Ημερομηνία: 31/1/2008 1:06:00 μμ Περιοχή: Θεσσαλονίκη Ελλάδα Από: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μεγέθυνση -
Σμίκρυνση
Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης εκτιμάται ότι έχει στην Ελλάδα το «franchising»
(δικαιοχρησία), καθώς σήμερα η διείσδυση της συγκεκριμένης επιχειρηματικής
μεθόδου στην χώρα μόλις και μετά βίας φτάνει στο 4%, έναντι 30% στη Μ.Βρετανία.
Το δέλεαρ του franchising είναι μεγάλο, αφού οι επιχειρήσεις που αναπτύσσονται
μέσω δικαιοχρησίας παρουσιάζουν μεγαλύτερα ποσοστά βιωσιμότητας, σε σχέση με
όσες επιλέγουν την ανεξάρτητη οδό. Ο λόγος είναι ότι ελαχιστοποιείται το
επιχειρηματικό ρίσκο, ενώ αυξάνεται η αναγνωρισιμότητά τους στην αγορά, όπως
τόνισε στη διάρκεια εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη ο Χ. Ν.Γκούντας, στέλεχος της
Διεύθυνσης Χρηματοδότησης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Alpha Bank.
Κατά τον ίδιο, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται σήμερα περί τα 500 "συστήματα"
franchising, ενώ το μέσο κόστος μιας επένδυσης του είδους ανέρχεται σε 120.000
ευρώ, συν άλλα 12.500 ευρώ περίπου, για τη λεγόμενη "αμοιβή εισόδου".
Παράλληλα, ο δικαιοδόχος (franchisee) πρέπει να καταβάλει ετησίως περί το 5%
επί των πωλήσεών του για τα δικαιώματα του franchising προς τον δικαιοπάροχο
(franchisor), συν περίπου 3% επί του τζίρου για διαφήμιση.
Ικανοποιημένοι πάνω από εννέα στους δέκα
Στο μεταξύ, σύμφωνα με έρευνα του Διεθνούς Συνδέσμου Δικαιοχρησίας
(«International Franchise Association»), επιτυχημένη θεωρούν την επένδυσή τους
πάνω από εννέα στους δέκα δικαιοδόχους ανά τον κόσμο (ποσοστό 94%), ενώ το 75%
αυτών δηλώνουν ότι θα επαναλάμβαναν την κίνησή τους, διαλέγοντας τον ίδιο
δικαιοπάροχο. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασε στην εκδήλωση ο Α.
Παπακωνσταντίνου, στέλεχος της εταιρίας συμβούλων "Progress Advisors".
Στην Ελλάδα, οι δικαιοδόχοι υπολογίζονται σε περίπου 12.000, ενώ, στις ΗΠΑ, η
συγκεκριμένη μέθοδος ανάπτυξης επιχειρήσεων ανθεί, αφού πάνω από το 50% των
πωλήσεων λιανικής στη χώρα γίνεται πλέον μέσω δικτύων franchising.
Το σωστό "πόστο" εξασφαλίζει το 60% της επιτυχίας
Καθοριστικό για την επιτυχία μιας επιχείρησης franchising είναι το σωστό
"πόστο" για τη δημιουργία καταστήματος/γραφείου, καθώς εξασφαλίζει μέχρι και το
60% της επιτυχίας της επένδυσης, σύμφωνα με την Άντζελα Καρατσιώλη, σύμβουλο
επιχειρήσεων real estate και υπεύθυνη ανάπτυξης της "Home Mentality".
"Καλύτερα ένα ακριβό ενοίκιο σε καλό πόστο, παρά ένα φθηνό σε μέτριο", είπε
χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι εταιρίες που έχουν "ποντάρει" στο σωστό
σημείο για την ανάπτυξή τους και βγήκαν κερδισμένες, είναι: Mc Donalds,
Goody's, Γερμανός, Hondos Center, Interamerikan κ.α.
Κατά την ίδια, πάντως, το ενοίκιο ενός χώρου δεν πρέπει να υπερβαίνει το 10%
των μηνιαίων εσόδων μιας επιχείρησης.
|