Με συνέπεια και Ανεξάρτητο λόγο Κινούμαστε Δυναμικά

Για ένα Απαλλαγμένο απο κομματικές εξαρτήσεις ΟΕΕ

Για την Αναβάθμιση της Οικονομικής Επιστήμης

Για Επαγελματική Αξιοπρέπεια

Επιστολή του Εκ/που της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας, κ. Αλεβιζάκη Παναγιώτη στον κ. Πρωθυπουργό και τους εκ/πους των κομμάτων για την έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης άρθρο 83 του Σχεδίου Νόμου του «Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος»

Αλεβιζάκης Παναγιώτης

Εκπρόσωπος

Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας

Μάρκου Μπότσαρη 34 Α Χανιά

Τηλ :28210-92770 Fax. :28210-99280

Email:alevizakis@akioe.gr

Χανιά 25/10/2012

ΠΡΟΣ: Πρόεδρο της Κυβέρνησης

κ. Αντώνη Σαμαρά                        Αρ. Πρωτ. 8484

ΚΟΙΝ:

Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ

κ. Αλέξη Τσίπρα                             Αρ. Πρωτ. 1189

Πρόεδρο του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος (ΠΑ.ΣΟ.Κ)

κ. Ευάγγελο Βενιζέλο                     Αρ. Πρωτ. 103

Πρόεδρο των Ανεξάρτητων Ελλήνων

κ. Πάνου Καμμένου                         Αρ. Πρωτ.

Πρόεδρο της Δημοκρατικής Αριστεράς

κ. Φώτη Κουβέλη                             Αρ. Πρωτ. 0374

Γενική Γραμματέα του Κ.Κ.Ε

κα Αλέκα Παπαρήγα                         Αρ. Πρωτ. 0151

Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου

Όλουςτους Έλληνες Οικονομολόγους

Θέμα : Άρθρο 83 του Σχεδίου Νόμου του «Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων».

Κύριε Πρωθυπουργέ,

            Η Ανεξάρτητη Κίνηση Οικονομολόγων Ελλάδος φορέας χιλιάδων Οικονομολόγων στην ελληνική επικράτεια, πιστεύει ότι  η επιχειρούμενη αλλαγή που επέρχεται με το άρθρο 83 του Σχεδίου Νόμου του«Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων» δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο χώρο του επαγγέλματος , θέτει σε κίνδυνο την επαγγελματική υπόσταση των συναδέλφων Λογιστών Φοροτεχνικών , διαλύει αντί για να αναβαθμίζει τoν υπάρχοντα ελεγκτικό μηχανισμό , θέτει σε κίνδυνο τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου και δημιουργεί συνθήκες μονοπωλιακής λειτουργιάς  και προνομιακής μεταχείρισης για μια μικρή μερίδα ελεύθερων επαγγελματιών των ορκωτών ελεγκτών.

ü  Επιδιώκετε με το άρθρο αυτό η έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης να γίνετε μόνο από αυτούς που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του Ν.3693/2008 και όχι του συνόλου των Λογιστών Φοροτεχνικών που έχουν  την επιστημονική κατάρτιση.

ü  Επιβάλλει εκβιαστικά στις επιχειρήσεις να αποδεχτούν την έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης διαφορετικά απειλούνται από δυσβάστακτα πρόστιμα και την απειλή του ελέγχου.

ü  Αναθέτει στην ΕΛΤΕ  να εισηγείται τα φορολογικά αντικείμενα ελέγχου που επιθυμεί να ασχοληθούν τα μέλη της και ο αρμόδιος υπουργός να μεταβάλει τις εισηγήσεις της σε υπουργικές αποφάσεις.

ü  Και τέλος μεταβιβάζει την κρίσιμη διαδικασία του ελέγχου για επιστροφή του ΦΠΑ των επιχειρήσεων   στις ελεγκτικές εταιρείες.

            Δεν μπορεί μια μικρή μερίδα επαγγελματιών - των  ορκωτών - να χειρίζεται και να μονοπωλεί το αντικείμενο της  έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης των επιχειρήσεων. Στο χώρο του Οικονομικού Επιμελητήριου  υπάρχουν ικανότατοι επιστήμονες που έχουν την δυνατότητα να συμβάλλουν στην έκδοση της έκθεσης φορολογικής συμμόρφωσης των επιχειρήσεων. Η απελευθέρωση και στο χώρο των ελεγκτών θα συμβάλλει και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και στην απασχόληση των χιλιάδων συναδέλφων που αντιμετωπίζουν πρόβλημα απασχόλησης.

            Δεν είναι υγείες πράξη η μεταβίβαση διαδικασιών  ελέγχου από τον ελεγκτικό μηχανισμό σε ιδιώτες και να καταργείτε το καθ' υλη αρμόδιο τμήμα του ελεγκτικού μηχανισμού. Όποια προβλήματα τυχόν υπάρχουν στον ελεγκτικό μηχανισμό αντιμετωπίζονται με την αναβάθμιση του και τον εκσυγχρονισμό του και όχι με την κατάργηση του.

            Δεν είναι σωστό η ΕΛΤΕ κατά το δοκούν να εισηγείται φορολογικά αντικείμενα που επιθυμεί να κάνουν οι ορκωτοί ελεγκτές και να παρακάμπτετε ο υπάρχον ελεγκτικός μηχανισμός.

            Είναι αδιανόητο να εκβιάζετε ο επιχειρηματικός κόσμος είτε να αποδεχτεί  την έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης είτε να επιβάλλετε πρόστιμο από 10.000 ευρώ έως 100.000 ευρώ και να έχει και την επιπλέον   απειλή ελέγχου. Δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα οι επιχειρήσεις να πληρώνουν συνεχώς και ούτε είναι πρέπον να θεσμοθετείτε ο εκβιαστικός τρόπος είσπραξης για τους ελεγκτές .

Θεωρούμε ότι η απόσυρση του άρθρου 83 του Σχεδίου Νόμου του «Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων» είναι επιβεβλημένη και η ψήφιση του αποτελεί μέγιστο λάθος και καθαρή πράξη μεροληπτική υπέρ μιας μικρής ομάδας επαγγελματιών. Πράξη αθέμιτου ανταγωνισμού που δρα σε βάρος της κρατικής λειτουργιάς και του ελευθέρου ανταγωνισμού.  

  

Με Εκτίμηση

Αλεβιζάκης Παναγιώτης

Οικονομολόγος

Μέλος της Κ.Δ. του Οικονομικού Επιμελητήριου Ελλάδος

Εκ/πος της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας

Συνυποβάλουμε το επίμαχο άρθρο 83του Σχεδίου Νόμου του«Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων» περί έκθεσης φορολογικής συμμόρφωσης

 

Άρθρο 83

Έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης

1. Νόμιμοι ελεγκτές και ελεγκτικά γραφεία, που είναι εγγεγραμμένοι στο δημόσιο μητρώο του ν. 3693/2008 (ΦΕΚ 174 Α΄) και διενεργούν υποχρεωτικούς ελέγχους σε οικονομικές οντότητες, υποχρεούνται στην έκδοση ετήσιας έκθεσης φορολογικής συμμόρφωσης. Η έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης εκδίδεται μετά από έλεγχο που διενεργείται, παράλληλα με τον έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης, ως προς την εφαρμογή των φορολογικών διατάξεων σε φορολογικά αντικείμενα. Φορολογικές παραβάσεις, καθώς και μη απόδοση ή ανακριβής απόδοση φόρων που διαπιστώνονται από τα τηρούμενα βιβλία και στοιχεία, κατά τη διενέργεια του διαχειριστικού ελέγχου, αναφέρονται αναλυτικά στο πιστοποιητικό αυτό. Αν η έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης δεν περιλαμβάνει παρατηρήσεις και διαπιστώσεις παραβάσεων της φορολογικής νομοθεσίας, δεν διενεργείται τακτικός φορολογικός έλεγχος, επιφυλασσομένων των διατάξεων του άρθρου 80 του ν. 3842/2010 (ΦΕΚ 58 Α΄). Αν από την έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης προκύπτουν συγκεκριμένα φορολογικά δεδομένα για την ελεγχθείσα εταιρεία με τα οποία συμφωνεί και η αρμόδια ελεγκτική φορολογική αρχή, η εν λόγω έκθεση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των εκθέσεων ελέγχου της ως άνω αρχής. Τα πιο πάνω πρόσωπα διώκονται και τιμωρούνται για κάθε παράλειψη των υποχρεώσεών τους σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3693/2008.

2. Οι οικονομικές οντότητες που ελέγχονται προαιρετικώς για την οικονομική διαχείριση από νόμιμους ελεγκτές και ελεγκτικά γραφεία δύνανται να λάβουν την ετήσια έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης της παραγράφου 1.

3. Στις οικονομικές οντότητες της παραγράφου 1, οι οποίες αρνήθηκαν να λάβουν έκθεση φορολογικής συμμόρφωσης, διενεργείται κατά προτεραιότητα φορολογικός έλεγχος από την αρμόδια φορολογική αρχή και επιβάλλεται σε κάθε περίπτωση πρόστιμο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 4 του Ν. 2523/1997 (Φ.Ε.Κ. 179/Α') ανάλογα με τα ακαθάριστα έσοδα που έχουν πραγματοποιήσει κατά την ελεγχόμενη διαχειριστική περίοδο. Στην περίπτωση αυτή οι νόμιμοι ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν στις αρμόδιες φορολογικές αρχές την ανωτέρω άρνηση.

4. Στις περιπτώσεις που εκδίδεται έκθεση Φορολογικής Συμμόρφωσης χωρίς επιφύλαξη ο έλεγχος της συγκεκριμένης εταιρικής χρήσης θεωρείται περαιωμένος εντός δεκαοχτώ (18) μηνών από την έκδοση της εν λόγω έκθεσης υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν εντοπισθεί φορολογικές παραβάσεις από τους ελέγχους των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών στο εν λόγω χρονικό διάστημα. Δυνατότητα άλλου ελέγχου της χρήσης αυτής υπάρχει μόνον στην περίπτωση ενδείξεων για σημαντικές παραβάσεις, όπως αυτές ορίζονται στην απόφαση της παραγράφου 7.

5. Στις περιπτώσεις που εκδίδεται έκθεση Φορολογικής Συμμόρφωσης με θέματα έμφασης ή /και επιφύλαξης, η αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία διενεργεί έλεγχο, ο οποίος καταλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο τα θέματα έμφασης ή/και επιφύλαξης. Ο έλεγχος αυτός ολοκληρώνεται και οι τυχόν σχετικές καταλογιστικές πράξεις εκδίδονται εντός δεκαοχτώ (18) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της έκθεσης φορολογικής συμμόρφωσης. Μετά την παρέλευση των δεκαοκτώ (18) μηνών η συγκεκριμένη εταιρική χρήση θεωρείται περαιωμένη. Οι διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 4 ισχύουν αναλόγως και στην περίπτωση αυτή.

6. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες, από την υποβολή της Έκθεσης Φορολογικής Συμμόρφωσης από τους Νόμιμους Ελεγκτές, προκύπτει αδυναμία έκφρασης συμπεράσματος ή αρνητικό συμπέρασμα, εκδίδεται εντολή ελέγχου, κατά προτεραιότητα, για τη χρήση αυτή από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.

7. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της ΕΛΤΕ, καθορίζονται τα συγκεκριμένα επί μέρους φορολογικά αντικείμενα του ελέγχου που διενεργείται σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο, το ειδικότερο περιεχόμενο της έκθεσης φορολογικής συμμόρφωσης που εκδίδεται, ο τρόπος, ο χρόνος και η διαδικασία υποβολής του και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

8. Το περιεχόμενο και τα λοιπά στοιχεία της έκθεσης φορολογικής συμμόρφωσης δύνανται να τροποποιούνται με κανονιστική πράξη της ΕΛΤΕ.

9. Το πιστωτικό υπόλοιπο που προκύπτει με την υποβολή περιοδικών και εκκαθαριστικών δηλώσεων Φ.Π.Α., επιστρέφεται ή συμψηφίζεται από το Δημόσιο υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις :

α) Ο υποκείμενος στο φόρο υποβάλλει αίτηση επιστροφής,

β) Η εταιρεία έχει ελεγχθεί με βάση τις διατάξεις των παραγράφων 1 έως 8 του παρόντος άρθρου για τη συγκεκριμένη περίοδο και δεν υπάρχουν παραβάσεις και διαπιστώσεις παραβάσεων της φορολογικής νομοθεσίας, και

γ) Διενεργείται ειδικός έλεγχος από τους ίδιους νόμιμους ελεγκτές ή ελεγκτικά γραφεία του Ν. 3693/2008 που πραγματοποίησαν  τον έλεγχο των παραγράφων 1 έως 8 του παρόντος άρθρου και εκδίδεται ειδική έκθεση ελέγχου.

10. Το σχετικό πρόγραμμα ελέγχου βάσει του οποίου πραγματοποιούνται οι ειδικοί έλεγχοι Φ.Π.Α. της παραγράφου 9 καθώς και η μορφή και το περιεχόμενο της ειδικής έκθεσης ελέγχου και κάθε σχετική λεπτομέρεια, καθορίζεται από το Υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με την Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (Ε.Λ.Τ.Ε.).


Σχολιάστε εδώ

για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε


x

Τι θέλετε να αναζητήσετε;