Ημερομηνία: 27/2/2007 12:44:00 μμ Περιοχή: Μόναχο Γερμανία Από: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Ρόιτερς
Μεγέθυνση -
Σμίκρυνση
Διοίκηση και μέτοχοι του Ευρωπαϊκού Αεροναυτικού Αμυντικού και Διαστημικού
Οργανισμού EADS, ενέκριναν το πρόγραμμα εξυγίανσης της ζημιογόνου θυγατρικής
του αεροναυπηγικής εταιρίας Airbus, σύμφωνα με όσα μεταδίδει από το Μόναχο το
πρακτορείο Ρόιτερς, επικαλούμενο σχετική ανακοίνωση του οργανισμού.
Η σχετική απόφαση πάρθηκε κατά τη συνεδρίαση του «Συμβουλίου των Διευθυντών»,
στο οποίο συμμετέχουν και οι εκπρόσωποι χωρών και εταιριών - μετόχων του EADS,
οι οποίοι και εξέφρασαν τη στήριξή τους στην πρόθεση της διοίκησης να εφαρμόσει
το «Power8», όπως αποκαλείται το πρόγραμμα εξυγίανσης της Airbus.
Πάντως, στην ανακοίνωση του ευρωπαϊκού ομίλου επισημαίνεται επίσης ότι πρώτα θα
παρουσιαστούν, αύριο, Τετάρτη, στο Ευρωπαϊκό Επιχειρηματικό Συμβούλιο τα μέτρα
που σχεδιάζεται να ληφθούν για την Airbus και στη συνέχεια θα ενημερωθούν οι
εργαζόμενοι, οι συνεργάτες και η ευρωπαϊκή κοινή γνώμη για τις λεπτομέρειες του
προγράμματος «Power8».
Στο μεταξύ, στις Βρυξέλλες, άρχισαν να συγκεντρώνονται από σήμερα εκπρόσωποι
των συνδικάτων που συγκρότησαν εργαζόμενοι στον EADS. Πρόθεσή τους είναι να
συζητήσουν για τη σχεδιαζόμενη αναδιάρθρωση του ομίλου και τις επακόλουθες
περικοπές θέσεων εργασίας. Οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι, τελικά, θα περικοπεί
περίπου το 20% από τις συνολικά 55.000 θέσεις εργασίας, καθώς και ότι θα
κλείσουν διάφορες μονάδες που διατηρεί η Airbus σε τέσσερις χώρες.
Πάντως, η διοίκηση του EADS διέψευσε ως «κακόβουλο» χτεσινό δημοσίευμα
περιοδικού, σύμφωνα με το οποίο, στο πλαίσιο του προγράμματος εξυγίανσης, θα
αυξηθούν από 35 σε 40 και οι εβδομαδιαίες ώρες εργασίας, χωρίς να υπάρξει και η
ανάλογη αύξηση των αποδοχών των εργαζομένων. Παράλληλα, ο εκπρόσωπος Τύπου του
ομίλου τόνισε ότι η απόφαση για την εφαρμογή του «Power8» πάρθηκε με ομοφωνία.
Ο όμιλος EADS έχει περιέλθει από πέρσι σε κρίση, εξαιτίας των προβλημάτων που
ενέσκηψαν με τις παραδόσεις των γιγαντιαίων αεροσκαφών Α380 αλλά και του υψηλού
κόστους εξέλιξης του Α350. Για το λόγο αυτό, στόχος του προγράμματος εξυγίανσης
είναι να σταθεί πάλι στα πόδια της η θυγατρική του αεροναυπηγική εταιρία.
Πάντως, ο ισολογισμός του ομίλου για το 2006, που αναμένεται να επισκιαστεί από
τις ζημίες που κατέγραψε η Airbus, θα κοινοποιηθεί στις 9 Μαρτίου.
|