Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
 
17/7/2019
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 2421
 
Email info@akioe.gr
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

Το ευρώ, με τους τραπεζίτες και χωρίς τους πολίτες
ΜΑΥΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ - ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ
ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ «ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ» . Του Γιώργου Δουράκη
Το τέλος της λιτότητας ή της δημοκρατικής Ευρώπης; Δημοσίευση: Του Γιώργου Δουράκη*
«Ο καπιταλισμός θα είναι μαζί μας πολλά χρόνια ακόμη»
Η Ευρώπη σε θανάσιμο κίνδυνο.The Guardian, El Pais, Le Monde, La Repubblica, Gazeta Wyborcza, Der Tagesspiegel, Irish Times, Εφημερίδα των Συντακτών

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Γιάννης Αντετοκούνμπο : «Μας δίδαξαν να μην μισούμε, ακόμα κι αν υπήρχαν άνθρωποι που μιλούσαν αρνητικά για εμάς 
Το μυαλό δεν είναι αυγό! 
Είπαν για την ανάρτηση του αναπληρωτή υπουργού Υγείας κ. Πολάκη για τον υποψήφιο ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Στέλιο Κυμπουρόπουλο 

Περισσότερα...

λάλησαν...

Μπάμπης Παπαδημητρίου: Οι τράπεζες για το μαξιλάρι, 37 δισ ... 
Ο "Άγιος" Αμβρόσιος, η εκκλησία και η ρητορική μίσους  
Άδωνις για Αντετοκούνμπο: Ο Ακενοτούμπο λένε ότι είναι Έλληνας 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Πώς θα κατασκευαστεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης

�������� 
 

Ημερομηνία: 8/6/2018 11:15:34 πμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Πώς θα κατασκευαστεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης.

Στιβαρό σχέδιο, με τεχνική και χρηματοοικονομική ωριμότητα, βλέπει η αγορά κατασκευών. Πώς θα εφαρμοστούν τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης στα τρία τμήματα του άξονα.

Πώς θα κατασκευαστεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης

Με έναν πρωτότυπο σχεδιασμό, που όμως θεωρείται επαρκής σε επίπεδο μελετών και χρηματοδότησης, θα προχωρήσει τελικά ένα έργο που ανακοινώνεται επί χρόνια χωρίς να υλοποιείται, ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.

Μέσα σε χρόνο-ρεκόρ οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και οι σύμβουλοί τους σχεδίασαν ένα μοντέλο που, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς κατασκευών, μπορεί να στηρίξει την υλοποίηση του οδικού άξονα των 194 χιλιομέτρων.

Θα περιλαμβάνει τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης για τρία διαφορετικά τμήματα: Ένα τμήμα (Χανιά - Χερσόνησος) θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, ένα άλλο (Χερσόνησος - Νεάπολη) με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) η οποία θα προβλέπει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας» και ένα τρίτο τμήμα (Νεάπολη - Αγιος Νικόλαος) ως παραδοσιακό δημόσιο έργο.

Ετσι αντιμετωπίζεται το πρόβλημα με τη χαμηλή κυκλοφορία σε ορισμένα τμήματα του ΒΟΑΚ, η οποία καθιστούσε μη ελκυστική την κατασκευή του έργου με ενιαία σύμβαση παραχώρησης. Ταυτόχρονα αντιμετωπίζεται και το γνωστό θέμα με τη Eurostat και την απαίτηση για εγγραφή του κόστους των συμβάσεων παραχώρησης στο δημόσιο χρέος και στο έλλειμμα, αν η συμμετοχή του κρατικού ταμείου είναι άνω του 50% στο κόστος κατασκευής.

Στελέχη που παρακολουθούν τη διαδικασία του διαγωνισμού, που μπορεί να βγει στον αέρα ακόμα και μέσα στον μήνα όπως έχει υποστηρίξει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, επισημαίνουν πως «έχει γίνει σημαντική δουλειά τόσο για τις χωροθετήσεις, όσο και για την εκτίμηση του κόστους των απαλλοτριώσεων, τις γεωτεχνικές εργασίες που θα απαιτηθούν κ.ά.».

Τα τρία μοντέλα χρηματοδότησης και η πρωτιά

Το μοντέλο του υπουργείου Υποδομών προβλέπει πως το πρώτο τμήμα από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο, συνολικού κόστους μεταξύ 1,1 και 1,3 δισ. ευρώ, θα κατασκευαστεί με (πιθανώς 30ετή) σύμβαση παραχώρησης. Πρόκειται για οδικό τμήμα που έχει επαρκή κυκλοφοριακή κίνηση, ώστε να στηρίξει μια σύμβαση παραχώρησης. Εξετάζεται, πάντως, και η εφαρμογή του μοντέλου που ισχύει και στον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα (Μορέας) με τα σκιώδη διόδια, όπου ο παραχωρησιούχος επιδοτείται με ένα συγκεκριμένο ποσό ανά διερχόμενο όχημα.

Το δημόσιο (είτε μέσω δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε μέσω ΕΣΠΑ κ.α.) θα συνεισφέρει περί τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ η κοινοπραξία κατασκευής και παραχώρησης πρέπει να αναζητήσει περί τα 600 έως 800 εκατομμύρια ευρώ ιδιωτικά κεφάλαια. Ετσι, το δημόσιο συνεισφέρει με λιγότερο από το 50% των απαιτούμενων κεφαλαίων και συνεπώς η σύμβαση παραχώρησης (ολόκληρο το ποσό!) δεν θα εγγραφεί στο χρέος και στο έλλειμμα όπως απαιτεί η Eurostat, αν η χρηματοδότηση ενός έργου γίνεται κυρίως με κρατικά κονδύλια. Επιπλέον, τα 600 έως 800 εκατ. ευρώ θεωρείται ποσό που μπορεί να εξασφαλιστεί πιο εύκολα από τις υποψήφιες κοινοπραξίες σε σύγκριση με ένα ποσό άνω του 1,1 δισ. ευρώ, στην περίπτωση που το έργο προχωρούσε ως ενιαία σύμβαση.

Τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και οι σύμβουλοι τα βρήκαν σκούρα, όταν μελέτησαν την κυκλοφορία στο δεύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη, μήκους 30 χιλιομέτρων αλλά σημαντικού κόστους, που φτάνει τα 250 εκατ. ευρώ. Στο συγκεκριμένο τμήμα, όπως εξηγούν πρόσωπα που συμμετείχαν στον σχεδιασμό του έργου, «η κυκλοφορία είναι το 10% της κυκλοφορίας στο τμήμα Χανιά - Χερσόνησος, δηλαδή εξαιρετικά χαμηλή». Ετσι έπεσε στο τραπέζι η κατασκευή του τμήματος με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και «πληρωμές διαθεσιμότητας». Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών έχει ήδη καταθέσει την πρόταση για το ΣΔΙΤ και αναμένει την έγκρισή της από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή.

Πρόκειται για μοντέλο χρηματοδότησης που εφαρμόζεται συχνά πλέον στην Ευρώπη, σε πολλά οδικά έργα που έχουν ενταχθεί στο «πακέτο Γιούνκερ», στο οποίο αναμένεται να ενταχθεί και το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη. Μέσω των «πληρωμών διαθεσιμότητας», ο ανάδοχος και διαχειριστής του έργου θα λαμβάνει «ενοίκιο» από το δημόσιο, όταν καλύπτει συγκεκριμένες απαιτήσεις/προδιαγραφές ποιότητας κατά τη λειτουργία του οδικού άξονα. Επειδή οι «πληρωμές διαθεσιμότητας» καταβάλλονται κατά τη λειτουργία του έργου, ο ανάδοχος έχει, μάλιστα, κίνητρο να το ολοκληρώσει όσο πιο γρήγορα μπορεί. Η περίοδος παραχώρησης θα φτάνει επίσης τα 30 χρόνια.

Το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αλλά ήδη έχουν ενταχθεί στο «πακέτο Γιούνκερ» οκτώ αντίστοιχα έργα ανά την Ευρώπη, στα τέσσερα από τα οποία έχουν ήδη πέσει οι υπογραφές. Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο A6 Almere στην Ολλανδία (ύψους 230 εκατ. ευρώ), τον αυτοκινητόδρομο Wiesloch-Rauenberg to Weinsberg στη Γερμανία (600 εκατ. ευρώ), τον αυτοκινητόδρομο Α10 Α24 Neuruppin-Pankow (650 εκατ. ευρώ) επίσης στη Γερμανία και μεγάλο οδικό άξονα στη Σλοβακία, κόστους ενός δισ. ευρώ.

Εχει επίσης εγκριθεί η ένταξη στο «πακέτο Γιούνκερ» άλλων τεσσάρων οδικών έργων, μεταξύ των οποίων η σήραγγα Blankenburg στην Ολλανδία (κόστους ενός δισ. ευρώ) και αυτοκινητόδρομος στην Ολλανδία (Α16 Rotterdam).

Το τελευταίο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τη Νεάπολη μέχρι τον Αγιο Νικόλαο, θα κατασκευαστεί ως παραδοσιακό δημόσιο έργο, με τον προϋπολογισμό στα 50 εκατ. ευρώ. Μάλιστα στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως επειδή διαθέτουν τα σχετικά κονδύλια (και με τη συνδρομή του ΕΣΠΑ), μπορούν να προχωρήσουν πολύ γρήγορα τον σχετικό διαγωνισμό.

www.euro2day.gr

  Σχολιασμός Θέματος «Πώς θα κατασκευαστεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης»  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Ειδήσεις Ελλάδα

 
 

Εισαγγελέας: 22 ένοχοι για τη Siemens, αθώος ο Τσουκάτος.(1 σχόλιo/α)

 15/7/2019 
 

Για πρώτη φορά γυναίκα γίνεται Αρχηγός της Σχολής Ικάρων

 15/7/2019 
 

ΑΑΔΕ: Οι έρευνες ανακάλυψαν 20.000 αδήλωτα Airbnb ακίνητα

 15/7/2019 
 

Ιστορική γνωμοδότηση της Bundestag - Αμφισβητεί το γερμανικό «όχι» στις ελληνικές απαιτήσεις για αποζημιώσεις

 10/7/2019 
 

Νέα κυβέρνηση: Αυτοί είναι οι υπουργοί του Κυριάκου Μητσοτάκη

 9/7/2019 
 

«Μαύρισαν» τη Χρυσή Αυγή τα Ανώγεια

 8/7/2019 
 

Ποιοι εκλέγονται: Αυτοί είναι οι 300 της νέας Βουλής - Όλα τα ονόματα

 8/7/2019 
 

Ποιες υποθέσεις θα ελέγξει η ΑΑΔΕ - Απόφαση Πιτσιλή

 3/7/2019 
 

Επενδύσεις: Ομοιότητες και διαφορές στα προγράμματα ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ

 3/7/2019 
 

«Πρωταθλητές»... της μοναξιάς οι Έλληνες

 1/7/2019 
 

Εκκλησία: Πόσους φόρους πλήρωσε το 2018

 1/7/2019 
 

Επιχείρηση «Καταιγίδα στο Αιγαίο» από την ΑΑΔΕ: Μεταμφιέσεις εφοριακών και drones στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής

 1/7/2019 
 

Τι αλλάζει με τις χρεώσεις στις αναλήψεις μετρητών

 1/7/2019 
 

Η κυβέρνηση επεκτείνει την ρύθμιση των 120 δόσεων και σε νομικά πρόσωπα με τζίρο ως 2 εκατ. ευρώ με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου

 27/6/2019 
 

Έπεσαν οι υπογραφές για έρευνες υδρογονανθράκων στην Κρήτη

 27/6/2019 
 

Προστασία πρώτης κατοικίας: Ανοίγει την 1η Ιουλίου η πλατφόρμα

 27/6/2019 
 

Πώς θα επενδύσω στα κρυπτονομίσματα

 27/6/2019 
 

Εξοικονομώ κατ' Οίκον: Βήμα - βήμα πώς να κάνετε την αίτησή σας

 27/6/2019 
 

Ακατάσχετος λογαριασμός: Αυξάνεται το όριο των 1.250 ευρώ

 27/6/2019 
 

Σε μία εβδομάδα ξεκινάει η λειτουργία της πλατφόρμας για την προστασία της α΄ κατοικίας

 24/6/2019 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ειδήσεις Ελλάδα

Ειδήσεις Κόσμος

Επιλεγμένες Οικονομικές Ειδήσεις από Ελλάδα & Κόσμο

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Επιστολή Παραίτησης του Χρόνη Ιαακίδη από την προεδρεία του 7ου ΠΤ του Ο.Ε.Ε. 
Καταγγελίες του Οικονομικού Επιμελητήριου στην ΥΕΔΔΕ για απόπειρες σύστασης Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων για κερδοσκοπία και φοροδιαφυγή 
Παράταση στις Μ.Υ.Φ. 
Σεμινάριο για την Φορολογία Νομικών Προσώπων στην Αθήνα  
Σεμινάριο Φορολογίας Νομικών Προσώπων στα Χανιά  
Παράταση των προθεσμιών υποβολής δηλώσεων και πληρωμής φόρου προχώρησε με Απόφασή του ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων 

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
Αναλυτικές οδηγίες για την ηλεκτρονική ρύθμιση των 120 δόσεων (Παραδείγματα): «Τα εμπόδια που πρέπει να διορθωθούν άμεσα»
Οδηγίες ΕΦΚΑ για την εφαρμογή των διατάξεων για τη ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης 
Εγκύκλιος 39 ΕΦΚΑ Τροποποίηση ημερήσιας αποζημίωσης των μαθητευόμενων στο Πρόγραμμα Μαθητείας σπουδαστών των δημόσιων και ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) 
Ποιοι κωδικοί και εισοδήματα μπαίνουν στο μικροσκόπιο της εφορίας 
ΣΕΠΕ: Η νέα απόφαση με τις παραβάσεις και τον καθορισμό των προστίμων  
Ειδική άδεια για την άσκηση εκλογικού δικαιώματος στις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 
Το σεμινάριο για το Ε9 με την Άννα Κόλλια που διοργάνωσε το ΟΕΕ 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Ποιο αλήθεια είναι χειρότερο, ότι μας έκλεψε ο Γιάννος ή ότι μας κυβέρνησε; (1 σχόλιο/α) 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

Ελληνικό χρέος η διαιώνιση του προβλήματος. 
Το μαύρο και το κόκκινο - Βεργόπουλος Κώστας 
Η παγκόσμια κρίση της ευημερίας.Του Χ Α Ρ Η Τ Ο Π Α Λ Ι Δ Η  

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

"Δαπάνες Επιχειρήσεων. Ανάλυση - Ερμηνεία" των Δημ. Σταματόπουλου - Αντ. Καραβοκύρη 
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 
ΝΕΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. Του Παντελή Σ. Παπαστάθη Οικονομολόγου – Συγγραφέα 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 
Επί σκηνής χωρίς πρόβα.Του Δημήτρη Μπουραντά 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

H Αδελφότης των Στεναγμών

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα