Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
 
15/8/2018
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 6857
 
Tel2103813942
Fax2103813942
Email info@akioe.gr
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

Οι 14 στιγμές που θυμόμαστε από το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015
Γιατί ο Ερντογάν ελπίζει ότι θα επανακάμψει . Άρθρο της Le monde-diplomatique
Η άνθιση της βιομηχανίας της βιολογικής γεωργίας. Le Monde diplomatique
BlackRock, η εταιρεία στην οποία «ανήκει» ο κόσμος
Οικονομική μεγέθυνση, μια θρησκεία υπό εξαφάνιση, απο τον Jean Gadrey
Γιατί ιδρύουμε το ΜέΡΑ25;

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Λεωνίδας Γρηγοράκος πρώην αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Σκάνδαλο υπάρχει και πρέπει να διερευνηθεί 
Η Ντόρα «αδειάζει» στελέχη της ......(1 σχόλιο/α) 
Κοινωνικό μέρισμα μόνο για Έλληνες; 

Περισσότερα...

λάλησαν...

«Σας θάψαμε στον Γράμμο, θα σας θάψουμε ξανά»(1 σχόλιο/α) 
Σχόλια που έκανε σε ραδιοσταθμό της Θεσσαλονίκης ο υφυπουργός Παιδείας Κώστας Ζουράρις 
Αδωνις Γεωργιάδης: «Την αληθινή αντίσταση στη χούντα την έκανε μόνο ο βασιλιάς»  

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Φοροδιαφυγή – Φοροαποφυγή – Παραοικονομία. Σκέψεις - προβληματισμοί για τη

�������� 
 

Ημερομηνία: 4/1/2015 6:00:00 μμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Φοροδιαφυγή – Φοροαποφυγή  –  Παραοικονομία

Σκέψεις - προβληματισμοί για τη συλλογική και ατομική ευθύνη 

της Φορολογικής Διοίκησης και του Φορολογούμενου

Αθήνα 03/01/2015

Χρόνια Πολλά  με υγεία και ευτυχισμένο 2015

Το κείμενο που ακολουθεί περιλαμβάνει δύο (2) διακριτές ενότητες.

1.      Σκέψεις – προτάσεις και μία υπόθεση εργασίας για την Γ.Γ.Δ.Ε  κ. Αικ. Σαββαίδου

2.      Σκέψεις – προτάσεις και μία υπόθεση εργασίας για τον υφ. Οικον. κ. Μαυραγάνη

 

Αγαπητή κ. Σαββαίδου

Για τις πράξεις από 01/01/2015 ισχύει ο τύπος και το περιεχόμενο του εντύπου περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ  Φ2 050 * όπως αυτό περιγράφεται στην Πολ.1198/25-08-2014 *  που φέρει την υπογραφή σας

            Στη περιγραφή των αρμοδιοτήτων – υποχρεώσεων της πρόσκλησης για την πλήρωση της θέσης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων της 06/06/2014, αναφέρονταν και : 3) να διασφαλίζει ότι το πρόγραμμα και οι δραστηριότητες των επιμέρους οργανικών μονάδων και υπηρεσιών που υπάγονται στις αρμοδιότητές του συμβαδίζουν με το στρατηγικό σχεδιασμό και τους τεθέντες στόχους και να ελέγχει και εποπτεύει όλες τις δραστηριότητες της Γενικής Γραμματείας

         Στο επιχειρησιακό σχέδιο 2014-2015 της  Γ.Γ.Δ.Ε - όραμα και στρατηγικοί στόχοι (συνολικά τέσσερεις) ο δεύτερος και ο τέταρτος  αναφέρουν:

 Στρατηγικός Στόχος 2: Εντοπισμός Καταπολέμηση και Τιμωρία  Αποφυγής και Διαφυγής  Φόρων και Τελών

 Στρατηγικός Στόχος 4: Αποτελεσματικότερη και Αξιόπιστη  Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση

Σας παρακαλώ όπως μας ενημερώσετε με τις γνώσεις που διαθέτετε και είχε ως προϋπόθεση η πρόσκληση : 2) Σημαντική επαγγελματική εμπειρία κατά προτίμηση στον ιδιωτικό τομέα, στη φορολογική διοίκηση και το φορολογικό σύστημα.

 εάν αντιλαμβάνεστε την έννοια της μετακύλισης του Φ.Π.Α**  και με ποιό τρόπο θα αντιμετωπίσετε αυτή τη μορφή φοροδιαφυγής με το νέο έντυπο* Φ.Π.Α  που εφαρμόσατε με την Πολ. 1198/25.8.2014, ή εάν αυτή η ενέργειά σας αντίθετα  μεγεθύνει την έκταση της φοροδιαφυγής.

και κατά πόσο η  συγκεκριμένη εγκύκλιος είναι συμβατή με τους Στρατηγικούς στόχους της Γ.Γ.Δ.Ε που καλείστε να επιτύχετε.  

           

**Για  τους ελάχιστους από τους  παραλήπτες αυτής της επιστολής που αγνοούν τον όρο «Μετακύλιση του Φ.Π.Α» ενημερωτικά αναφέρουμε ότι είναι η διαδικασία κατά την οποία οι φορολογητέες εισροές αγαθών (αγορές) που περιλαμβάνονται π.χ στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 23% κατά την πώλησή τους (φορολογητέες εκροές)  να περιλαμβάνονται σε μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α π.χ 6,5%.  Ο τρόπος (ας μου επιτραπεί η απλούστευση) που αντιμετωπιζόταν αυτή η γενικευμένη (σε κάποιους κλάδους ) πρακτική  ήταν η ποσοστιαία σύγκριση ανά συντελεστή ΦΠΑ των φορολογητέων εισροών με αυτές των φορολογητέων εκροών (Πολ.1191/2010, 1128/2011,..), Εάν προσέξατε στο νέο έντυπο που ισχύει από 01/01/2015 αυτή η δυνατότητα δεν υφίσταται, αφού η ανάλυση ανά συντελεστή ΦΠΑ υπάρχει μόνο στο σκέλος των εκροών.

Θα μπορούσε κάποιος να αντιπροτείνει την άντληση της αναγκαίας πληροφόρησης μέσω της ετήσιας υποβολής ισοζυγίων, αλλά πλέον δεν υφίσταται. Όπως και να έχει η αντιστοιχία αποτελέσματος ανάμεσα στον  Εντοπισμός του 2ου Στρατηγικού Στόχου    και στο   Αποτελεσματικότερη του 4ου Στρατηγικού Στόχου  είναι  προκλητικά κραυγαλέα

 Με την επιφύλαξη πιθανής άγνοιας μου, φορολογικής νομοθεσίας που καλύπτει το συγκεκριμένο κενό αναφοράς της επιστολής  επιτρέψτε μου να προτείνω σε σχέση και με τους στρατηγικούς στόχους της Γ.Γ.Δ.Ε τα παρακάτω:

1.        Ακύρωση της Πολ.1198/25.8.2014  ή εμπλουτισμού του εντύπου Φ2 050 με τα απαραίτητα πεδία* έτσι ώστε η υποβολή του να είναι η μοναδική (μηνιαία- τριμηνιαία- εξαμηνιαία-ετήσια) τυπική υποχρέωση των φυσικών και νομικών προσώπων (οντοτήτων) από όπου θα προέρχονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες  για  όλα τα φορολογικά αντικείμενα συμπεριλαμβανομένου και του ελέγχου από το γραφείο.

2.        Μεγάλο μέρος των φορολογικών δεδομένων του εντύπου θα έρχεται προσυμπληρωμένο από την διασύνδεση των Φ.Τ.Μ και Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ , που θα είναι υποχρεωτικές για το σύνολο των δραστηριοτήτων ( κυριολεκτικά θα αφήσετε καμένη γη στις φορολογικές διαδικασίες και την λειτουργία της φορολογικής διοίκησης εάν εξαιρέσετε όπως φημολογείται ολόκληρους «πελατειακούς» κλάδους  από την υποχρέωση χρήσης τους, ποιά άλλη λύση άμεσης εφαρμογής σκεφτόσαστε για το περιορισμό της φοροδιαφυγής π.χ από τον ΚΑΔ:86.    ) και ως εναλλακτική λύση για την αποφυγή συνέχισης της εφαρμογής;; τους εκτρώματος των μηνιαίων Μ.Υ.Φ.

3.        Την ενεργοποίηση δωρεάν ψηφιακής αναβάθμισης των drivers  ΦΤΜ μέσω της Γ.Γ.Δ.Ε ως κίνητρο για την χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας υποβολής στοιχείων.

4.        Την ενεργοποίηση έκτακτης απόδοσης Φ.Π.Α από τον λήπτη του παραστατικού.

5.        Όπως επίσης μέρος των φορολογικών δεδομένων του εντύπου θα έρχεται προσυμπληρωμένο  από την ενοποίηση των βάσεων δεδομένων και Ο.Π.Σ  των οργανισμών που ορίζει η ασφαλιστική και εργατική νομοθεσία (σας έχει ήδη αναλυθεί η συγκεκριμένη πρόταση)

6.         Την άμεση υλοποίηση εδώ και έτους πρότασης καταχώρησης Α.Φ.Μ σε υποβολή δήλωσης παρακρατούμενων φόρων, γεγονός που θα περιορίσει την ψηφιακή γραφειοκρατία με την μη υποβολή του μεγαλύτερου μέρους των οριστικών βεβαιώσεων

7.        Επαναλαμβάνουμε την πρόταση για υποβολή  του ΦΜΥ μέσω της ΑΠΔ  και αντίστοιχη ενημέρωση του εμπλουτισμένου εντύπου Φ2 - 050 με τα αντίστοιχα κόστη μισθοδοσίας.

8.        Εφαρμογή της νομοθεσίας και διακοπή της προκλητικής σε μέγεθος φοροδιαφυγής υποβολής φορολογικών εντύπων και φορολογικών δηλώσεων ιδιαίτερου οικονομικού ενδιαφέροντος με την χρήση των παλαιών κωδικών του Taxisnet και όχι μέσω εξουσιοδοτήσεων σε πιστοποιημένο Λογιστή – Φοροτεχνικό ( θα αναφερθώ στην επόμενη ενότητα)

9.        Την άμεση δημοσίευση των στατιστικών στοιχείων των φορολογικών δεδομένων χρήσεων 2012 και 2013  ( είναι πρόκληση η επίμονη άρνηση δημοσίευσης δεδομένων που αφορούν το σύνολο της κοινωνίας)

10.     Την αποδέσμευση της ταυτόχρονης πληρωμής των τρεχουσών οφειλών για την ισχύ της ρύθμισης του Ν. 4305/2014, η με τον ορισμό ποσοστιαίου ορίου εξόφλησης π.χ 40%, η με αύξηση του ορίου δόσεων της πάγιας ρύθμισης σε 60.

11.     Ενεργοποίηση της υποχρεωτικότητας κατάθεσης σε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα των αποδοχών – αμοιβών οικονομικών μεταναστών και ειδικής κατηγορίας οφειλετών και την αυτοματοποιημένη διαδικασία παρακράτησης  φορολογικών οφειλών  ( θα αναφερθώ στην επόμενη ενότητα).

12.     Ενεργοποίηση του ελέγχου*** εξ’ αποστάσεως με την δημιουργία κεντρικής μονάδος (ΧΧ ελεγκτών) σε Γ.Γ.Δ.Ε και δυνατότητα ψηφιακής επικοινωνίας με ταυτόχρονη μεταφορά δεδομένων ήχου - εικόνας και καταγραφή επικοινωνίας. 

13.     Επαναπροσδιορισμό**** των οφειλών πριν της 31/12/2013 που προέρχονται από φορολογικούς ελέγχους από ένα αναποτελεσματικό και φαύλο σύστημα παραγωγής  ανείσπρακτων προστίμων και φόρων.

14.      Εισήγηση για νομοθετική παρέμβαση της δυνατότητας προσωποποιημένης**** αντιμετώπισης του φορολογούμενου (οντότητα) δηλαδή κατόπιν σχετικής τεκμηριωμένης έκθεσης από πιστοποιημένο Λ/Φ και μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων ή δυνατότητα διαγραφής μέρους ή συνόλου των οφειλών ή περιορισμού των επιβαρύνσεων.

15.     Εκχώρηση μόνιμης επιλεκτικής δυνατότητας σε πιστοποιημένους λογιστές – Φοροτεχνικούς υποβολής φορολογικών υποχρεώσεων ένα (1) μήνα πλέον της προθεσμίας υποβολής των, χωρίς διοικητικές και οικονομικές επιβαρύνσεις, και κατόπιν σχετικής αιτιολόγησης, δίνοντας ένα τέλος στη θλιβερή πελατειακή τακτική των παρατάσεων.

16.     Η δημιουργία κοινών ομάδων με Ο.Ε.Ε από  Οικονομολόγους  -  Λογιστές – Φοροτεχνικούς – ελεγκτές για λογιστική και φοροτεχνική παρακολούθηση η διακοπή  ανενεργών επιχειρήσεων – οργανισμών ή ιδιαίτερης παραβατικότητας, ή πολυπλοκότητας, ή οικονομικής  αδυναμίας  στελέχη ομάδων που θα αμείβονται από την Γ.Γ.Δ.Ε , βάσει τιμοκαταλόγου που θα συντάξει το Ο.Ε.Ε για τις ελάχιστες αμοιβές ανά Λογιστική και φοροτεχνική εργασία

17.     Ολοκλήρωση της ενιαίας απεικόνισης του συνόλου των εφαρμογών της Γ.Γ.Π.Σ , Γ.Γ.Δ.Ε,  Ο.Π.Σ.-Ι.Κ.Α, ΕΡΓΑΝΗ, μέσω του Taxisnet

*** Ο όρος έλεγχος προσδιορίζεται από την ενιαία και χωρίς δυνατότητα παράκαμψης διαδικασία τριών (3) σταδίων 1) Συμβουλευτικός, ανάλυση των επί μέρους προβλημάτων της οντότητας και υποβολή προσωποποιημένου  σχεδίου δράσης επίλυσης και επίτευξης στόχων   2) Προληπτικός ως προς την εφαρμογή του 1ου σταδίου και την αποτελεσματικότητα των υποδείξεων – λύσεων και 3) Τακτικός

**** Τα 13 και 14 μαζί με την ανταποδοτικότητα που οφείλει να προσφέρει το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας σε αυτούς που έως τώρα το έχουν διασώσει  είναι τα  συστατικά στοιχεία της αναγκαίας Νέας Συμφωνίας  ανάμεσα στη νέα πολιτική ηγεσία και την κοινωνία για την επανεκκίνηση της οικονομίας.

        Υπόθεση εργασίας για την Γ.Γ.Δ.Ε

Σε  προσωπική επιχείρηση (δεν χρησιμοποιώ άλλη μορφή Ν.Π για να μη χαρακτηριστώ ως κακόπιστος) με διπλογραφικό σύστημα βιβλίων του ΚΦΑΣ ο χειριστής της Φ.Τ.Μ   πιθανόν εν άγνοιά του κατά την πώληση εμπορευμάτων που ανήκουν στον συντελεστή ΦΠΑ 23% επιλέγει στη Φ.Τ.Μ  το πλήκτρο με τον συντελεστή Φ.Π.Α 13%.

Το λογιστήριο καταχωρεί τα Ζ που εκδίδει η Φ.Τ.Μ ορθώς.

Σε  έλεγχο του ΣΔΟΕ σε πελάτες εκτός καταστήματος ως προς την έκδοση των Α.Λ.Π  δεν προέκυψε καμία παράβαση, σε όλους τους πελάτες είχαν εκδοθεί τα σχετικά παραστατικά.

Το λογιστήριο υποβάλει στο νέο έντυπο της Πολ.1198/2014 τη μηνιαία Περιοδική δήλωση ΦΠΑ μηχανογραφικά, όπου οι εισροές υπολείπονται των εκροών.

Το ελληνικό δημόσιο ζημιώνεται αρκετές χιλιάδες ευρώ από το Φ.Π.Α  

Όταν σε τυχαίο έλεγχο σε επίπεδο παραστατικού ανακαλύπτεται το λάθος του χειριστή της Φ.Τ.Μ  το ερώτημα που τίθεται είναι ποιός ευθύνεται για τη ζημία  του Ελληνικού Δημοσίου:

1.       Ο Επιχειρηματίας.

2.       Ο Προϊστάμενος του Λογιστηρίου.

3.       Ο  Χειριστής – υπάλληλος της Φ.Τ.Μ

4.       Ο ελεγκτής του ΣΔΟΕ

5.       Η Γ.Γ Δημοσίων Εσόδων που υπέγραψε την σχετική εγκύκλιο.

6.       Οι σύμβουλοι της Γ.Γ.Δ.Ε που της εισηγήθηκαν την σχετική εγκύκλιο. 

και εάν τελικά καταλήξουμε για τον υπεύθυνο της ζημίας που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο,  η αμέσως επόμενη ερώτηση είναι ποιός θα το αποζημιώσει συμπεριλαμβανομένων και των σχετικών προσαυξήσεων του Κ.Φ.Δ.,..... εδώ εκτιμώ ότι προφανέστατα όλοι συμφωνούμε στο πρόσωπο της απάντησης.

            Σε αυτό το σημείο υποχρεώνομαι να κάνω δύο παρατηρήσεις:

·        Ως ελεύθερος επαγγελματίας γνωρίζω ότι το προσωπικό μου συμφέρον περνά πρώτα μέσα από την ευημερία του διπλανού μου και του συνόλου της κοινωνίας που δραστηριοποιούμαι και όχι μέσα από μικρές και κλειστές οικονομικές και κοινωνικές ομάδες.

·         Εκτιμώ ότι η ιστορική μνήμη***** δεν έχει εκλείψει από τον πολύπαθο τόπο μας, θεωρώντας πολύ πρόσφατο παρελθόν όπου η προτεινόμενη κυβερνητική νομοθεσία για την αντιμετώπιση μίας παρόμοιας πολιτικής – οικονομικής και κοινωνικής παρακμής υπαγορευόταν απ’ αυτούς που η Ελληνική κοινωνία προσπαθούσε να προστατευτεί,  και που τελικά όμως, έστω και με τον πιο επίπονο τρόπο  κατάφερε να προστατευτεί.

                          Αγαπητή κ. Σαββαίδου, εάν πιστεύετε ότι υπάρχουν ψήγματα ορθότητας στη παραπάνω επιχειρηματολογία ,  σας παρακαλώ επανεξετάστε την αναγκαιότητα της Πολ.1198/2014, όπως και την πρόθεσή σας ως προς την πρόταση 2.

***** Η συγκεκριμένη παρατήρηση δεν είναι μομφή η υπονοούμενο στο πρόσωπο της ΓΓ αντίθετα, είναι υπενθύμιση στο γράφοντα ότι δεν δικαιούται να απεμπολήσει τη συλλογική ή ατομική μνήμη, με όποιες πιθανές συνέπειες και εάν συνεπάγετε αυτό.

2.        Σκέψεις – προτάσεις και μία υπόθεση εργασίας για τον υφ. Οικον. κ. Μαυραγάνη

 

 

Αγαπητέ κ. Μαυραγάνη

Από το 2012 είστε αποδέκτης συνεχών αιτημάτων ( από συναδέλφους, Ενώσεις, παρατάξεις του Ο.Ε.Ε) για τη απενεργοποίηση της δυνατότητας υποβολής φορολογικών δηλώσεων και εντύπων  με την χρήση των παλαιών κωδικών του Taxisnet, και ιδιαίτερα των Ν.Π  που υπάρχει  πιθανότητα αυξημένου φορολογικού ενδιαφέροντος  και η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων μέσω εξουσιοδοτημένου Λ/Φ θα περιόριζε την έκταση της φοροδιαφυγής, αλλά και θα απέτρεπε τους παράπλευρα (αόρατους) απασχολούμενους με την διεκπεραίωση  φορολογικών υποθέσεων των επιχειρήσεων, συμβάλλοντας στην αντίστοιχη ελαχιστοποίηση της συγκεκριμένης παραοικονομίας.

Υπόθεση εργασίας για τον Υφ. Οικ. Γ. Μαυραγάνη

Σε προσωπική επιχείρηση (για τους γνωστούς λόγους)  σήμερα 05/01/2015 με την χρήση των παλαιών κωδικών του Taxisnet υποβάλλεται δήλωση Παρακρατούμενων φόρων, χωρίς την έκδοση του αντίστοιχου παραστατικού, λόγω αδυναμίας έκδοσης του (επάγγελμα μη δυνάμενο να λάβει άδεια Λ/Φ από ΟΕΕ ) από τον υποβληθέντα .

Οι φορολογικές δηλώσεις για τις χρήσει 2013-14  υποβλήθηκαν κανονικά αλλά σε έλεγχο δεν βρέθηκε παραστατικό από συνάδελφο Λ/Φ.

Το ερώτημα που τίθεται είναι ποιός ευθύνεται για τη ζημία του δημοσίου από όποιο μέγεθος παραοικονομίας  στη προκειμένη περίπτωση.

1.        Ο επιχειρηματίας

2.        Ο  υποβάλλων τη δήλωση (εξυπηρέτηση έκανε!)

3.        Ο κ. Μαυραγάνης που αγνοεί τα αιτήματα μας 3 χρόνια τώρα

4.        Οι σύμβουλοι του κ. Μαυραγάνη που τον διαβεβαιώνουν ότι όλα είναι εντάξει.

Η παραοικονομία  και φοροδιαφυγή είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, η διαφορά βρίσκεται ότι στη ανεπιτυχή προσπάθειά σας περιορισμού της φοροδιαφυγής επιβαρύνεται και τις υγιείς νόμιμες επιχειρήσεις, ενώ αντίθετα σε κάθε προσπάθεια ( επιτυχή η ανεπιτυχή) περιορισμού  της παραοικονομίας επιβραβεύετε και θωρακίζεται τις νόμιμες επιχειρήσεις.

Γνωρίζεται την άποψή μου ( με αρκετά παραδείγματα) γιατί το Υ.Ο πρέπει στον στρατηγικό του σχεδιασμό να λαμβάνει υπ’ όψιν του την έννοια   «Οικονομικό Κίνητρο»  ως καθοριστικό παράγοντα  της οικονομικής αλλά κοινωνικής συμπεριφοράς του φορολογούμενου, η σε καλύτερη διατύπωση του Οικονομικού και Κοινωνικού γίγνεσθαι .

Και για να γίνω πιο σαφής  θα αναφερθώ  στη συνεισφορά  των οικονομικών μεταναστών σε αυτό το Οικονομικό και Κοινωνικό γίγνεσθαι, αφού πλέον το ποσοτικό τους μέγεθος  απαιτεί την διακοπή της επιφανειακής μας ενασχόληση με τις ιδιαιτερότητες ή εάν θέλετε τις ευκαιρίες και κινδύνους  αυτής της συμπαγούς πλέον ομάδας συμπολιτών μας. Επιφανειακή ενασχόληση που έδωσε την ευκαιρία σε ακραίες και περιθωριακές ομάδες  για την οπισθοδρόμηση μέρους της κοινωνίας μας σε σκοταδιστικές πρωτογενείς και ξένες στάσεις ζωής και δράσης  με αυτό που αντιλαμβανόμαστε όλοι μας και ξεχωριστά ο καθένας ως Ελληνικότητα.

Ξεκινάμε από τις  παραδοχές ότι τα παρακάτω δεν αναφέρονται ούτε εξετάζουν αυτό το τμήμα των Οικονομικών μεταναστών που βρίσκονται στη χώρα μας για :

·        Πολιτικούς λόγους, δηλαδή αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη πατρίδα τους διότι κινδύνευε η ελευθερία τους και η σωματική τους ακεραιότητα από την πολιτική τους δράση για την δημοκρατική ομαλότητα της χώρας τους, η για τα πολιτικά τους πιστεύω.

·         Κοινωνικούς λόγους, δηλαδή αναγκάστηκαν  να εγκαταλείψουν τη πατρίδα τους διότι κινδύνευε η ελευθερία τους και η σωματική τους ακεραιότητα από την συμμετοχή τους σε κοινωνικά ,φεμινιστικά, ελεύθερης έκφρασης, μειονοτικά κινήματα και κινημάτων υπεράσπισης των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

·        Ανθρωπιστικούς λόγους δηλαδή αναγκάστηκαν  να εγκαταλείψουν τη πατρίδα τους διότι κινδύνευε η ελευθερία τους και η σωματική τους ακεραιότητα από έκτακτα γεγονότα πολέμου  – φυσικών φαινομένων – λοιμών...

·        Θρησκευτικούς λόγους  δηλαδή αναγκάστηκαν  να εγκαταλείψουν τη πατρίδα τους διότι κινδύνευε η ελευθερία τους και η σωματική τους ακεραιότητα λόγω του θρησκεύματός τους.   

αλλά μόνο σε αυτούς που ως κυρίαρχο κίνητρο για μια καλύτερη ζωή  έχουν  μόνο το οικονομικό κίνητρο, και όχι ένα από τα παραπάνω δηλαδή Χριστιανοί που θέλουν να ζούν ανάμεσα σε Χριστιανούς, δημοκράτες που δεν μπορούν ή κινδυνεύουν να ζουν σε δικτατορικά καθεστώτα, ή που δεν αντέχουν να παραβιάζονται καθημερινά τα ανθρώπινα δικαιώματά τους.

Ο πρώτος προβληματισμός είναι ο εξής:   

Ένας εργαζόμενος ξεκινάει το πρωί από το σπίτι του και πηγαίνει στην εργασία του  όπου εργάζεται 8 ώρες και λαμβάνει αμοιβή 25,00€ .

Οι παραδοχές :

·        Η αμοιβή των 25,00€ δεν συμπεριλαμβάνει την υπεραξία κεφαλαίου,  ή εάν θέλετε εργασίας.

·        Στην αμοιβή των 25.00€ έχει ήδη γίνει η παρακράτηση φόρου τρέχουσας χρήσης.

·        Η απόσταση οικίας – εργασίας είναι 15 χιλ. η περιοχή εργασίας είναι η Αθήνα και ο εργαζόμενος έχει δικό του μεταφορικό μέσο.     

Το   ερώτημα που τίθεται  είναι :  Τα 25,00€  αντιπροσωπεύουν την αξία της προσφερόμενης εργασίας του εργαζόμενου και εάν όχι γιατί;

Για να δώσουμε απάντηση  στο ερώτημα του 1ου προβληματισμού θα πρέπει να γνωρίζουμε τα  παρακάτω:

·        Κατά πόσο τα έργα υποδομής  (δρόμος – γέφυρες – φωτισμός -  ..) που χρησιμοποίησε ο εργαζόμενος έχουν ήδη αποσβεσθεί ή έχει μεταφερθεί τμήμα αναπόσβεστης αξίας που επιβαρύνει το εργαζόμενο.

·        Κατά πόσο άυλα στοιχεία του οικονομικού περιβάλλοντος που δραστηριοποιείται ο εργαζόμενος επηρεάζουν το αποτέλεσμα της οικονομικής του δραστηριότητας. Ενδεικτικά αναφέρω μερικά άυλα στοιχεία:

o       Ποιότητα πολιτεύματος

o       Σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

o       Ελευθερία σκέψης και έκφρασης

o       Ισότητα δύο φύλλων (ίσες ευκαιρίες)

o       Αίσθημα ασφάλειας – κράτος δικαίου

o       Πολιτισμικό επίπεδο – Γλώσσα.

o      

·        Η ποσοτική απεικόνιση των παραπάνω συναντά δυσκολίες (πως να απεικονίσεις ποσοτικά το κόστος της Δημοκρατίας στην Ελλάδα η την επιβίωση της γλώσσας)  αλλά το σίγουρο είναι ότι το τίμημα σε θυσίες και αγώνες  έχει ήδη καταβληθεί από τις προηγούμενες γενεές όπως  και το ότι  ένα  μέρος του μεταφέρθηκε στις επόμενες , ως υποχρέωση αλλά και παρακαταθήκη.

Ανάλογα με την απάντηση που θα δοθεί στο ερώτημα του 1ου προβληματισμού θα μπορέσουμε να ορίσουμε και μία εφ’ άπαξ επιβάρυνση για κάθε νέο συμπολίτη μας  που έχει τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους πολίτες της χώρας που επέλεξε  ως καλύτερη οικονομική επιλογή για αυτόν, και όχι βέβαια ως πολίτης β κατηγορίας αλλά ως ενεργό οικονομικό μέλος της χώρας που φέρει με την σειρά του και το φορτίο που του αναλογεί.. 

Ο Δεύτερος προβληματισμός είναι ο εξής

              Από λάθος εκτίμηση των θαλάσσιων  καιρικών συνθηκών που επικρατούν ημεδαπός αντιλαμβάνεται ότι  η 6μέτρη βάρκα του κινδυνεύει να βουλιάξει μαζί με αυτόν, στις εναγώνιες επικοινωνίες του με το Λιμεναρχείο της περιοχής να τον βοηθήσουν, πηγαίνει με καιρό 8bf σκάφος  του Λιμενικού   και  τον ρυμουλκεί στο πιο κοντινό  λιμάνι, η συνέχεια για όσους έχουν εμπλακεί σε παρόμοια κατάσταση είναι γνωστή με τις αντίστοιχες διοικητικές και οικονομικές κυρώσεις.

Η πρόταση

  

            Για τους οικονομικούς μετανάστες που εισέρχονται στη χώρα μας με οποιοδήποτε τρόπο εκτός των λοιπών νομιμοποιητικών εγγράφων που τους εκδίδονται θα εκδίδεται υποχρεωτικά και :

o       ΑΦΜ και κωδικοί Taxisnet

o       Τραπεζικός λογαριασμός.

o       Βεβαίωση οφειλών από Δ.Ο.Υ με ένα εφ άπαξ ποσό που θα ορίσει το Υ.Ο το οποίο θα προσαυξάνεται ανάλογα με την ιδιαιτερότητα της κάθε περίπτωσης, διαδικασία διάσωσης, περίθαλψης, στέγασης,.......,.

o        Οι πληρωμές της μισθοδοσίας των συγκεκριμένων εργαζόμενων θα γίνεται μόνο με κατάθεση στον συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό, από τον οποίο θα παρακρατείται πάλι με κοινωνικά κριτήρια ποσοστό για την εξόφληση  της φορολογικής οφειλής του συμπολίτη μας πλέον.(πρόταση 16 σε ΓΓΔΕ)

o       Η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων και εντύπων θα γίνεται υποχρεωτικά κατόπιν εξουσιοδοτήσεων στην αρχή η εξουσιοδότηση θα απευθύνεται στο Ο.Ε.Ε της κάθε περιοχής.(πρόταση 17 σε ΓΓΔΕ)  

Εδώ πρέπει να επισημάνουμε για μία ακόμα φορά την ανάγκη ενοποίησης των βάσεων δεδομένων , όπως πριν 2 χρόνια καταγγέλλαμε την βιομηχανία των πλαστών βεβαιώσεων μισθοδοσίας και προτείναμε την εφαρμογή των προ-συμπληρωμένων δηλώσεων με τις αμοιβές και παρακρατήσεις για να αποδειχθεί ότι η ωφέλεια από αυτή την διαδικασία  ήταν ισόποση της αξίας ενός κοινωνικού μερίσματος,

έτσι και τώρα καταγγέλλουμε την βιομηχανία των πλαστών αδειών παραμονής και άδειας εργασίας και προτείνουμε κατά την υποβολή πρόσληψης στο ΕΡΓΑΝΗ με την πληκτρολόγηση του ΑΦΜ αλλοδαπού να προ-συμπληρώνεται η άδεια παραμονής – εργασίας, αλλιώς να είναι αδύνατη η σχετική υποβολή.

Η δε ισχύ της παραπάνω  πρότασης να έχει αναδρομική ισχύ για το σύνολο των οικονομικών μεταναστών της τελευταία πενταετίας.

Και για να προλάβω την υποκριτική αναφορά για την αφαίμαξη των ελάχιστων οικονομιών σκληρά εργαζόμενων, οι συγκεκριμένες οφειλές δεν θα επιβαρύνουν τελικά τους οικονομικούς μετανάστες αλλά θα περιορίσουν τα κέρδη της χειρότερης επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Μ.Φ.Χ

Σπύρος Χρήστου 

 



 


Κατεβάστε το αρχείο: Νέο έντυπο ΦΠΑ από 01-01-2015 Πολ 1198 25-08-2014.pdf
Κατεβάστε το αρχείο: Πολ 1198 25-8-2014.pdf

  Σχολιασμός Θέματος «Φοροδιαφυγή – Φοροαποφυγή – Παραοικονομία. Σκέψεις - προβληματισμοί για τη συλλογική και ατομική ευθύνη της Φορολογικής Διοίκησης και του Φορολογούμενου από τον Σπ. Χρήστου »  
  alevizakis είπε...

Αγαπητε Σπυρο, μετα απο σιωπη αρκετων ημερων, παρουσιαζονας αυτη την εργασια σου αποδεικνυεται οτι η πολιτικη ηγεσια του υπουργειου ειτε δε γνωριζει το θεμα για το οποιο ειναι υπευθυνη (πραγμα αδυνατον), ειτε λειτουργει με σκοπιμοτητα (πραγμα για το οποιο εχουμε πειστει). Το νεο εντυπο του ΦΠΑ στοχευει στη διαιωνιση του κομματικου κρατους, αφου ευκολα θα μπορουν να μεροληπτουν υπερ αυτων που μετακυλουν ΦΠΑ. Στην εποχη που οι μεθοδοι και τα εργαλεια υπαρχουν χρειαζομαστε μια πολιτικη ηγεσια που θα τα αξιοποιει αλλα θα εχει τη βουληση και το πολιτικο σθενος να τα εφαρμοζει απαρεγκλιτα και να μην αφηνει παραθυρα διαιωνισης του κομματικου κρατους. Εμεις ως ενεργοι πολιτες, ασχετα των θελησεων της πολιτικης ηγεσιας πρεπει να λεμε και να προτεινουμε ωστε τουλαχιστον να μην ντρεπομαστε απεναντι στους συναδελφους μας και τις οικογενιες μας

 
 προσθήκη στις 5/1/2015 3:21:49 μμ 
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία

 
 

Αίτηση επιστροφής ΦΠΑ από χώρες της Ε.Ε.

 21/5/2018 
 

Θέματα διεθνούς φορολογικού και τελωνειακού περιεχομένου

 26/2/2018 
 

Κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες ηλεκτρονικών υπολογιστών (tablet), φορητοί υπολογιστές (laptop) και κονσόλες παιχνιδιών τιμολογούνται χωρίς ΦΠΑ μεταξύ υποκείμενων του φόρου, από 01.08.2017. Του Νίκου Κλωθάκη

 10/11/2017 
 

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε

 4/1/2017 
 

Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ ( Value Added Tax ) ΣΤΗΝ Ε.Ε ( European Union ). Του ΚΟΛΣΟΥΖΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 23/11/2016 
 

Πότε παραγράφονται οι φορολογικοί έλεγχοι

 13/10/2016 
 

8 Λόγοι που λέμε «όχι» στη Βουλγαρία.

 13/10/2016 
 

Υπερωρίες και υπερεργασία: Πότε είναι υποχρεωτικές και πόσο πληρώνονται

 27/3/2016 
 

Η παρουσίαση στα 4 ερώτημα που εθεσαν οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ σε συζήτηση της 25/01/15 με θέμα:Μπορούμε ως κοινωνία και πολιτικά κόμματα να διαμορφώσουμε ένα βιώσιμο και δίκαιο για όλες τις γενεές ασφαλιστικό σύστημα; από τον Σπ.Χρήστου.

 6/3/2016 
 

ΕΚΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ.Με την επιμέλεια του Ν. ΚΛΩΘΑΚΗ

 23/11/2015 
 

Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για το εργόσημο. Της Δήμητρας Ν. Καβουρίδου - Οικονομολόγου

 14/9/2015 
 

Τα σχόλια στο Α.ΚΙ.Ο.Ε «Εάλω η Πόλις» ή η ευκαιρία για την Αναγέννηση λειτουργίας του οικονομικού συστήματος. Από τον Σπ. Χρήστου

 27/6/2015 
 

Τα θεμελιώδη ερωτήματα λειτουργίας της Φορολογικής Διοίκησης και η πελατοκεντρική προσέγγιση του φορολογούμενου (Α) από τον Σπ. Χρήστου

 18/5/2015 
 

ΤΕΛΟΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΠΑΡΕΠΙΔΗΜΟΥΝΤΩΝ. Με την επιμέλεια του Ν. ΚΛΩΘΑΚΗ

 14/4/2015 
 

ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΑ μεταξύ επιχειρήσεων και τρίτων.Με την επιμέλεια του Ν. ΚΛΩΘΑΚΗ

 14/4/2015 
 

Οι τρείς ενέργειες άμεσης απόδοσης για την είσπραξη φορολογικών εσόδων, όπως και την αποκάλυψη μέρους της φοροδιαφυγής που συντελέστηκε το 2014, είναι πιθανό να απαιτούν μόνο την εφαρμογή υφιστάμενης νομοθεσίας από τον Σπ. Χρήστου

 12/3/2015 
 

Η υποβολή των ΜΥΦ ως κίνητρο διακυβεύματος της απλοποίησης του Φορολογικού Συστήματος από τον Σπ. Χρήστου

 13/2/2015 
 

Φορολογική Διοίκηση και Χρηματοπιστωτικό Σύστημα.Προϋποθέσεις και Απαιτήσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Από τον Σπ. Χρήστου

 2/2/2015 
 

Πρόταση για τη δημιουργία «Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής λειτουργίας του Φορολογικού Συστήματος» από τον Σπ. Χρήστου

 15/1/2015 
 

Φοροδιαφυγή – Φοροαποφυγή – Παραοικονομία. Σκέψεις - προβληματισμοί για τη συλλογική και ατομική ευθύνη της Φορολογικής Διοίκησης και του Φορολογούμενου από τον Σπ. Χρήστου (1 σχόλιo/α)

 4/1/2015 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Η αυθαιρεσία της διοίκησης έναντι των φορολογουμένων. Απο την ΑΚΙΟΕ 
Δελτίο Τύπου , για την παράταση του χρόνου υποβολής των δηλώσεων  
Επιστολή του Συλλόγου Οικονομολόγων Λογιστών Θεσσαλονίκης για το Χρόνο υποβολής φορολογικών δηλώσεων Φ.Π. και Ν.Π. φορολογικού έτους 2017 
Πρόσκληση για Σεμινάριο Φορολογίας Νομικών Προσώπων  
Ημερίδα με θέμα : «Νέος Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) » 
Εκλογές στο ΕΤΑΟ 

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
ΠΟΛ. 1161 /02-08-2018 Φορολογική αντιμετώπιση, για σκοπούς ΦΠΑ και Τελών Χαρτοσήμου, της «εύλογης αμοιβής» και του «δικαιώματος παρακολούθησης» του ν. 2121/1993
ΠΟΛ. 1160 /03-08-2018 Διευκρινίσεις σχετικά με την υποβολή των δηλώσεων του Περιβαλλοντικού Τέλους του Ν. 2939/2001 όπως ισχύει
ΠΟΛ. 1141 /24-07-2018 Παράταση του χρόνου υποβολής των ανακεφαλαιωτικών πινάκων ενδοκοινοτικών συναλλαγών, των δηλώσεων ΦΠΑ και καταβολής φόρου που προκύπτει από αυτές για τους πληγέντες εξαιτίας των πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν στις...
ΠΟΛ. 1156 /01-08-2018 Απαλλαγή πληγέντων από πυρκαγιές, σεισμούς, πλημμύρες κ.λπ. για τις προς αυτούς δωρεές τρίτων. – Άρθρο 8 της από 26-7-2018 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α’ 138).
Εγχειρίδιο Ερωτήσεων-Απαντήσεων σε Φορολογικά Θέματα (Αύγουστος 2018)
ΠΟΛ. 1155 /01-08-2018 Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με τη δυνατότητα άσκησης του δικαιώματος έκπτωσης του ΦΠΑ εισροών σε περίπτωση εκπρόθεσμης έναρξης εργασιών

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 
Το σεμινάριο για το Ε9 με την Άννα Κόλλια που διοργάνωσε το ΟΕΕ 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Μήπως κάποιος από την βουλή πρέπει να αρχίσει να φωνάζει ότι ..... 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

Το μαύρο και το κόκκινο - Βεργόπουλος Κώστας 
Η παγκόσμια κρίση της ευημερίας.Του Χ Α Ρ Η Τ Ο Π Α Λ Ι Δ Η  
Ιωάννης Μαραγκός :Consistency and Viability of Capitalist Economy Systems 

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 
ΝΕΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. Του Παντελή Σ. Παπαστάθη Οικονομολόγου – Συγγραφέα 
Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος - Ανάλυση Ερμηνεία.Των Δ. Σταματόπουλου - Α. Καραβοκύρη 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 
Επί σκηνής χωρίς πρόβα.Του Δημήτρη Μπουραντά 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

Κώδικας Διοικητικών και Ποινικών Κυρώσεων (Φορολογικό Ποινολόγιο) του Χρήστου Ν. Τότση

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα