Ημερομηνία: 6/11/2007 2:27:00 μμ Περιοχή: Λεβερκούζεν Γερμανία Από: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Γερμ. Πρακτ. - Ρόιτερ
Μεγέθυνση -
Σμίκρυνση
Υψηλότερα του αναμενομένου ήταν, τόσο ο τζίρος, όσο και τα κέρδη του χημικού
και φαρμακευτικού επιχειρηματικού κολοσσού Bayer (παρασκευάζει, μεταξύ άλλων,
την ασπιρίνη), κατά το Γ’ τρίμηνο και σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό
διάστημα του 2006, βελτιώνοντας την πρόγνωσή του για το σύνολο της φετινής
χρονιάς, όπως μεταδίδουν από το Λεβερκούζεν το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων
και το Ρόιτερς, επικαλούμενα σημερινή, σχετική ανακοίνωση του ομίλου.
Το καθαρό προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων αποτέλεσμα (EBITDA) της βιομηχανίας
ανήλθε στα 1,559 δισεκατομμύρια ευρώ, από τα 1,459 δισεκ. που ήταν το
αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, ενώ ο τζίρος της Bayer αυξήθηκε κατά 4,5%,
σε σχέση με το Γ’ τρίμηνο του 2006, κι έφτασε στα 7,793 δισεκ. ευρώ. Από την
πλευρά τους, οι αναλυτές εκτιμούσαν πως τα αποτελέσματα της βιομηχανίας δε θα
ξεπερνούσαν τα 1,557 δισεκ. ευρώ αλλά και ότι θα έκανε τζίρο 7,728 δισεκ. ευρώ.
Τα προ φόρων και τόκων κέρδη (ΕΒΙΤ) του ομίλου αυξήθηκαν, το συγκεκριμένο
χρονικό διάστημα, κατά 23,9% κι ανήλθαν στα 953 εκατομμύρια ευρώ, κι ενώ οι
ειδικοί εκτιμούσαν πως δε θα ξεπεράσουν τα 922 εκατ. ευρώ. Συνολικά, τα κέρδη
της Bayer εκτινάχθηκαν το Γ’ τρίμηνο στα 1,175 δισεκ. ευρώ, από 0,320 δισεκ.
ευρώ που ήταν το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Στο μεγάλο αυτό άλμα των κερδών του ομίλου συνέβαλαν, τόσο η καλή πορεία του
τομέα της υγείας, όσο και η αναθέρμανση του κλάδου αγροτικής χημείας. Κατ’
εξοχήν, όμως, οφείλεται στις επιστροφές φόρων, που προέκυψαν μετά τη φορολογική
μεταρρύθμιση στη Γερμανία και οι οποίοι ανήλθαν στα 911 εκατ. ευρώ. Για τους
λόγους αυτούς, άλλωστε, η διοίκηση του ομίλου προγραμματίζει σοβαρές περικοπές
στον τομέα των πλαστικών.
Το μάνατζμεντ της Bayer υπολογίζει πως από τις περικοπές αυτές θα
εξοικονομηθούν περί 300 εκατ. ευρώ μέχρι και το 2009. Παράλληλα, για το ίδιο
χρονικό διάστημα, προγραμματίζεται συμπίεση των εξόδων στους τομείς της
διαχείρισης, της διακίνησης και του μάρκετινγκ, το κόστος της οποίας αναμένεται
να κυμανθεί μεταξύ 150 και 200 εκατ. ευρώ, καθώς η ενέργεια αυτή θα οδηγήσει
και σε περικοπές θέσεων εργασίας.
|