Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
 
27/5/2019
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 7197
 
Email info@akioe.gr
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

ΜΑΥΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ - ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ
ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ «ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ» . Του Γιώργου Δουράκη
Το τέλος της λιτότητας ή της δημοκρατικής Ευρώπης; Δημοσίευση: Του Γιώργου Δουράκη*
«Ο καπιταλισμός θα είναι μαζί μας πολλά χρόνια ακόμη»
Η Ευρώπη σε θανάσιμο κίνδυνο.The Guardian, El Pais, Le Monde, La Repubblica, Gazeta Wyborcza, Der Tagesspiegel, Irish Times, Εφημερίδα των Συντακτών
Απάντηση Ντανιέλ Νουί σε Νίκο Χουντή για τα σκανδαλώδη δάνεια σε τραπεζικά στελέχη

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Είπαν για την ανάρτηση του αναπληρωτή υπουργού Υγείας κ. Πολάκη για τον υποψήφιο ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Στέλιο Κυμπουρόπουλο 
Ανδρέας Παπανδρέου πρώην Πρωθυπουργός έχει πει .... 
Για τον Ανδρέα Λοβέρδο και την υπόθεση Novartis ειπε ο κ. Λαζόπουλος 

Περισσότερα...

λάλησαν...

Οι χυδαίες ατάκες του Ψαριανού για την Έφη Αχτσιόγλου: «Μ’ αρέσει το γκομενάκι» 
Πρόεδρος Εφοριακών Αττικής-Κυκλάδων για τις 120 δόσεις 
Είπε ο κ. Κώστας Δέρβος , υποψήφιος ευρωβουλευτής της ΝΔ και Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Συντάξεις: Τι αλλάζει για τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες ταξί

�������� 
 

Ημερομηνία: 15/3/2019 11:34:03 πμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Συντάξεις: Όσοι αυτοκινητιστές επιθυμούν να σταματήσουν την απασχόλησή τους όταν εκδοθεί η σύνταξη τους, θα πρέπει να καταθέσουν τότε την επαγγελματική άδεια οδήγησης, ώστε να λάβουν το 100%  της σύνταξης.

Σύνταξη χωρίς κατάθεση του επαγγελματικού διπλώματος

Νέα πορεία για τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες ταξί ή επαγγελματίες αυτοκινητιστές θα μπορούν πλέον να συνταξιοδοτούνται χωρίς να καταθέτουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα και να συνεχίζουν εργαζόμενοι εισπράττοντας το 40% τη σύνταξής τους.

Δέσμη τεσσάρων σημαντικών ασφαλιστικών μέτρων για περισσότερους από 80.000 επαγγελματίες αυτοκινητιστές  ιδιοκτήτες ή οδηγούs, σε όλη την Ελλάδα προώθησε σε τροπολογία που ψηφίστηκε πριν από λίγες μέρες το υπουργείο Εργασίας. Η επίμαχη τροπολογία ενσωματώθηκε στο νομοσχέδιο για το νέο σύστημα των διπλωμάτων οδήγησης, ψηφίστηκε στις 20 Φεβρουαρίου και δημοσιεύθηκε ήδη σε ΦΕΚ στις 4 Μαρτίου.

Η σημαντικότερη αλλαγή για τους αυτοκινητιστές είναι πως μπορούν πλέον να συνταξιοδοτούνται χωρίς να καταθέτουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα και να συνεχίζουν εργαζόμενοι εισπράττοντας το 40% της σύνταξή τους, στο μοντέλο που ισχύει ήδη από το 2018 για τους εμπόρους &-επιχειρηματίες του πρ. ΟΑΕΕ – ΕΤΑΑ.

Τι θα ισχύει για την αντικατάσταση του οχήματος και τη μετεβίβασή του

Με την ίδια διάταξη λύνεται ο γόρδιος δεσμός για την αντικατάσταση του οχήματος και για τη μεταβίβασή του σε όσους οφείλουν και δεν έχουν ασφαλιστική ενημερότητα. Αναλυτικά, οι τέσσερις διατάξεις που αφορούν κυρίως ταξιτζήδες, δηλαδή περί τους 30.000 οδηγούς που έχουν συνάψει οποιασδήποτε φύσης σύμβαση με ιδιοκτήτες Επιβατικών Δημόσιας Χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτων αλλά και περί τους 50.000 ιδιοκτήτες που αυτοπροσώπως οδηγούν τα ΕΔΧ αυτοκίνητά τους, είναι:

Δεν χρειάζεται κατάθεση της άδεια οδήγησης για την υποβολή της αίτησης  συνταξιοδότησης & και δίνεται η δυνατότητα συνέχισης της απασχόλησης με το «πέναλτι» που ισχύει για όλους  τους απασχολούμενους & συνταξιούχους.

 

Δεν απαιτείται πλέον ασφαλιστική ενημερότητα για τη μεταβίβαση του ΛΟΓΙΑ οχήματος, που έπεται τυχόν ακύρωση της πώλησης.

Δεν χρειάζεται ασφαλιστική ενημερότητα για μεταβίβαση του οχήματος σε σύζυγο ή τέκνο, αλλά οι νέοι ιδιοκτήτες αναλαμβάνουν την υποχρέωση αποπληρωμής των όποιων οφειλών.

Δεν χρειάζεται ασφαλιστική ενημερότητα για αντικατάσταση οχήματος.

Με βάση το προγενέστερο καθεστώς, οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ΕΔΧ οχημάτων, δηλαδή κυρίως οι ταξιτζήδες, για να υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης ήταν υποχρεωμένοι να καταθέσουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα.

Ήταν προαπαιτούμενο

Η κατάθεση μάλιστα της επαγγελματικής άδειας  οδήγησης ήταν όχι απλά προαπαιτούμενο για τη συνταξιοδότηση των αυτοκινητιστών, αλλά και καθοριστικό δικαιολογητικό για την ημερομηνία έναρξη της σύνταξης.

Σύμφωνα με τη διάταξη, «κατά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης δεν απαιτείται η κατάθεση της άδειας κυκλοφορίας και της ειδικά άδεια οδήγησης ΕΔΧ οχήματος και η συνέχιση της απασχόλησης δηλώνεται στην αίτηση συνταξιοδότησης. Οι ασφαλισμένοι που, κατά την έναρξη χορήγηση της σύνταξη, συνεχίζουν την απασχόλησή τους, διέπονται από τις διατάξεις & περί απασχόληση συνταξιούχων».

Η ισχύ του επίμαχου νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στη επιμέρους διατάξεις του. Συνεπώς, οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί που θα υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης από 4 Μαρτίου 2019 και εφεξής, έχουν τρεις σημαντικές διαφορές στο καθεστώς συνταξιοδότησής τους:

.Μπορούν να υποβάλουν αίτηση για σύνταξη χωρίς να καταθέσουν την επαγγελματική τους άδεια οδήγησης. Συνεχιζουν εργαζόμενοι και δηλώνουν στην αίτησή τους συνέχιση της απασχόλησης. Μπορούν έτσι να καλύψουν εργαζόμενοι τουλάχιστον τον χρόνο αναμονής για την έκδοση τηs οριστικήs τηs σύνταξης, ενώ μέχρι τώρα ο χρόνος αυτός ήταν κατά κύριο λόγο χρόνος ανεργίας.

Όταν φτάσει η στιγμή της χορήγησης της σύνταξης, οι ασφαλισμένοι που συνεχίζουν την απασχόλησή τους εισπράττοντας παράλληλα και τη σύνταξή τους διέπονται από τι διατάξεις περί απασχόλησης συνταξιούχων, δηλαδή χάνουν το 60% της σύνταξης. Αυτό σημαίνει πω οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί μπορούν να συνεχίσουν εργαζόμενοι και μετά τη συνταξιοδότηση, αλλά θα εισπράττουν το 40% της σύνταξης που τους αναλογεί για όσο διάστημα εργάζονται ως αυτοκινητιστές.

Αντίστοιχα, όσοι επιθυμούν να σταματήσουν την απασχόλησή τους όταν εκδοθεί η σύνταξή τους, μπορούν να το πράξουν καταθέτοντας τότε την επαγγελματική άδεια οδήγησης, ώστε να λάβουν το 100% της σύνταξης τους. Για την περίοδο, ωστόσο, για την οποία οι αυτοκινητιστές θα δικαιούνται αναδρομικά, δηλαδή για το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στην αίτηση συνταξιοδότησης και την έκδοση της πράξης χορήγησης της σύνταξης, αυτά τα ποσά θα πρέπει να δοθούν στο 40%, λόγω συνέχισης της απασχόλησης για την επίμαχη περίοδο.

Ειδική διάταξη

Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με ειδική διάταξη νόμου, οι αυτοκινητιστές ταξί μπορούν να διατηρούν την ειδική επαγγελματική άδεια οδήγησης μέχρι την ηλικία των 69 ετών, ανεξάρτητα από τη συνταξιοδότησή τους για λόγους ασφάλειας κ.λπ. Συνεπώς, το νέο ασφαλιστικό καθεστώς δίνει επιπλέον τουλάχιστον δύο έτη εργασίας στους ταξιτζήδες, καθώς τους επιτρέπει στην ηλικία μεταξύ 67 και 69 ετών να εργάζονται και να εισπράττουν το 40%της σύνταξης τους.

Το μοντέλο που εφαρμόζεται τώρα για τους αυτοκινητιστές είναι αντίστοιχο με αυτό που έχει εφαρμοστεί ήδη από το 2018 για τους εμπόρους, επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες του πρ. ΟΑΣΕ και ΕΤΑΑ. Υπενθυμίζεται πω οι ασφαλισμένοι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν πλέον να διατηρούν τι επιχειρήσεις τους ανοικτές, παράλληλα με την κατάθεση των δικαιολογητικών για σύνταξη. Δεν απαιτείται δηλαδή το κλείσιμο των βιβλίων και η διακοπή της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, καθώς διατηρούν το δικαίωμα να εργάζονται και ως συνταξιούχοι, με αντίστοιχη μείωση της σύνταξης.

Το «πέναλτι» και για τους εμπόρους-επιχειρηματίες είναι στο 60%, δηλαδή αν συνεχίσουν εργαζόμενοι λαμβάνουν το 40% της σύνταξης τους. Το νέο ασφαλιστικό καθεστώς δίνει επιπλέον τουλάχιστον δύο έτη εργασία στην ηλικία μεταξύ 67 κατ 69 ετών.

Η περικοπή της σύνταξης για όσους εργάζονται υπολογίζεται με αυστηρή αναλογία και με ακρίβεια ημέρας μόνο για το διάστημα παροχής της εργασίας. Σε περίπτωση άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος (πρώην ΟΑΕΕ) ή αυτοαπασχόλησης (πρώην ΕΤΑΑ), όπου η ασφάλιση γίνεται με βάση τον μήνα, η σύνταξη περικόπτεται κατά 60°/ο για το σύνολο του μήνα κατά τον οποίο ασκείται επαγγελματική δραστηριότητα.

Αντίθετα για μισθωτή απασχόληση,η περικοπή εφαρμόζεται μόνο για το διάστημα που αντιστοιχεί στις ημέρες κατά τι οποίες απασχολείται και ασφαλίζεται ο συνταξιούχο. Δηλαδή αυστηρά και μόνο για όσο χρονικό διάστημα προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΦΚΑ και στο ΕΤΕΑΠ.

www.neaselida.gr

  Σχολιασμός Θέματος «Συντάξεις: Τι αλλάζει για τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες ταξί»  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Ανακοινώσεις - Νέα

 
 

23 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη ρύθμιση οφειλών και τις 120 δόσεις

 23/5/2019 
 

Ενισχύσεις 150 εκατ. ευρώ για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις

 22/5/2019 
 

Ερωταπαντήσεις για ρύθμιση οφειλών στην εφορία

 22/5/2019 
 

Μείωση συντελεστών ΦΠΑ

 17/5/2019 
 

Εργασία: Νέα «όπλα» στα χέρια των εργαζομένων - Τι αλλάζει σε απολύσεις και συμβάσεις

 15/5/2019 
 

Παράταση για την εγγραφή στο «e-Μητρώο Πλοίων»

 15/5/2019 
 

Πώς θα γίνουν οι ηλεκτρονικές αιτήσεις ρύθμισης οφειλής στον ΕΦΚΑ

 15/5/2019 
 

Δημοσιεύθηκαν οι αποφάσεις για επέκταση τριών Κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας

 10/5/2019 
 

Διαμαρτυρία για την καθυστέρηση ανοίγματος της εφαρμογής για τις διορθωτικές δηλώσεις Ε9 που υποβλήθηκε με τον Ν.4446/16

 7/5/2019 
 

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις 120 δόσεις

 7/5/2019 
 

Ολες οι αλλαγές σε απολύσεις, προσλήψεις και συντάξεις χηρείας

 7/5/2019 
 

ΟΑΕΔ - κάρτα ανεργίας: Ποια είναι τα δικαιολογητικά - Δείτε βήμα βήμα πως θα βγάλετε κάρτα ΟΑΕΔ

 2/5/2019 
 

Προϋποθέσεις επιβολής τέλους επιτηδεύματος

 25/4/2019 
 

Mείωση του ορίου ακαθαρίστων εσόδων των επιχειρήσεων από 100.000€ σε 50.000€

 18/4/2019 
 

ΕΦΚΑ: Ερωτήσεις και απαντήσεις για τις αποδείξεις δαπάνης

 18/4/2019 
 

Ο νέος χάρτης των εργασιακών δικαιωμάτων

 17/4/2019 
 

Εφάπαξ επίδομα 1000 ευρώ – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

 17/4/2019 
 

Οι απαντήσεις του εργατολόγου Γιάννη Καρούζου στο ethnos.gr για τα εργασιακά

 17/4/2019 
 

Ποιους συμφέρει η μειωμένη συνταξιοδότηση - Δείτε αναλυτικά παραδείγματα

 17/4/2019 
 

Ποιους ασφαλισμένους συμφέρει ο επανυπολογισμός της βασικής οφειλής

 15/4/2019 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ανακοινώσεις - Νέα

Aρθρα

Ευτράπελα

Επαγγελματικά Ευτράπελα

Εκδηλώσεις

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Παράταση στις Μ.Υ.Φ. 
Σεμινάριο για την Φορολογία Νομικών Προσώπων στην Αθήνα  
Σεμινάριο Φορολογίας Νομικών Προσώπων στα Χανιά  
Παράταση των προθεσμιών υποβολής δηλώσεων και πληρωμής φόρου προχώρησε με Απόφασή του ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων 
Αίτημα για παράταση Μ.Φ.Υ. από την Πανελλήνια Ομοσπονδια Οικονομολόγων  
Επίκαιρο Φορολογικό Σεμινάριο απο το Σύλλογο Οικονομολόγων Λογιστών Νομού Θεσσαλονίκης  

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
23 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη ρύθμιση οφειλών και τις 120 δόσεις
Ενισχύσεις 150 εκατ. ευρώ για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις
Ερωταπαντήσεις για ρύθμιση οφειλών στην εφορία
Μείωση συντελεστών ΦΠΑ  
Εργασία: Νέα «όπλα» στα χέρια των εργαζομένων - Τι αλλάζει σε απολύσεις και συμβάσεις 
Παράταση για την εγγραφή στο «e-Μητρώο Πλοίων» 

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 
Το σεμινάριο για το Ε9 με την Άννα Κόλλια που διοργάνωσε το ΟΕΕ 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Ποιο αλήθεια είναι χειρότερο, ότι μας έκλεψε ο Γιάννος ή ότι μας κυβέρνησε; (1 σχόλιο/α) 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

Ελληνικό χρέος η διαιώνιση του προβλήματος. 
Το μαύρο και το κόκκινο - Βεργόπουλος Κώστας 
Η παγκόσμια κρίση της ευημερίας.Του Χ Α Ρ Η Τ Ο Π Α Λ Ι Δ Η  

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

"Δαπάνες Επιχειρήσεων. Ανάλυση - Ερμηνεία" των Δημ. Σταματόπουλου - Αντ. Καραβοκύρη 
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 
ΝΕΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. Του Παντελή Σ. Παπαστάθη Οικονομολόγου – Συγγραφέα 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 
Επί σκηνής χωρίς πρόβα.Του Δημήτρη Μπουραντά 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

Η ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ – ΒΙΒΛΙΟ . Mε δημοσιευμένα άρθρα του οικ. Βασίλη Βιλιάρδου, για την ελληνική και παγκόσμια οικονομική κρίση

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα