Ημερομηνία: 1/11/2007 1:50:00 μμ Περιοχή: Βερολίνο Γερμανία Από: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μεγέθυνση -
Σμίκρυνση
Το εμπόριο εξ αποστάσεως αποτελούσε στη Γερμανία, πάντα, έναν από τους
δυναμικότερους τομείς της οικονομίας και τη χρονική περίοδο που διανύουμε
τείνει να εξελιχθεί στη δημοφιλέστερη μέθοδο αγοραπωλησιών, καθώς, σήμερα,
χιλιάδες εμπορικές συναλλαγές διεκπεραιώνονται μόνο μ’ ένα κλικ.
Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), το
οποίο επικαλείται μελέτη του Συνδέσμου Γερμανικού Ηλεκτρονικού Εμπορίου, το
39,5% του εμπορίου εξ αποστάσεως γίνεται πλέον μέσω του διαδικτύου.
Άλλωστε, είναι χαρακτηριστικό και το γεγονός ότι φέτος ο τζίρος του Συνδέσμου
Γερμανικού Ηλεκτρονικού Εμπορίου κυμαίνεται γύρω στα 11 δισεκατομμύρια ευρώ.
Εάν προσθέσουμε στο ποσό αυτό και τις κρατήσεις εισιτηρίων κάθε είδους και
δωματίων σε ξενοδοχεία, τότε ο συνολικός τζίρος φθάνει γύρω στα 17 δισεκ. ευρώ.
Μιλώντας στη «ΝΒ», ο διευθυντής του Συνδέσμου, κ. Τόμας Στάινμαρκ, δήλωσε
αισιόδοξος για την πορεία του κλάδου.
«Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου», είπε ο κ. Στάινμαρκ, «είναι ευθέως
ανάλογος της αύξησης των χρηστών του Ίντερνετ. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων
εκτιμά ότι θα αυξηθεί ο τζίρος στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κι εμείς υπολογίζουμε
ότι θα αυξηθούν και οι επενδύσεις των επιχειρήσεων του κλάδου μας. Το online
παραμένει η ατμομηχανή στον τομέα του εμπορίου εξ αποστάσεως».
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται με ταχύτερους ρυθμούς από ό,τι ολόκληρος ο
εμπορικός κλάδος. Σ’ αυτό συμβάλλουν η βελτίωση της τεχνολογίας, η ευκολία της
συναλλαγής και το χαμηλό κόστος, υποστηρίζει, από την πλευρά της η επικεφαλής
του συνδέσμου, κ. Μόνικα Γένστετ. «Ταχύτατες συνδέσεις, που μπορούν να
μεταφέρουν ηλεκτρονικά περισσότερες και πιο συγκεκριμένες πληροφορίες, αλλά και
ελκυστικές προσφορές, σημαίνουν γρήγορες αγορές αλλά και πιο εύκολη εξυπηρέτηση
για τον χρήστη», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Παρ’ όλα αυτά, ο δρόμος της εμπορικής συναλλαγής είναι, στην πλειονότητά του,
ακόμη μεικτός. Δηλαδή, οι περισσότεροι καταναλωτές προμηθεύονται έναν κατάλογο
προϊόντων στο σπίτι, τον μελετούν και μετά παραγγέλνουν ηλεκτρονικά. Η διοίκηση
του Συνδέσμου εκτιμά πως θα αυξηθεί μεσοπρόθεσμα το μερίδιο του ηλεκτρονικού
εμπορίου στις λιανικές αγοραπωλησίες, κυρίως επειδή μειώνει το κόστος και το
χρόνο της συναλλαγής.
Όπως υποστηρίζουν τα μέλη της, «το ηλεκτρονικό εμπόριο καταργεί τα
υποκαταστήματα, το συγκεκριμένο ωράριο και μειώνει το προσωπικό. Όλα αυτά
σημαίνουν ελαχιστοποίηση του κόστους, ενώ ο πελάτης μπορεί, σε 24ωρη βάση, ν’
αγοράζει ή να πουλά ό,τι θέλει και σ’ όποιον θέλει, απανταχού της Γης, χωρίς να
κάνει ούτε ένα βήμα».
Πάντως, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαπίστωση ότι η χρήση του ηλεκτρονικού
εμπορίου αυξήθηκε κατακόρυφα με την αύξηση των γυναικείων χρηστών του
κομπιούτερ. Βέβαια, αυτού του είδους οι συναλλαγές άρχισαν να κατακτούν και
ανθρώπους της τρίτης ηλικίας. Έτσι, φέτος, στις ηλικίες άνω των 60 χρονών το
μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου φθάνει το 15%, ενώ πέρσι ήταν 12%. Ωστόσο, η
πρόγνωση του 1999 ότι μέχρι το 2009 η συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών
συναλλαγών θα γίνεται μέσω διαδικτύου δε φαίνεται να επαληθεύεται.
|