Ο βραχνάς των λεγόμενων callcenters και των ενοχλητικών πωλητών μέσω τηλεφώνων δεν θα απασχολεί πλέον τους Ιταλούς, Με απόφαση της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων, απαγορεύεται στις εταιρείες τηλε-διαφήμισης και τηλε-πωλήσεων να ενοχλούν τον κόσμο με τηλεφωνήματα, εκτός και αν οι ίδιοι οι συνδρομητές της τηλεφωνίας έχουν γραπτώς συναινέσει.
Η απόφαση έχει ισχύ από τις 10 Σεπτεμβρίου. Ως τότε οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν ξεκαθαρίσει τα τηλεφωνικά αρχεία τους και να κρατήσουν μόνον τις καταχωρίσεις των ανθρώπων που έχουν πει «ναι» σε τέτοια τηλεφωνήματα. Ουσιαστικά αυτό κατέστη εφικτό από τη στιγμή που -επίσης με απόφαση της Αρχής- στη διαδικασία ανανέωσης των τηλεφωνικών καταλόγων οι εταιρείες όφειλαν να στείλουν στους συνδρομητές έγγραφο προς υπογραφή με ερώτηση για το εάν δέχονται να τους τηλεφωνούν εταιρείες. Προφανώς ελάχιστοι συναίνεσαν.
Επειδή, όμως, οι εν λόγω εταιρείες, που είναι περισσότερο γνωστές ως call centers, απασχολούν πάρα πολλούς ανθρώπους, ο πρόεδρος της Αρχής στο σκεπτικό της τελευταίας απόφασης σημειώνει: «Οι επιχειρηματίες έχουν τρεις μήνες για να καθαρίσουν τις τράπεζες πληροφοριών και να προσαρμοστούν στις νέες οδηγίες. Σε αυτούς τους τρεις μήνες θα πρέπει να βρουν τρόπο να βρουν ισορροπία ανάμεσα στην προστασία των δικαιωμάτων των πελατών και τη διασφάλιση ενός τομέα που απασχολεί δεκάδες χιλιάδες ανθρώπων».
|