Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
 
24/10/2018
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 8302
 
Tel2103813942
Fax2103813942
Email info@akioe.gr
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

Οι «σκληροί» ηγέτες . Tου Serge Halimi Διευθυντής της "Le Monde diplomatique"
Η κατάρρευση της Lehman Brothers , Σαν να μην πέρασε μια μέρα...
Οι 14 στιγμές που θυμόμαστε από το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015
Γιατί ο Ερντογάν ελπίζει ότι θα επανακάμψει . Άρθρο της Le monde-diplomatique
Η άνθιση της βιομηχανίας της βιολογικής γεωργίας. Le Monde diplomatique
BlackRock, η εταιρεία στην οποία «ανήκει» ο κόσμος

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Η «αριστερή» γραβάτα του Καραγάτση
Τα λόγια που ακουστήκαν κατά την παραίτηση του κ. Κοτζιά
Ο «ξεπεσμός» του Καποδίστρια  

Περισσότερα...

λάλησαν...

Ο Βαυαρός επικεφαλής του CSU , Χορστ Ζεεχόφερ υποστήριξε είπε για την Ελλάδα. 
«Σας θάψαμε στον Γράμμο, θα σας θάψουμε ξανά»(1 σχόλιο/α) 
Σχόλια που έκανε σε ραδιοσταθμό της Θεσσαλονίκης ο υφυπουργός Παιδείας Κώστας Ζουράρις 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Πώς θα κατασκευαστεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης

�������� 
 

Ημερομηνία: 8/6/2018 11:15:34 πμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Πώς θα κατασκευαστεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης.

Στιβαρό σχέδιο, με τεχνική και χρηματοοικονομική ωριμότητα, βλέπει η αγορά κατασκευών. Πώς θα εφαρμοστούν τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης στα τρία τμήματα του άξονα.

Πώς θα κατασκευαστεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης

Με έναν πρωτότυπο σχεδιασμό, που όμως θεωρείται επαρκής σε επίπεδο μελετών και χρηματοδότησης, θα προχωρήσει τελικά ένα έργο που ανακοινώνεται επί χρόνια χωρίς να υλοποιείται, ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.

Μέσα σε χρόνο-ρεκόρ οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και οι σύμβουλοί τους σχεδίασαν ένα μοντέλο που, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς κατασκευών, μπορεί να στηρίξει την υλοποίηση του οδικού άξονα των 194 χιλιομέτρων.

Θα περιλαμβάνει τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης για τρία διαφορετικά τμήματα: Ένα τμήμα (Χανιά - Χερσόνησος) θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, ένα άλλο (Χερσόνησος - Νεάπολη) με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) η οποία θα προβλέπει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας» και ένα τρίτο τμήμα (Νεάπολη - Αγιος Νικόλαος) ως παραδοσιακό δημόσιο έργο.

Ετσι αντιμετωπίζεται το πρόβλημα με τη χαμηλή κυκλοφορία σε ορισμένα τμήματα του ΒΟΑΚ, η οποία καθιστούσε μη ελκυστική την κατασκευή του έργου με ενιαία σύμβαση παραχώρησης. Ταυτόχρονα αντιμετωπίζεται και το γνωστό θέμα με τη Eurostat και την απαίτηση για εγγραφή του κόστους των συμβάσεων παραχώρησης στο δημόσιο χρέος και στο έλλειμμα, αν η συμμετοχή του κρατικού ταμείου είναι άνω του 50% στο κόστος κατασκευής.

Στελέχη που παρακολουθούν τη διαδικασία του διαγωνισμού, που μπορεί να βγει στον αέρα ακόμα και μέσα στον μήνα όπως έχει υποστηρίξει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, επισημαίνουν πως «έχει γίνει σημαντική δουλειά τόσο για τις χωροθετήσεις, όσο και για την εκτίμηση του κόστους των απαλλοτριώσεων, τις γεωτεχνικές εργασίες που θα απαιτηθούν κ.ά.».

Τα τρία μοντέλα χρηματοδότησης και η πρωτιά

Το μοντέλο του υπουργείου Υποδομών προβλέπει πως το πρώτο τμήμα από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο, συνολικού κόστους μεταξύ 1,1 και 1,3 δισ. ευρώ, θα κατασκευαστεί με (πιθανώς 30ετή) σύμβαση παραχώρησης. Πρόκειται για οδικό τμήμα που έχει επαρκή κυκλοφοριακή κίνηση, ώστε να στηρίξει μια σύμβαση παραχώρησης. Εξετάζεται, πάντως, και η εφαρμογή του μοντέλου που ισχύει και στον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα (Μορέας) με τα σκιώδη διόδια, όπου ο παραχωρησιούχος επιδοτείται με ένα συγκεκριμένο ποσό ανά διερχόμενο όχημα.

Το δημόσιο (είτε μέσω δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε μέσω ΕΣΠΑ κ.α.) θα συνεισφέρει περί τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ η κοινοπραξία κατασκευής και παραχώρησης πρέπει να αναζητήσει περί τα 600 έως 800 εκατομμύρια ευρώ ιδιωτικά κεφάλαια. Ετσι, το δημόσιο συνεισφέρει με λιγότερο από το 50% των απαιτούμενων κεφαλαίων και συνεπώς η σύμβαση παραχώρησης (ολόκληρο το ποσό!) δεν θα εγγραφεί στο χρέος και στο έλλειμμα όπως απαιτεί η Eurostat, αν η χρηματοδότηση ενός έργου γίνεται κυρίως με κρατικά κονδύλια. Επιπλέον, τα 600 έως 800 εκατ. ευρώ θεωρείται ποσό που μπορεί να εξασφαλιστεί πιο εύκολα από τις υποψήφιες κοινοπραξίες σε σύγκριση με ένα ποσό άνω του 1,1 δισ. ευρώ, στην περίπτωση που το έργο προχωρούσε ως ενιαία σύμβαση.

Τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και οι σύμβουλοι τα βρήκαν σκούρα, όταν μελέτησαν την κυκλοφορία στο δεύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη, μήκους 30 χιλιομέτρων αλλά σημαντικού κόστους, που φτάνει τα 250 εκατ. ευρώ. Στο συγκεκριμένο τμήμα, όπως εξηγούν πρόσωπα που συμμετείχαν στον σχεδιασμό του έργου, «η κυκλοφορία είναι το 10% της κυκλοφορίας στο τμήμα Χανιά - Χερσόνησος, δηλαδή εξαιρετικά χαμηλή». Ετσι έπεσε στο τραπέζι η κατασκευή του τμήματος με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και «πληρωμές διαθεσιμότητας». Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών έχει ήδη καταθέσει την πρόταση για το ΣΔΙΤ και αναμένει την έγκρισή της από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή.

Πρόκειται για μοντέλο χρηματοδότησης που εφαρμόζεται συχνά πλέον στην Ευρώπη, σε πολλά οδικά έργα που έχουν ενταχθεί στο «πακέτο Γιούνκερ», στο οποίο αναμένεται να ενταχθεί και το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη. Μέσω των «πληρωμών διαθεσιμότητας», ο ανάδοχος και διαχειριστής του έργου θα λαμβάνει «ενοίκιο» από το δημόσιο, όταν καλύπτει συγκεκριμένες απαιτήσεις/προδιαγραφές ποιότητας κατά τη λειτουργία του οδικού άξονα. Επειδή οι «πληρωμές διαθεσιμότητας» καταβάλλονται κατά τη λειτουργία του έργου, ο ανάδοχος έχει, μάλιστα, κίνητρο να το ολοκληρώσει όσο πιο γρήγορα μπορεί. Η περίοδος παραχώρησης θα φτάνει επίσης τα 30 χρόνια.

Το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αλλά ήδη έχουν ενταχθεί στο «πακέτο Γιούνκερ» οκτώ αντίστοιχα έργα ανά την Ευρώπη, στα τέσσερα από τα οποία έχουν ήδη πέσει οι υπογραφές. Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο A6 Almere στην Ολλανδία (ύψους 230 εκατ. ευρώ), τον αυτοκινητόδρομο Wiesloch-Rauenberg to Weinsberg στη Γερμανία (600 εκατ. ευρώ), τον αυτοκινητόδρομο Α10 Α24 Neuruppin-Pankow (650 εκατ. ευρώ) επίσης στη Γερμανία και μεγάλο οδικό άξονα στη Σλοβακία, κόστους ενός δισ. ευρώ.

Εχει επίσης εγκριθεί η ένταξη στο «πακέτο Γιούνκερ» άλλων τεσσάρων οδικών έργων, μεταξύ των οποίων η σήραγγα Blankenburg στην Ολλανδία (κόστους ενός δισ. ευρώ) και αυτοκινητόδρομος στην Ολλανδία (Α16 Rotterdam).

Το τελευταίο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τη Νεάπολη μέχρι τον Αγιο Νικόλαο, θα κατασκευαστεί ως παραδοσιακό δημόσιο έργο, με τον προϋπολογισμό στα 50 εκατ. ευρώ. Μάλιστα στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως επειδή διαθέτουν τα σχετικά κονδύλια (και με τη συνδρομή του ΕΣΠΑ), μπορούν να προχωρήσουν πολύ γρήγορα τον σχετικό διαγωνισμό.

www.euro2day.gr

  Σχολιασμός Θέματος «Πώς θα κατασκευαστεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης»  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Ειδήσεις Ελλάδα

 
 

Κοτζιάς: Ούτε εκβιάζω, ούτε εκβιάζομαι

 22/10/2018 
 

Αυτές είναι οι αιτήσεις για την επιστροφή αναδρομικών, δώρων και συντάξεων

 22/10/2018 
 

Ο δρόμος προς τη Συνταγματική Αναθεώρηση

 22/10/2018 
 

Η Γεωπολιτική της Ορθοδοξίας

 22/10/2018 
 

Νέα απόφαση «βόμβα»: Αντισυνταγματικό το πλαφόν στις συντάξεις του νόμου Κατρούγκαλου

 22/10/2018 
 

Ήρθε η ώρα της απολογίας για τον Γιάννο Παπαντωνίου

 22/10/2018 
 

Μειώνεται το κόστος εξαγοράς πλασματικών χρόνων ασφάλισης για τους μη μισθωτούς

 19/10/2018 
 

Απόφαση - ανάσα: Αποζημίωση 4.000 ευρώ και ρύθμιση για δανειολήπτη σε ελβετικό φράγκο

 19/10/2018 
 

Η έκθεση-βόμβα της επιστημονικής επιτροπής για το δημογραφικό – Τα εφιαλτικά σενάρια

 18/10/2018 
 

Ποιους θα πιάσει, ποιους θα αφήσει το περιουσιολόγιο

 18/10/2018 
 

Ποια εισοδήματα εξαιρούνται από τις κατασχέσεις

 17/10/2018 
 

Δικαστική απόφαση- ανάσα για δανειολήπτρια: 100% κούρεμα χρεών χιλιάδων ευρώ

 16/10/2018 
 

Ρύθμιση χρεών έως 24 δόσεις στο Δημόσιο – Τι γίνεται με όσους έχασαν τη ρύθμιση που είχαν ήδη κάνει

 16/10/2018 
 

Πόρισμα Ορκωτών Λογιστών: Χάος στα οικονομικά του ΚΕΕΛΠΝΟ

 11/10/2018 
 

Επίδομα μέχρι 600 ευρώ τον χρόνο: Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

 11/10/2018 
 

Έφυγε από τη ζωή ο ήρωας λιμενικός που έσωσε χιλιάδες πρόσφυγες στο Αιγαίο

 10/10/2018 
 

Οι μισοί Έλληνες δυσκολεύονται να καλύψουν τις δαπάνες για την υγεία τους

 9/10/2018 
 

Γρηγόριος Εμπεδοκλής 1861 – 1951 Έλληνας τραπεζίτης, ιδρυτής της Εμπορικής Τράπεζας της Ελλάδος

 8/10/2018 
 

Απόφαση-βόμβα δικαστηρίου : Επιστρέφονται τα δώρα σε συνταξιούχο

 8/10/2018 
 

Νόμπελ Οικονομίας για ανάλυση της κλιματικής αλλαγής και της καινοτομίας

 8/10/2018 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ειδήσεις Ελλάδα

Ειδήσεις Κόσμος

Επιλεγμένες Οικονομικές Ειδήσεις από Ελλάδα & Κόσμο

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Παράταση υποβολής εγκεκριμένων οικονομικών καταστάσεων 
Κομματικός ή Επιστημονικός φορέας το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος ; Tου Αλεβιζάκης Παναγιώτης Μέλος της Κ.Δ. του ΟΕΕ Εκ/πος της Α.ΚΙ.Ο.Ε. 
Άρθρο Γνώμης του Γεωργίου Βασιλάκη Οικονομολόγου-Φοροτεχνικού Θέμα Η κρίση των ηθικών αξιών στην σύγχρονη Ελλάδα είναι αίτιο η αποτέλεσμα της κατάστασης ; 
Μπαίνουμε σε μια νέα εποχή με την ηλεκτρονική τιμολόγηση και διαβίβα-ση στην ΑΑΔΕ  
Άρθρο Γνώμης του Γεωργίου Βασιλάκη Οικονομολόγου-Φοροτεχνικού  
Οι “ορέξεις” για νέο νομικό πρόσωπο στο χώρο των Λογιστών  

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
Βραχυχρόνιες μισθώσεις , Δελτίο Τύπου 19/10/2018 της ΑΑΔΕ
Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για ΦΠΑ - VIES
ΠΟΛ. 1184 /27-09-2018 Διαδικασία απαλλαγής φόρου προστιθεμένης αξίας κατά: α. τη θέση εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία με ταυτόχρονη υπαγωγή σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης β. την υπαγωγή εγχώριων εμπορευμάτων σε καθεστώς ..
ΠΟΛ. 1191 /12-10-2018 ΠΟΛ. 1191 /12-10-2018: Θέση ή μη οχήματος σε αναγκαστική ακινησία λόγω αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας από την Τροχαία ανασφάλιστου οχήματος σύμφωνα με τις διατάξεις του πδ 237/1986 όπως ισχύει.
ΠΟΛ. 1190 /12-10-2018 Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 46 του ν. 4569/2018 (ΦΕΚ Α΄179/11-10-2018) σχετικά με την εκπροσώπηση του Ελληνικού Δημοσίου στις δίκες του ν. 3869/2010 (ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων)
Τα επτά κριτήρια για το νέο καθεστώς ανθυγιεινής εργασίας

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 
Το σεμινάριο για το Ε9 με την Άννα Κόλλια που διοργάνωσε το ΟΕΕ 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Μήπως κάποιος από την βουλή πρέπει να αρχίσει να φωνάζει ότι ..... 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

Το μαύρο και το κόκκινο - Βεργόπουλος Κώστας 
Η παγκόσμια κρίση της ευημερίας.Του Χ Α Ρ Η Τ Ο Π Α Λ Ι Δ Η  
Ιωάννης Μαραγκός :Consistency and Viability of Capitalist Economy Systems 

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 
ΝΕΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. Του Παντελή Σ. Παπαστάθη Οικονομολόγου – Συγγραφέα 
Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος - Ανάλυση Ερμηνεία.Των Δ. Σταματόπουλου - Α. Καραβοκύρη 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 
Επί σκηνής χωρίς πρόβα.Του Δημήτρη Μπουραντά 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

Η ανθρωπινη εργασια σε σταυροδρομι

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα