Ημερομηνία: 28/6/2007 2:55:00 μμ Περιοχή: Πεκίνο Κίνα Από: ΑΠΕ-ΜΠΕ Γερμ. Πρακτ.
Μεγέθυνση -
Σμίκρυνση
Υπεγράφη σήμερα στο Πεκίνο η συμφωνία για την κατασκευή στην Κίνα του -πρώτου
εκτός Ευρώπης- εργοστασίου τελικής συναρμολόγησης αεροσκαφών Airbus, ενώ η
υπογραφή της αγοράς 150 αεροσκαφών A320 από έντεκα κινεζικές αεροπορικές
εταιρίες επιβεβαίωσε την προτίμηση που δείχνει η δεύτερη μεγαλύτερη μετά τις
ΗΠΑ αγορά αεροσκαφών στον πλανήτη στην ευρωπαϊκή εταιρία σε σχέση με την
αμερικανική Boeing.
Στην τελετή υπογραφής για την κατασκευή του εργοστασίου στην Τιαντζίν, περίπου
100 χιλιόμετρα νοτιανατολικά του Πεκίνου, παρέστησαν ο Γερμανός υπουργός
Οικονομίας Μίκαελ Γκλος, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Φαμπρίς Μπερζιέ και ο
αναπληρωτής πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων Ζανγκ
Σιαοτσιάνγκ.
Τη νέα εργοστασιακή μονάδα θα διαχειρίζεται κοινοπραξία της Airbus (ποσοστό
συμμετοχής 51%) με την Tianjin Zhongtian Aviation Industry Investment Co. Αν
και οι δύο πλευρές τήρησαν σιγή ιχθύος ως προς τη συνολική επένδυση, οι
σχετικές εκτιμήσεις την τοποθετούν στα 8 με 10 εκατομμύρια γουάν (1 με 1,3
εκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με το κινεζικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Σινχουά.
Η έναρξη της λειτουργίας του εργοστασίου τοποθετείται στον Αύγουστο του 2008,
ενώ το πρώτο A320 εκτιμάται ότι θα παραχθεί στα μέσα Ιουλίου. Υπολογίζεται ότι
το εργοστάσιο θα παράγει από το 2011 και μετά 4 αεροσκάφη A320 το μήνα. Στη
μονάδα, η οποία θα είναι πιστό αντίγραφο της μονάδας τελικής συναρμολόγησης στο
Αμβούργο, θα εργάζονται περίπου 500 Κινέζοι και αρχικά 120 Ευρωπαίοι
εργαζόμενοι. Στόχος της κοινοπραξίας είναι η παραγωγή 300 αεροσκαφών μέχρι το
2016.
Υπεγράφη, παράλληλα, και η αγορά 150 αεροσκαφών A320 από 11 κινεζικές
αεροπορικές εταιρίες, στην οποία το Πεκίνο είχε κατ' αρχήν συμφωνήσει τον
Οκτώβριο του 2006. Η Airbus ελέγχει ήδη το 35% της κινεζικής αγοράς πολιτικών
αεροσκαφών και σκοπεύει να το διευρύνει στο 50% μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια.
|