Ημερομηνία: 30/1/2008 4:14:00 μμ Περιοχή: Βρυξέλλες Βέλγιο Από: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μεγέθυνση -
Σμίκρυνση
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε σήμερα να εγκρίνει ορισμένα μέτρα, τα οποία
έλαβαν οι ελληνικές αρχές για τη στήριξη έργων οδικών υποδομών, επισημαίνοντας
ότι οι επιδοτήσεις για την κατασκευή και αναβάθμιση τέτοιου είδους οδικών
υποδομών στην Ελλάδα δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο τριών συμβάσεων παραχώρησης, οι ελληνικές αρχές θα
χορηγήσουν:
- 500 εκατ. € στην εταιρία Οδός Κεντρικής Ελλάδας Α.Ε. για τη μελέτη,
κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος
Μαλιακός-Κλειδί, που εντάσσεται στο έργο του αυτοκινητοδρόμου
Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι (ΠΑΘΕ),
- 300 εκατ. € στον όμιλο Μωρέας για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση,
λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση των έργων του αυτοκινητοδρόμου
Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη,
- 278 εκατ. € στην εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. για την κατασκευή των
τμημάτων αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός-Κλειδί (μέρος του προγράμματος ΠΑΘΕ),
Τέμπη-Σκοτίνα και Ευαγγελισμός-Λεπτοκαρυά.
Η Επιτροπή, όπως επισημαίνει σε σημερινή ανακοίνωσή της, έλαβε υπόψη το γεγονός
ότι όλα τα έργα ανατέθηκαν με διαγωνισμό και ότι δεν πρόκειται να χορηγηθούν
υπερβολικές αντισταθμίσεις προς τους παραχωρησιούχους των έργων υποδομής. Κατά
συνέπεια, καταλήγει η ανακοίνωση της Επιτροπής, το μέτρο δεν συνιστά κρατική
ενίσχυση κατά την έννοια του άρθρου 87 παράγραφος 1 της συνθήκης ΕΚ, εφόσον δεν
παρέχεται πλεονέκτημα προς τους επιλεγέντες παραχωρησιούχους.
|