Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
 
20/9/2019
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 15627
 
Email 
teamakioe@gmail.com
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

Η Γερμανία θύμα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας
Μετά τον Νεοφιλελευθερισμό. του Τζόζεφ Στίγλιτς
Η Κοσμητόρισσα της Φιλοσοφικής σχολής του πανεπιστημίου Κρητης Αγγέλα Καστρινάκη αντί ομιλίας στην τελετή αποφοίτησης αναφέρθηκε στην φρικτή δολοφονία της Σούζαν Ητον
Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΒΟΥΛΗΣ , Στρατηγική ανάλυση. Toυ Γιώργου Δουράκη
Το ευρώ, με τους τραπεζίτες και χωρίς τους πολίτες
ΜΑΥΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ - ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Σε ένα σαρδάμ υπέπεσε ο Αλέξης Τσίπρα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στη ΔΕΘ
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας λόγιος και συγγραφέας:Στα συμπόσια αφήνουν συνήθως στο τέλος ...
Γιάννης Αντετοκούνμπο : «Μας δίδαξαν να μην μισούμε, ακόμα κι αν υπήρχαν άνθρωποι που μιλούσαν αρνητικά για εμάς 

Περισσότερα...

λάλησαν...

Μπάμπης Παπαδημητρίου: Το νερό είναι, δυστυχώς, απαράδεκτα φθηνό
Οι φορείς των Χανίων που “έτρεξαν” να ευχαριστήσουν τον πρωθυπουργό για τον… ΒΟΑΚ και ο Πρόεδρος του ΟΕΕ Δυτ. Κρήτης πάλι πρώτος  
Χατζηδάκης Κώστας : Η ΔΕΗ την βγάζει δεν την βγάζει.. 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Συντάξεις: Τι αλλάζει για τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες ταξί

�������� 
 

Ημερομηνία: 15/3/2019 11:34:03 πμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Συντάξεις: Όσοι αυτοκινητιστές επιθυμούν να σταματήσουν την απασχόλησή τους όταν εκδοθεί η σύνταξη τους, θα πρέπει να καταθέσουν τότε την επαγγελματική άδεια οδήγησης, ώστε να λάβουν το 100%  της σύνταξης.

Σύνταξη χωρίς κατάθεση του επαγγελματικού διπλώματος

Νέα πορεία για τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες ταξί ή επαγγελματίες αυτοκινητιστές θα μπορούν πλέον να συνταξιοδοτούνται χωρίς να καταθέτουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα και να συνεχίζουν εργαζόμενοι εισπράττοντας το 40% τη σύνταξής τους.

Δέσμη τεσσάρων σημαντικών ασφαλιστικών μέτρων για περισσότερους από 80.000 επαγγελματίες αυτοκινητιστές  ιδιοκτήτες ή οδηγούs, σε όλη την Ελλάδα προώθησε σε τροπολογία που ψηφίστηκε πριν από λίγες μέρες το υπουργείο Εργασίας. Η επίμαχη τροπολογία ενσωματώθηκε στο νομοσχέδιο για το νέο σύστημα των διπλωμάτων οδήγησης, ψηφίστηκε στις 20 Φεβρουαρίου και δημοσιεύθηκε ήδη σε ΦΕΚ στις 4 Μαρτίου.

Η σημαντικότερη αλλαγή για τους αυτοκινητιστές είναι πως μπορούν πλέον να συνταξιοδοτούνται χωρίς να καταθέτουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα και να συνεχίζουν εργαζόμενοι εισπράττοντας το 40% της σύνταξή τους, στο μοντέλο που ισχύει ήδη από το 2018 για τους εμπόρους &-επιχειρηματίες του πρ. ΟΑΕΕ – ΕΤΑΑ.

Τι θα ισχύει για την αντικατάσταση του οχήματος και τη μετεβίβασή του

Με την ίδια διάταξη λύνεται ο γόρδιος δεσμός για την αντικατάσταση του οχήματος και για τη μεταβίβασή του σε όσους οφείλουν και δεν έχουν ασφαλιστική ενημερότητα. Αναλυτικά, οι τέσσερις διατάξεις που αφορούν κυρίως ταξιτζήδες, δηλαδή περί τους 30.000 οδηγούς που έχουν συνάψει οποιασδήποτε φύσης σύμβαση με ιδιοκτήτες Επιβατικών Δημόσιας Χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτων αλλά και περί τους 50.000 ιδιοκτήτες που αυτοπροσώπως οδηγούν τα ΕΔΧ αυτοκίνητά τους, είναι:

Δεν χρειάζεται κατάθεση της άδεια οδήγησης για την υποβολή της αίτησης  συνταξιοδότησης & και δίνεται η δυνατότητα συνέχισης της απασχόλησης με το «πέναλτι» που ισχύει για όλους  τους απασχολούμενους & συνταξιούχους.

 

Δεν απαιτείται πλέον ασφαλιστική ενημερότητα για τη μεταβίβαση του ΛΟΓΙΑ οχήματος, που έπεται τυχόν ακύρωση της πώλησης.

Δεν χρειάζεται ασφαλιστική ενημερότητα για μεταβίβαση του οχήματος σε σύζυγο ή τέκνο, αλλά οι νέοι ιδιοκτήτες αναλαμβάνουν την υποχρέωση αποπληρωμής των όποιων οφειλών.

Δεν χρειάζεται ασφαλιστική ενημερότητα για αντικατάσταση οχήματος.

Με βάση το προγενέστερο καθεστώς, οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ΕΔΧ οχημάτων, δηλαδή κυρίως οι ταξιτζήδες, για να υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης ήταν υποχρεωμένοι να καταθέσουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα.

Ήταν προαπαιτούμενο

Η κατάθεση μάλιστα της επαγγελματικής άδειας  οδήγησης ήταν όχι απλά προαπαιτούμενο για τη συνταξιοδότηση των αυτοκινητιστών, αλλά και καθοριστικό δικαιολογητικό για την ημερομηνία έναρξη της σύνταξης.

Σύμφωνα με τη διάταξη, «κατά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης δεν απαιτείται η κατάθεση της άδειας κυκλοφορίας και της ειδικά άδεια οδήγησης ΕΔΧ οχήματος και η συνέχιση της απασχόλησης δηλώνεται στην αίτηση συνταξιοδότησης. Οι ασφαλισμένοι που, κατά την έναρξη χορήγηση της σύνταξη, συνεχίζουν την απασχόλησή τους, διέπονται από τις διατάξεις & περί απασχόληση συνταξιούχων».

Η ισχύ του επίμαχου νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στη επιμέρους διατάξεις του. Συνεπώς, οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί που θα υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης από 4 Μαρτίου 2019 και εφεξής, έχουν τρεις σημαντικές διαφορές στο καθεστώς συνταξιοδότησής τους:

.Μπορούν να υποβάλουν αίτηση για σύνταξη χωρίς να καταθέσουν την επαγγελματική τους άδεια οδήγησης. Συνεχιζουν εργαζόμενοι και δηλώνουν στην αίτησή τους συνέχιση της απασχόλησης. Μπορούν έτσι να καλύψουν εργαζόμενοι τουλάχιστον τον χρόνο αναμονής για την έκδοση τηs οριστικήs τηs σύνταξης, ενώ μέχρι τώρα ο χρόνος αυτός ήταν κατά κύριο λόγο χρόνος ανεργίας.

Όταν φτάσει η στιγμή της χορήγησης της σύνταξης, οι ασφαλισμένοι που συνεχίζουν την απασχόλησή τους εισπράττοντας παράλληλα και τη σύνταξή τους διέπονται από τι διατάξεις περί απασχόλησης συνταξιούχων, δηλαδή χάνουν το 60% της σύνταξης. Αυτό σημαίνει πω οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί μπορούν να συνεχίσουν εργαζόμενοι και μετά τη συνταξιοδότηση, αλλά θα εισπράττουν το 40% της σύνταξης που τους αναλογεί για όσο διάστημα εργάζονται ως αυτοκινητιστές.

Αντίστοιχα, όσοι επιθυμούν να σταματήσουν την απασχόλησή τους όταν εκδοθεί η σύνταξή τους, μπορούν να το πράξουν καταθέτοντας τότε την επαγγελματική άδεια οδήγησης, ώστε να λάβουν το 100% της σύνταξης τους. Για την περίοδο, ωστόσο, για την οποία οι αυτοκινητιστές θα δικαιούνται αναδρομικά, δηλαδή για το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στην αίτηση συνταξιοδότησης και την έκδοση της πράξης χορήγησης της σύνταξης, αυτά τα ποσά θα πρέπει να δοθούν στο 40%, λόγω συνέχισης της απασχόλησης για την επίμαχη περίοδο.

Ειδική διάταξη

Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με ειδική διάταξη νόμου, οι αυτοκινητιστές ταξί μπορούν να διατηρούν την ειδική επαγγελματική άδεια οδήγησης μέχρι την ηλικία των 69 ετών, ανεξάρτητα από τη συνταξιοδότησή τους για λόγους ασφάλειας κ.λπ. Συνεπώς, το νέο ασφαλιστικό καθεστώς δίνει επιπλέον τουλάχιστον δύο έτη εργασίας στους ταξιτζήδες, καθώς τους επιτρέπει στην ηλικία μεταξύ 67 και 69 ετών να εργάζονται και να εισπράττουν το 40%της σύνταξης τους.

Το μοντέλο που εφαρμόζεται τώρα για τους αυτοκινητιστές είναι αντίστοιχο με αυτό που έχει εφαρμοστεί ήδη από το 2018 για τους εμπόρους, επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες του πρ. ΟΑΣΕ και ΕΤΑΑ. Υπενθυμίζεται πω οι ασφαλισμένοι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν πλέον να διατηρούν τι επιχειρήσεις τους ανοικτές, παράλληλα με την κατάθεση των δικαιολογητικών για σύνταξη. Δεν απαιτείται δηλαδή το κλείσιμο των βιβλίων και η διακοπή της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, καθώς διατηρούν το δικαίωμα να εργάζονται και ως συνταξιούχοι, με αντίστοιχη μείωση της σύνταξης.

Το «πέναλτι» και για τους εμπόρους-επιχειρηματίες είναι στο 60%, δηλαδή αν συνεχίσουν εργαζόμενοι λαμβάνουν το 40% της σύνταξης τους. Το νέο ασφαλιστικό καθεστώς δίνει επιπλέον τουλάχιστον δύο έτη εργασία στην ηλικία μεταξύ 67 κατ 69 ετών.

Η περικοπή της σύνταξης για όσους εργάζονται υπολογίζεται με αυστηρή αναλογία και με ακρίβεια ημέρας μόνο για το διάστημα παροχής της εργασίας. Σε περίπτωση άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος (πρώην ΟΑΕΕ) ή αυτοαπασχόλησης (πρώην ΕΤΑΑ), όπου η ασφάλιση γίνεται με βάση τον μήνα, η σύνταξη περικόπτεται κατά 60°/ο για το σύνολο του μήνα κατά τον οποίο ασκείται επαγγελματική δραστηριότητα.

Αντίθετα για μισθωτή απασχόληση,η περικοπή εφαρμόζεται μόνο για το διάστημα που αντιστοιχεί στις ημέρες κατά τι οποίες απασχολείται και ασφαλίζεται ο συνταξιούχο. Δηλαδή αυστηρά και μόνο για όσο χρονικό διάστημα προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΦΚΑ και στο ΕΤΕΑΠ.

www.neaselida.gr

  Σχολιασμός Θέματος «Συντάξεις: Τι αλλάζει για τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες ταξί»  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Ανακοινώσεις - Νέα

 
 

Άνοιξε η ηλεκτρονική πύλη για τις τροποποιητικές δηλώσεις ΕΝΦΙΑ 2019

 20/9/2019 
 

Ενημέρωση 09/09/2019 Πρόγραμμα Φυσικής Κατάστασης και Αυτοάμυνας 2019-2020

 11/9/2019 
 

Ε. 2165 /09-09-2019 Περί εξαίρεσης του εκκαθαριστή επιχείρησης από την προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας για πράξεις της εκκαθάρισης

 11/9/2019 
 

Ε. 2166 /10-09-2019 Παροχή οδηγιών για την τροποποίηση της ρύθμισης οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση των άρθρων 98 - 109 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α')

 11/9/2019 
 

Οι ανατροπές που φέρνει η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας

 10/9/2019 
 

Ποια ακίνητα γλιτώνουν τον ΦΠΑ 24% - Τα δύο σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση.

 10/9/2019 
 

Ξεκινά η καταβολή του ειδικού εποχικού επιδόματος

 10/9/2019 
 

Σημαντικά ευρήματα προέκυψαν ύστερα από τους ελέγχους της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις

 9/9/2019 
 

Προσοχή: Πληρώνετε με πιστωτική κάρτα; Τι αλλάζει σε λίγες μέρες

 5/9/2019 
 

ΑΑΔΕ: Ερωτήσεις - απαντήσεις για την έκδοση πιστοποιητικού ενημερότητας

 5/9/2019 
 

Τα 8 «SOS» για να αποφύγετε λάθη στη συµπλήρωση του Ε9

 27/8/2019 
 

Φοροδιαφυγή και "μαύρο" χρήμα: Tι αλλάζει από τον επόμενο μήνα στις καταγγελίες

 26/8/2019 
 

Καταργήθηκε «αναδρομικά» ο βάσιμος λόγος απόλυσης εργαζομένου

 20/8/2019 
 

ΑΑΔΕ: Αξιοποίηση συνδυαστικών στοιχείων για τον έλεγχο φορολογικών υποθέσεων

 12/8/2019 
 

Δείτε εδώ τα ένσημά σας, χρησιμοποιώντας απλώς τον ΑΜΚΑ σας

 12/8/2019 
 

ΓΣΕΕ: Τι ισχύει στον ιδιωτικό τομέα για την αμοιβή τον Δεκαπενταύγουστο

 6/8/2019 
 

Το πρόγραμμα ελέγχου των απλογραφικών βιβλίων

 1/8/2019 
 

Σε ποιες περιπτώσεις απαιτείται ραντεβού με την Εφορία

 29/7/2019 
 

Φορολογική ενημερότητα: Διευρύνονται τα όρια για την ηλεκτρονική χορήγηση

 25/7/2019 
 

ΑΑΔΕ: Τα κριτήρια για απαλλαγή ή έκπτωση 50% στον ΕΝΦΙΑ

 24/7/2019 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ανακοινώσεις - Νέα

Aρθρα

Ευτράπελα

Επαγγελματικά Ευτράπελα

Εκδηλώσεις

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Οι Πολυεθνικές ελεγκτικές εταιρείες αναλαμβάνουν την εκπαίδευση των εφοριακών!! Από την Ανεξάρτητη Κίνηση Οικονομολόγων Ελλάδας
Συνάντηση συζήτηση από την ΑΚΙΟΕ στην Θεσσαλονίκη
Διαμαρτία για τον αποκλεισμό των Οικονομολόγων και την διάλυση των κρατικών δομών ελέγχου. Από τον Αλεβιζάκη Παναγιώτη Μέλος της Κ.Δ. του ΟΕΕ
Τι ειπώθηκε στην συνάντηση του ΓΓ της ΑΑΔΕ κ. Γεώργιου Πιτσιλή με τα μέλη του Περιφερειακού Τμήματος Μακεδονίας του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
Παρατηρήσεις για τα «Ηλεκτρονικά Βιβλία» απο την Α.ΚΙ.Ο.Ε. 
Κάλεσμα στους Οικονομολόγους για ενεργή συμμετοχή στις επερχόμενες εκλογές στο ΟΕΕ 

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
Άνοιξε η ηλεκτρονική πύλη για τις τροποποιητικές δηλώσεις ΕΝΦΙΑ 2019
Ενημέρωση 09/09/2019 Πρόγραμμα Φυσικής Κατάστασης και Αυτοάμυνας 2019-2020
Ε. 2165 /09-09-2019 Περί εξαίρεσης του εκκαθαριστή επιχείρησης από την προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας για πράξεις της εκκαθάρισης
Ε. 2166 /10-09-2019 Παροχή οδηγιών για την τροποποίηση της ρύθμισης οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση των άρθρων 98 - 109 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α')
Οι ανατροπές που φέρνει η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας 
Ποια ακίνητα γλιτώνουν τον ΦΠΑ 24% - Τα δύο σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση. 

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 
Το σεμινάριο για το Ε9 με την Άννα Κόλλια που διοργάνωσε το ΟΕΕ 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Ποσό σοβαρός μπορεί να είναι ένας υπουργός όταν .... 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

Ελληνικό χρέος η διαιώνιση του προβλήματος. 
Το μαύρο και το κόκκινο - Βεργόπουλος Κώστας 
Η παγκόσμια κρίση της ευημερίας.Του Χ Α Ρ Η Τ Ο Π Α Λ Ι Δ Η  

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

"Δαπάνες Επιχειρήσεων. Ανάλυση - Ερμηνεία" των Δημ. Σταματόπουλου - Αντ. Καραβοκύρη 
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 
ΝΕΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. Του Παντελή Σ. Παπαστάθη Οικονομολόγου – Συγγραφέα 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 
Επί σκηνής χωρίς πρόβα.Του Δημήτρη Μπουραντά 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

Κωδικας Φορολογιας Κληρονομιων,Δωρεων - Γονικων Παροχων

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα