Με υψηλά πρόστιμα απειλεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις αυτοκινητοβιομηχανίες αν δεν συμμορφωθούν έως το 2012 με οδηγία της για μείωση των εκπομπών αερίων των αυτοκινήτων. Η οδηγία της Κομισιόν, πάντως, προκαλεί αντιδράσεις όχι μόνο από τους κατασκευαστές και τις κυβερνήσεις, αλλά και από τους οικολόγους.
Στόχος της σχετικής οδηγίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγουν τα αυτοκίνητα από 160 γραμμάρια το χιλιόμετρο σήμερα σε 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο έως το 2012. Σε περίπτωση που δεν συμμορφωθεί κάποια εταιρεία με αυτό τον στόχο θα κληθεί να πληρώσει 20 ευρώ πρόστιμο για κάθε επιπλέον γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα επί τον αριθμό των αυτοκινήτων που παράγει, ενώ το 2013 το πρόστιμο προβλέπεται στα 35 ευρώ για κάθε γραμμάριο, το 2014 θα γίνει 60 ευρώ και το 2015 θα εκτοξευθεί στα 95 ευρώ. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο δήλωσε ότι η Ε.Ε. «δεσμεύτηκε» να ηγηθεί παγκοσμίως στη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, ενώ ο επίτροπος της Κομισιόν για το Περιβάλλον Σταύρος Δήμας αφού υπενθύμισε ότι τα αυτοκίνητα ευθύνονται για το 12% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, πρόσθεσε: «Εάν η Ε.Ε. θέλει να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι της για τη μείωση των εκπομπών των αερίων, το βάρος θα πρέπει να επιμεριστεί σε όλους τους τομείς».
Ωστόσο η οδηγία της Κομισιόν, η οποία θα συζητηθεί από το Ευρωκοινοβούλιο και το Συμβούλιο των Υπουργών εντός του 2008, προκάλεσε την αντίδραση όλων των χωρών- μελών με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία. Η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, υπουργός Περιβάλλοντος στο παρελθόν, δήλωσε ότι «αυτή είναι μια βιομηχανική πολιτική που γίνεται με έξοδα της Γερμανίας». Ο Γάλλος πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν επισήμανε ότι το σχέδιο της Κομισιόν ευνοεί τα βαριά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, ενώ ο Ιταλός πρωθυπουργός Ρομάνο Πρόντι απέστειλε επιστολή στον πρόεδρο της Κομισιόν κάνοντας λόγο για «διαστρέβλωση του ανταγωνισμού».
|