασίας, το άνοιγμα των αγορών, την προώθηση πράσινων επενδύσεων και μαζί και ο νέος αναπτυξιακός νόμος που τέθηκε αυτές τις ημέρες σε διαβούλευση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Έχετε “χτυπήσει” τα εισοδήματα των υπαλλήλων στο Δημόσιο με πρωτοφανείς περικοπές. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι μπορείτε να στηρίξετε το κυνήγι της φοροδιαφυγής σ' αυτούς (εφορίες) που έχετε ζημιώσει;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Η λειτουργία του κράτους έχει να κάνει με τις πολιτικές που εφαρμόζονται και με τις εντολές που δίνονται από την πολιτική ηγεσία, αλλά και με την αίσθηση ευθύνης που υπάρχει στα στελέχη της δημόσιας διοίκησης. Ειδικά, τα στελέχη των φορολογικών υπηρεσιών ήδη αποδεικνύουν ότι μπορούν να στηρίξουν την προσπάθεια για ενίσχυση των εσόδων. Οι ΔΟΥ και το ΣΔΟΕ έχουν συγκεκριμένους στόχους και πλέον είναι σαφές ότι όσοι δεν καταφέρνουν να τους εκπληρώσουν θα έχουν συνέπειες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε κάποια συγκριτικά νούμερα για το “πόσα” πληρώνουν για την κρίση μέσω του πακέτου των μέτρων οι μισθωτοί, πόσα οι συνταξιούχοι, πόσα οι μικρομεσαίοι και πόσα οι μεγάλες επιχειρήσεις;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Στη μεγάλη προσπάθεια δημοσιονομικής προσαρμογής που πρέπει να καταβάλει η χώρα μας τα επόμενα χρόνια μεταφέρεται ένα πολύ μεγαλύτερο βάρος στα πολύ υψηλά εισοδήματα, στις μεγάλες περιουσίες και στις πολύ κερδοφόρες επιχειρήσεις που για τρία χρόνια θα πληρώνουν πρόσθετη ειδική εισφορά και φυσικά σε όσους μέχρι σήμερα απολάμβαναν τα «προνόμια» της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής. Οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις αντιστοιχούν σε 1,5 μονάδες του ΑΕΠ από τις 11 μονάδες της δημοσιονομικής προσπάθειας για τα επόμενα τρία χρόνια. Όμως σε αυτή την προσπάθεια αναγκαστικά και μέσω των περικοπών στα επιδόματα ζητάμε να συνεισφέρουν όλοι. Μέρος της απώλειας θα αντισταθμιστεί από τη φορολογική μας πολιτική που δημιουργεί σημαντικές ελαφρύνσεις στα χαμηλότερα εισοδήματα, αλλά και από στοχευμένες δράσεις κοινωνικής πολιτικής για τη στήριξη των εισοδημάτων των πιο αδύναμων και τη στήριξη της απασχόλησης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τις αποδείξεις τι θα γίνει τελικά;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Έχουμε δώσει εναλλακτικές μεθόδους για τις αποδέιξεις της φετινής χρονιάς με την κατάθεσή τους ηλεκτρονικά ή στην εφορία σε κλειστό φάκελο. Ταυτόχρονα έχουμε ανοίξει μια διαβούλευση για σύγχρονες μεθόδους με ένα σύστημα barcode, που όμως αφορά τις δηλώσεις από τον επόμενο χρόνο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Μιλήσατε για την ανάγκη στρατηγικών επιλογών από τις τράπεζες. Τι εννοούσατε;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Το ελληνικό τραπεζικό σύστημα παραμένει ισχυρό και θωρακίζεται επιπλέον μετά τις πρόσφατες πρωτοβουλίες τη Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, αλλά και με την δημιουργία του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, το οποίο προβλέπεται από την συμφωνία της Ελλάδος με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Το ταμείο αυτό θα χρηματοδοτηθεί με 10 δισ. από τα 110 δισ. ευρώ του συνολικού μηχανισμού στήριξης για τη χώρα μας και σκοπός του είναι η διατήρηση της σταθερότητας του ελληνικού τραπεζικού συστήματος και μέσω αυτού η στήριξη της δραστηριότητας στην πραγματική οικονομία. Παράλληλα, όμως, οι ελληνικές εμπορικές τράπεζες θα πρέπει να προετοιμαστούν για το νέο περιβάλλον αναλαμβάνοντας στρατηγικές πρωτοβουλίες, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες τους προς επιχειρήσεις και καταναλωτές σε μία δύσκολη οικονομική περίοδο, αλλά και με τη σωστή διαχείριση του κόστους λειτουργίας τους, συμπεριλαμβανομένων και των αμοιβών και των παροχών των ανώτατων στελεχών τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Φοβάστε εκρήξεις τύπου Αργεντινής όταν τα μέτρα θα αρχίσουν να πλήττουν τα χαμηλά εισοδήματα;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Η περίπτωση της Ελλάδας δεν έχει καμία σχέση με αυτή της Αργεντινής για πάρα πολλούς λόγους. Παραμένοντας στη Ζώνη του Ευρώ και έχοντας ένα ισχυρό νόμισμα, η Κυβέρνηση πήρε την απόφαση να μην ακολουθήσει η χώρα το δρόμο της στάσης πληρωμών που θα μπορούσε να βάλει τη χώρα σε μια περιπέτεια για πολλά χρόνια και να ακολουθήσουμε ένα δύσκολο πρόγραμμα προσαρμογής και διαρθρωτικών αλλαγών. Το πρόγραμμά μας απαιτεί θυσίες για μια περίοδο, αλλά δίπλα σε αυτό υλοποιούνται και στηρίζονται οικονομικά αναπτυξιακές δράσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε μια γρήγορη ανάκαμψη της οικονομίας και των εισοδημάτων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Τι θα κάνετε με την πάλε ποτέ υπόθεση των δομημένων ομολόγων; Θα αναζητήσετε ευθύνες και θα βάλετε τους υπεύθυνους να πληρώσουν;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Είναι αδιαπραγμάτευτη δέσμευση αυτής της Κυβέρνησης η διερεύνηση όλων των υποθέσεων που υπάρχουν στοιχεία ότι ζημίωσαν το Ελληνικό δημόσιο. Προχωρούν οι Κοινοβουλευτικές διαδικασίες των εξεταστικών επιτροπών και παράλληλα προχωρά και η δικαστική διερεύνηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Γιατί επιμένετε να περιορισθεί η διερεύνηση των οικονομικών στοιχείων στην “γαλάζια” περίοδο Μαρτίου 2004 – Σεπτεμβρίου 2009; Δεν υπήρχε καμία ευθύνη νωρίτερα; Σας θυμίζουμε τη μεγάλη συζήτηση που ξέσπασε – με αφορμή την “απογραφή Αλογοσκούφη” - για το εάν η χώρα μπήκε “με το σπαθί της” στην ΟΝΕ.
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Το ελληνικό Κοινοβούλιο πρόκειται να εξετάσει το θέμα των δημοσιονομικών στοιχείων της Ελλάδας, όπως συμβαίνει και με πολλά Κοινοβούλια στην Ευρώπη, αλλά και με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μετά και την Έκθεση της Επιτροπής για τα Ελληνικά δημοσιονομικά στατιστικά την περίοδο 2004-2008 και μετά την αποκάλυψη του ελλείμματος του 2009. Θυμίζω ότι η Ελληνική Κυβέρνηση στις 2 Οκτωβρίου 2009 είχε στείλει στοιχεία που έδειχναν το έλλειμμα στο 6% του ΑΕΠ και τελικά κατέληξε να είναι 13,6% του ΑΕΠ. Το 2004 υποτίθεται ότι με την «απογραφή» σε κλεισμένους προϋπολογισμούς και τις πολλαπλές αλλαγές μεθοδολογίας που ακολούθησαν, η Κυβέρνηση της ΝΔ και η Eurostat είχαν κλείσει το θέμα των δημοσιονομικών στατιστικών μέχρι τότε, με όλο το κόστος και την αμφισβήτηση που δημιουργήθηκε γύρω από τη θέση της χώρας στην ΟΝΕ. Ο διασυρμός της χώρας από το δημοσιονομικό εκτροχιασμό και την επιχείρηση απόκρυψης του πραγματικού μεγέθους του δημοσιονομικού προβλήματος ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την κρίση αξιοπιστίας που ακολούθησε και συνέβαλλε στον να οδηγηθεί η χώρα ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία. Το Κοινοβούλιο οφείλει να διερευνήσει τα γεγονότα και εάν υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες να αναδειχτούν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Η ΝΔ θέλει να ενταχθεί στο μικροσκόπιο της Εξεταστικής και το δικό σας κυβερνητικό επτάμηνο – με αφορμή δικές σας δηλώσεις (πχ. περί Τιτανικού) και παραλείψεις.
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Η ΝΔ θέλει να εξεταστεί οτιδήποτε δεν έχει σχέση με τα δικά της πεπραγμένα και είναι απολύτως κατανοητό με αυτό που άφησε πίσω της. Δεν είναι τυχαίο ότι μετά από έξι χρόνια διακυβέρνησης το μόνο που έχει να πει στους πολίτες είναι τι δεν έκαναν οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ από το 1981. Όσο για το δικό μας κυβερνητικό επτάμηνο, από τον Οκτώβριο αγωνιζόμαστε να βγουν από την καταστροφική πορεία που οδηγήθηκαν τα δημόσια οικονομικά και η οικονομία της χώρας, να αλλάξουμε πορεία. Είμαι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να ξαναπώ σε όποιον με ρωτήσει τι παραλάβαμε, τι έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα και τι έχουμε ακόμη μπροστά μας για να μπορέσει αυτή η οικονομία να ορθοποδήσει.
Και μία διευκρίνιση, γιατί βλέπω ότι η περίφημη αναφορά στον «Τιτανικό» επανέρχεται συνέχεια: ο Τιτανικός έπεσε στο παγόβουνο γιατί ο καπετάνιος κοιμόταν στην καμπίνα και δεν ήταν στη γέφυρα. Αυτό ακριβώς θα συνέβαινε στην ελληνική οικονομία, αν δεν μεσολαβούσαν οι εκλογές. Ευτυχώς η χώρα τώρα έχει κυβέρνηση: καπετάνιο και πλήρωμα που κάνουν τη δουλειά τους. Γι’ αυτό και οι κίνδυνοι να πέσουμε στο παγόβουνο δεν υπάρχουν πια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Τις τελευταίες μέρες αναβιώνει ένα κλίμα σκανδαλολογίας – αυτή αφορά εις βάρος κυβερνώντων του ΠΑΣΟΚ. Όποιος αντιπολιτεύεται με σκάνδαλα κυβερνάει ως κατηγορούμενος;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δεν θα συμφωνήσω με τη γενική διατύπωση που κάνετε. Έχουμε προχωρήσει με μεγάλη προσοχή στην υλοποίηση ενός προγράμματος μέσα από το οποίο να φαίνεται ξεκάθαρα η ανάγκη για διαφάνεια. Σ’ αυτό εμμένουμε ανεξάρτητα από το ποιος αγγίζει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά την παραπομπή σας στην Προανακριτική για το Βατοπέδι και στην Εξεταστική για την Οικονομία...
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Η Ν.Δ. έχει επισήμως στοχοποιήσει τον Υπουργό Οικονομικών. Είναι μια πολιτική απόφαση που δείχνει τη δική της αδυναμία να εκφράσει πολιτικό λόγο σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο. Και είναι μια ανεύθυνη απόφαση σε σχέση με τη τεκταινόμενα αυτή τη στιγμή στην οικονομία.
Όσον αφορά την Προανακριτική, όταν ανακοινώθηκε ανεπίσημα η πρότασή της, η αντίδραση από πάρα πολύ κόσμο ήταν έκπληξη και μειδίαμα, διότι, όπως είναι προφανές, δύσκολα θα πειστεί η κοινή γνώμη ότι το πρόβλημα στην υπόθεση Βατοπεδίου ήταν ο Παπακωνσταντίνου. Όσο για την Εξεταστική, ας ζητήσουν οτιδήποτε θέλουν για όλες τις περιόδους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Ναι, αλλά η ΝΔ θεωρεί ότι το οπλοστάσιό της εναντίον σας ενισχύθηκε από την ερώτηση σας κατέθεσε η Βάσω Παπανδρέου για την αγοραπωλησία ομολόγων από την ΤτΕ μετά τις εκλογές...
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των βουλευτών. Η Τράπεζα της Ελλάδας έχει δώσει λεπτομερείς εξηγήσεις κι εγώ θα δώσω λεπτομερείς εξηγήσεις στη Βουλή. Αν η ΝΔ προσπαθήσει να το αξιοποιήσει, θα της γυρίσει μπούμεραγκ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Αν χρειαστεί δεύτερο πακέτο μέτρων, η Βουλή θα κληθεί να το ψηφίσει ή να το κυρώσει;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δεν θα χρειαστεί δεύτερο πακέτο μέτρων, εφόσον το πρόγραμμα λειτουργήσει όπως πρέπει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν όχι, όμως;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Στη μάχη πας για να κερδίσεις, όχι για να χάσεις! Το πρόγραμμα έχει ήδη περισσότερα μέτρα απ’ όσα χρειάζεται για να πιάσει τους στόχους του. Επομένως, αν ο Προϋπολογισμός συνεχίσει να εκτελείται όπως μέχρι τώρα, με τις δαπάνες να έχουν μειωθεί (όσα μειώθηκαν), τα έσοδα να αυξάνονται (όσο αυξάνονται) και όλα τα διαρθρωτικά να γίνονται στην ώρα τους - θυμίζω: φορολογικό, ασφαλιστικό - δεν θα υπάρξει καμιά απολύτως ανάγκη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή, είστε ικανοποιημένος από την πορεία των εσόδων;
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Τον Απρίλιο είχαμε αύξηση εσόδων από ΦΠΑ πάνω 10%, αν και είμαστε σε περίοδο ύφεσης. Απόδειξη ότι το «κίνημα των αποδείξεων» δουλεύει. Από 1ης Ιουλίου θα έχουμε την αύξηση του ΦΠΑ κατά δύο μονάδες και των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα και στα τσιγάρα. Αν προσθέσετε και την εντατικοποιήση στους φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς, δεν έχω λόγο να πιστεύω ότι θα έχουμε υστέρηση στα έσοδα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Συμφωνείτε με την – διάχυτη – εντύπωση ότι η δομή του κυβερνητικού σχήματος δεν απέδωσε τα αναμενόμενα; Και ότι, πέραν του ότι “ήρθαν τα πάνω-κάτω” στη χώρα εξαιτίας της κρίσης, διαπιστώθηκαν δυσλειτουργίες από τις συνενώσεις (πχ του Ναυτιλίας ή του Ανάπτυξης) ή από τις κατατμήσεις (πχ σε Οικονομικών και Οικονομίας);
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Η κριτική στο κυβερνητικό έργο είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε πολίτη. Όμως στο τέλος θα κριθούμε από το πραγματικό μας έργο και όχι από τις εντυπώσεις που σε δεδομένες στιγμές υπάρχουν διάχυτες ή μη για το κυβερνητικό σχήμα. Η χώρα αντιμετωπίζει πρωτόγνωρες και κρίσιμες καταστάσεις, παρόλα αυτά στους επτά μήνες η Κυβέρνηση αυτή και παρά τις δυσκολίες έχει να επιδείξει ήδη σημαντικό έργο. Έχουμε ανοίξει όλα τα μέτωπα για να κάνουμε αλλαγές που έπρεπε να έχουν γίνει χρόνια τώρα. Και σίγουρα σε ένα επτάμηνο έχει γίνει περισσότερο έργο από ό,τι στα προηγούμενα έξι χρόνια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Εσείς προσωπικά, αισθάνεστε ότι κλείσατε τον κύκλο σας στον οικονομικό τομέα; Τα ρεπορτάζ σας έχουν ήδη ...ανασχηματίσει – κάποιοι σας έχουν “στείλει” στο ΥΠΕΞ, για παράδειγμα...
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Δεν ασχολούμαι. Κάνω τη δουλειά που μου έχει αναθέσει ο Πρωθυπουργός όσο καλύτερα μπορώ. Και – πιστέψτε με – υπάρχει πολλή δουλειά ακόμη μπροστά για να γίνει.
Σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε