Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
 
22/10/2018
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 10098
 
Tel2103813942
Fax2103813942
Email info@akioe.gr
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

Οι «σκληροί» ηγέτες . Tου Serge Halimi Διευθυντής της "Le Monde diplomatique"
Η κατάρρευση της Lehman Brothers , Σαν να μην πέρασε μια μέρα...
Οι 14 στιγμές που θυμόμαστε από το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015
Γιατί ο Ερντογάν ελπίζει ότι θα επανακάμψει . Άρθρο της Le monde-diplomatique
Η άνθιση της βιομηχανίας της βιολογικής γεωργίας. Le Monde diplomatique
BlackRock, η εταιρεία στην οποία «ανήκει» ο κόσμος

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Η «αριστερή» γραβάτα του Καραγάτση
Τα λόγια που ακουστήκαν κατά την παραίτηση του κ. Κοτζιά
Ο «ξεπεσμός» του Καποδίστρια  

Περισσότερα...

λάλησαν...

Ο Βαυαρός επικεφαλής του CSU , Χορστ Ζεεχόφερ υποστήριξε είπε για την Ελλάδα. 
«Σας θάψαμε στον Γράμμο, θα σας θάψουμε ξανά»(1 σχόλιο/α) 
Σχόλια που έκανε σε ραδιοσταθμό της Θεσσαλονίκης ο υφυπουργός Παιδείας Κώστας Ζουράρις 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Γιατί η Κίνα αγοράζει λιμάνια στην Ευρώπη

�������� 
 

Ημερομηνία: 9/2/2018 1:48:26 μμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Πού στοχεύει το σχέδιο εξωτερικής πολιτικής της Κίνας «one Belt - one Road»;

Στα μεγάλα λιμάνια από τη Σιγκαπούρη μέχρι τη Βόρεια Θάλασσα οι Κινέζοι αναδιαμορφώνουν με μία σειρά επιθετικών εξαγορών τον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά και της πολιτικής επιρροής τους. Οι εταιρείες κολοσσοί Cosco Shipping Ports και China Merchants Port Holdings έσπευσαν να αγοράσουν cargo terminals (σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων), σε λιμάνια του Ινδικού Ωκεανού, της Μεσογείου και του Ατλαντικού. Μόλις τον περασμένο μήνα, η Cosco ολοκλήρωσε την εξαγορά του τερματικού σταθμού στο Zeebrugge, του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού του Βελγίου, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο το πρώτο «προπύργιο» της στη βορειοδυτική Ευρώπη.

Το deal αυτό ήρθε μετά από τις εξαγορές των τελευταίων δύο ετών σε Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα. Οι κινεζικές κρατικές επιχειρήσεις, οι οποίες μέχρι πρότινος δραστηριοποιούνταν στην εγχώρια αγορά, τώρα ελέγχουν περίπου το ένα δέκατο της συνολικής διακίνησης φορτίων των ευρωπαϊκών λιμένων. Τα deals για τα λιμάνια αποτελούν μία από τις πιο σαφείς «δηλώσεις» των φιλόδοξων σχεδίων του Πεκίνου για διασύνδεση της Κίνας με την Ευρώπη διά θαλάσσης, οδικών και σιδηροδρομικών αρτηριών και αγωγών, σύμφωνα με το foreignpolicy.com

Τα λιμάνια αποτελούν μέρος του στρατηγικού σχεδίου one Belt one Road, που ξεκινά από τη θάλασσα της Νότιας Κίνας, περνά από τον Ινδικό Ωκεανό και φτάνει μέσω της διώρυγας του Σουέζ στο μαλακό υπογάστριο της Ευρώπης. «Για κάποιον όπως η Cosco, τα deals αυτά έχουν οικονομική σημασία και κάνουν την ηγεσία του Πεκίνου να χαμογελά από ικανοποίηση στο πλαίσιο του σχεδίου One Belt and one Road», δήλωσε ο Neil Davidson, ναυτιλιακός αναλυτής στο Drewry. «Όλες αυτές οι στρατηγικές έχουν γεωπολιτικό υπόβαθρο» σημειώνει.

Για την Κίνα που ταλανίζεται ακόμη μετά από έναν αιώνα ταπείνωσης από τις δυτικές χώρες -κατά την ερμηνεία της ίδιας της χώρας-  η «ανακατανομή» αυτή είναι ένας τρόπος να επιστρέψει σε αυτό που ορίζει ως «κανονικότητα». «Δύο είναι οι βασικοί στόχοι της στρατηγικής της, η ελαχιστοποίησης της εξάρτησης της από τους ξένους και η αύξηση της επιρροής της σε όλο τον κόσμο», σημειώνει ο Frans-Paul van der Putten, ειδικός σε θέματα για την Κίνα στο Ολλανδικό Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων.

Η αυξανόμενη επιρροή της Κίνας  προκαλεί ερωτήματα στην Ευρώπη. Όσο οι κινεζικές επενδύσεις εκτοξεύονται, τόσο πιο σαφές γίνεται στους Ευρωπαίους ηγέτες ότι ο Κινέζος πρόεδρος Ξι Ζιπίνγκ κάνει την οικονομία «όχημα» της πολιτικής.

Σε αυτό το πλαίσιο το Foreignpolicy, αλλά και άλλα διεθνή μέσα στο παρελθόν, υποστηρίζουν πως οφείλεται και η στάση της Ελλάδας υπέρ του Πεκίνου όταν συζητήθηκαν οι καταγγελίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Κίνα. «Η Cosco επένδυσε 1 δισ. δολάρια για να εξαγοράσει και να αναβαθμίσει το εν υπνώσει λιμάνι του Πειραιά και τον Ιούνιο του 2017, η Ελλάδα μπλόκαρε κείμενο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επρόκειτο να κατατεθεί στα Ηνωμένα Έθνη και το οποίο κατέκρινε την Κίνα για τις επιδόσεις της αναφορικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα», αναφέρει το δημοσίευμα.

Τώρα που οι κινεζικές κρατικές επιχειρήσεις περνούν στη Μεσόγειο -σε συνδυασμό με τις επενδύσεις σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη- οι ανησυχίες γίνονται πιο έντονες. «Η κλίμακα των επενδύσεων Belt και Road σε βασικές υποδομές σημαίνει ότι η πολιτική επιρροή της Κίνας στις χώρες αυτές θα αυξηθεί», εκτιμά ο Turloch Mooney της IHS Markit. «Αυτό είναι βέβαιο».

Οι κινεζικές ναυτιλιακές και λιμενικές εταιρείες ήταν μέχρι πριν από μερικά χρόνια σχετικά μικρές. Στον κόσμο κυριαρχούσαν γίγαντες όπως οι A.P. Moller-Maersk και Hutchison Ports. Αλλά όλα άλλαξαν το 2016, όταν το Πεκίνο δημιούργησε έναν «εθνικó πρωταθλητή - μαμούθ» με τη συγχώνευση της China Ocean Shipping και της China Shipping Company από την οποία προέκυψε η Cosco, που περιλαμβάνει την ομώνυμη ναυτιλιακή εταιρεία, τον φορέα εκμετάλλευσης λιμένα και άλλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

Και δεν σταμάτησε εκεί: Πριν από έναν χρόνο, δαπάνησε περισσότερα από 6 δισεκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει την Orient Overseas International. Τώρα, η Cosco ελέγχει μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο (και της μεγαλύτερης εκτός Ευρώπης) και έναν από τους πλέον δυναμικούς port operators.

Σημειώνεται δε ότι, η Cosco δεν είναι καν η μεγαλύτερη κρατική κινεζική εταιρεία: Η China Merchants Port Holdings μεταφέρει ακόμα περισσότερο φορτίο και έχει μεγάλη υπεράκτια δραστηριότητα, από τη Σρι Λάνκα και το Τζιμπουτί μέχρι τη Βραζιλία.

Οι εταιρείες Cosco και China Merchants έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ευρωπαίους ανταγωνιστές τους: Μπορούν να πάρουν δάνεια με χαμηλό επιτόκιο από τις κρατικές τράπεζες και η Cosco μπορεί να εκμεταλλευτεί πακέτα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων που προορίζονται για το «Belt and Road» από την Αναπτυξιακή Τράπεζας της Κίνας. Συνεπώς, μπορούν να «χτυπήσουν «κομμάτια» που θεωρούνται «φιλέτο» σε όλο τον κόσμο.

«Η πρόσβαση σε φθηνό χρήμα και η διπλωματική υποστήριξη δίνουν στους Κινέζους terminal operators  τη δυνατότητα να υπερφαλαγγίζουν τους ανταγωνιστές επενδυτές και να παίρνουν τα λιμάνια που θέλουν», λέει ο Mooney.

Αυτή η οικονομική «ελευθερία» είναι ιδιαίτερα χρήσιμη όταν, για παράδειγμα, ένα λιμάνι θεωρείται πολύτιμο για το Πεκίνο περισσότερο από στρατηγικής άποψης παρά εμπορικής. Ο όγκος φορτίου στο τερματικό σταθμό China Merchants στο Τζιμπουτί, για παράδειγμα, υποχώρησε το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους, ακόμη και όταν οι δουλειές σε άλλα λιμάνια εκτοξεύονταν. Αλλά το Τζιμπουτί παραμένει ζωτικής σημασίας για το Πεκίνο, επειδή είναι η μοναδική υπερπόντια στρατιωτική βάση της Κίνας και βρίσκεται πάνω στις ζωτικής σημασίας οδούς του Ινδικού Ωκεανού. «Τα έργα που θεωρούνται στρατηγική σημασίας για την κυβέρνηση, χρηματοδοτούνται ακόμη και όταν το εμπορικό κέρδος είναι ελάχιστο» λέει ο Mooney.

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα γίνονται για τη γεωπολιτική. Όταν η κρίση «χτύπησε» τις ναυτιλιακές εταιρείες το 2016, η Cosco έχασε 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε έναν χρόνο. Τα λιμάνια έχουν καλύτερες αποδόσεις, σημειώνει ο Davidson από το Drewry. «Τα λιμάνια και τα τερματικά είναι κερδοφόρα, ενώ η ναυτιλία είναι λίγο σαν τις αεροπορικές εταιρείες, ένας τομέας με χαμηλό περιθώριο κέρδους». Η Cosco θέλει να μεταμορφώσει το λιμάνι του Πειραιά σε έναν τεράστιο τερματικό σταθμό μεταφόρτωσης, καθώς βρίσκεται στο σημείο στο οποίο συγκλίνουν η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Ασία. Ελπίζει κάτι παρόμοιο να πετύχει στη δυτική Μεσόγειο με το ισπανικό λιμάνι της Βαλένθια και στη βορειοδυτική Ευρώπη με το Zeebrugge.

Όμως, ο ρυθμός της κινεζικής επέκτασης σε κρίσιμους τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας, πέραν των λιμανιών, όπως της ενέργειας και της υψηλής τεχνολογίας, έχει θορυβήσει τους Ευρωπαίους.

Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προειδοποίησε πριν από μερικούς μήνες για το «κύμα» των εξαγορών ευρωπαϊκών «περιουσιακών στοιχείων» από ξένους, όπως τα λιμάνια, χωρίς να κατονομάσει την Κίνα. Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στην Κίνα πήγε ένα βήμα παραπέρα, αναφερόμενος στην απόκτηση ευρωπαϊκών υποδομών σε θέσεις - κλειδιά από το Πεκίνο και καλώντας για ενιαίο ευρωπαϊκό μέτωπο. Η Κίνα δεν θα σεβαστεί μια ήπειρο, μια δύναμη, όταν ορισμένα κράτη μέλη αφήνουν ανοιχτές τις πόρτες τους» είπε σύμφωνα με το Reuters.

«Η συζήτηση για τις πιθανές πολιτικές επιπτώσεις των κινεζικών επενδύσεων είναι έντονη πλέον» σημειώνει ο van der Putten από το Ολλανδικό Ινστιτούτο. «Το θέμα τώρα είναι κατά πόσο ότι οι κινεζικές επενδύσεις στις χώρες της Μεσογείου και της Κεντρικής Ευρώπης θα επηρεάσουν τη θέση των χωρών αυτών έναντι της Κίνας».

www.tvxs.gr


Κατεβάστε το αρχείο: kina.jpg

  Σχολιασμός Θέματος «Γιατί η Κίνα αγοράζει λιμάνια στην Ευρώπη »  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Ειδήσεις Κόσμος

 
 

Πρόταση Σολτς για παγκόσμιο κατώτατο φορολογικό συντελεστή στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής

 22/10/2018 
 

Handelsblatt: Πειραιάς, η πύλη της Κίνας προς την Ευρώπη

 22/10/2018 
 

Ξέπλυμα χρήματος με αγορά ακινήτων

 19/10/2018 
 

Σκανδιναβικό... πλυντήριο

 19/10/2018 
 

Το κόλπο με τις επιστροφές φόρων που άδειασε τα κρατικά ταμεία

 19/10/2018 
 

Τι έκανε ξαφνικά τις κερασιές στην Ιαπωνία να ανθίσουν μέσα στην καρδιά του φθινοπώρου

 18/10/2018 
 

Ελληνική αξιολόγηση στο Παρίσι για την καταπολέμηση του «μαύρου» χρήματος

 18/10/2018 
 

Eurostat: Φτωχός ή αποκλεισμένος ένας στους τρεις Έλληνες

 17/10/2018 
 

Γαλλία: Ξύλο στα γραφεία του Ζαν Λικ Μελανσόν

 17/10/2018 
 

Σιωπή για τον «χειρότερο λιμό του κόσμου τα τελευταία 100 χρόνια»

 16/10/2018 
 

DW: Φόβοι για ντόμινο πτωχεύσεων στην Τουρκία

 11/10/2018 
 

Folli Follie: Πώς -και από πότε- έκαναν τα «μεγάλα κόλπα» στην Ασία

 10/10/2018 
 

Διευρύνεται το σκάνδαλο της Audi

 9/10/2018 
 

Ξεκινά η δίκη κατά της UBS για φορολογική απάτη

 8/10/2018 
 

Spiegel: Η Ελλάδα διεκδικεί 280 δισεκατομμύρια ευρώ από την Γερμανία

 8/10/2018 
 

Κλιματική αλλαγή: SOS από τους επιστήμονες για την άνοδο της θερμοκρασίας

 8/10/2018 
 

Ελβετία: «Τέλος» στην εποχή του τραπεζικού απορρήτου - Τι προβλέπεται για Ελλάδα και Ρουμανία

 5/10/2018 
 

Η Ιταλία θα κάνει πίσω ή θα... αναγκαστεί να κάνει πίσω

 5/10/2018 
 

Νόμπελ Ειρήνης: Στους Ντένις Μακουέγκε και Νάντια Μουράντ το φετινό βραβείο

 5/10/2018 
 

Τουρκία: Το ταμείο των ανέργων στηρίζει τις τράπεζες

 5/10/2018 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ειδήσεις Ελλάδα

Ειδήσεις Κόσμος

Επιλεγμένες Οικονομικές Ειδήσεις από Ελλάδα & Κόσμο

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Παράταση υποβολής εγκεκριμένων οικονομικών καταστάσεων 
Κομματικός ή Επιστημονικός φορέας το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος ; Tου Αλεβιζάκης Παναγιώτης Μέλος της Κ.Δ. του ΟΕΕ Εκ/πος της Α.ΚΙ.Ο.Ε. 
Άρθρο Γνώμης του Γεωργίου Βασιλάκη Οικονομολόγου-Φοροτεχνικού Θέμα Η κρίση των ηθικών αξιών στην σύγχρονη Ελλάδα είναι αίτιο η αποτέλεσμα της κατάστασης ; 
Μπαίνουμε σε μια νέα εποχή με την ηλεκτρονική τιμολόγηση και διαβίβα-ση στην ΑΑΔΕ  
Άρθρο Γνώμης του Γεωργίου Βασιλάκη Οικονομολόγου-Φοροτεχνικού  
Οι “ορέξεις” για νέο νομικό πρόσωπο στο χώρο των Λογιστών  

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
Βραχυχρόνιες μισθώσεις , Δελτίο Τύπου 19/10/2018 της ΑΑΔΕ
Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για ΦΠΑ - VIES
ΠΟΛ. 1184 /27-09-2018 Διαδικασία απαλλαγής φόρου προστιθεμένης αξίας κατά: α. τη θέση εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία με ταυτόχρονη υπαγωγή σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης β. την υπαγωγή εγχώριων εμπορευμάτων σε καθεστώς ..
ΠΟΛ. 1191 /12-10-2018 ΠΟΛ. 1191 /12-10-2018: Θέση ή μη οχήματος σε αναγκαστική ακινησία λόγω αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας από την Τροχαία ανασφάλιστου οχήματος σύμφωνα με τις διατάξεις του πδ 237/1986 όπως ισχύει.
ΠΟΛ. 1190 /12-10-2018 Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 46 του ν. 4569/2018 (ΦΕΚ Α΄179/11-10-2018) σχετικά με την εκπροσώπηση του Ελληνικού Δημοσίου στις δίκες του ν. 3869/2010 (ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων)
Τα επτά κριτήρια για το νέο καθεστώς ανθυγιεινής εργασίας

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 
Το σεμινάριο για το Ε9 με την Άννα Κόλλια που διοργάνωσε το ΟΕΕ 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Μήπως κάποιος από την βουλή πρέπει να αρχίσει να φωνάζει ότι ..... 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

Το μαύρο και το κόκκινο - Βεργόπουλος Κώστας 
Η παγκόσμια κρίση της ευημερίας.Του Χ Α Ρ Η Τ Ο Π Α Λ Ι Δ Η  
Ιωάννης Μαραγκός :Consistency and Viability of Capitalist Economy Systems 

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 
ΝΕΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. Του Παντελή Σ. Παπαστάθη Οικονομολόγου – Συγγραφέα 
Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος - Ανάλυση Ερμηνεία.Των Δ. Σταματόπουλου - Α. Καραβοκύρη 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 
Επί σκηνής χωρίς πρόβα.Του Δημήτρη Μπουραντά 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις του Γεωργίου Στ. Αληφαντή

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα