Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
Σας ζητούμε συγνώμη για τυχόν τεχνικά προβλήματα. Ελπίζουμε να λυθούν σύντομα.
25/9/2021
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 4265
 
Email 
teamakioe@gmail.com
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

Το καλό και το κακό σενάριο για την παγκόσμια οικονομία.Γράφει ο καθηγητής Γ. Μαραγκός και οι Γ. Καρακεχαγιόγλου, Ι. Λίτσιου, Μ. Χηνοπούλου.
Η παγκόσμια και ελληνική οικονομία μετά την «αποσωλήνωσή» τους.του Παναγιώτη Ρουμελιώτη
Το «κόμμα της Novartis» και η 5η φάλαγγα στους θεσμούς
Nοvartis: Ατίμωσις ενός εισαγγελέα. Tου Μανώλη Κοττάκη.
Γκαμπριέλ Ζούκμαν: Υψηλότεροι φόροι στον πλούτο
Η επίθεση της Ε.Ε. στους φορολογικούς παραδείσους: Με «οδηγό» έναν νεαρό μαθητή του Πικετί

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Οι ευθύνες του Μητσοτάκη – Ανάγκη εκδημοκρατισμού της ΕΥΠ. Απο τον Νίκο Κοτζία 
«Όχι, δεν θέλω ακαταδίωκτο» 
O Πρωθυπουργός της Μογγολίας παραιτήθηκε επειδή δεν.... 

Περισσότερα...

λάλησαν...

Ο διοικητής που σε στέλνει στον… διάολο 
Χαμός στον τηλεοπτικό αέρα του MEGA για το εμβόλιο – «Είσαι γελοίος, είσαι ηλίθιος» 
Στη Βουλή το αίτημα των Φοροτεχνικών για μετατροπή της Ομοσπονδίας σε Ν.Π.Δ.Δ. - Κοινοβουλευτική Αναφορά του Χ. Μαμουλάκη(1 σχόλιο/α) 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Η Πειραιώς, οι τράπεζες και το κόστος της διάσωσής τους

�������� 
 

Ημερομηνία: 30/3/2021 11:46:42 πμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Η Πειραιώς, οι τράπεζες και το κόστος της διάσωσής τους.

 

Η ακτινογραφία μιας δεκαετίας ανακεφαλαιοποιήσεων και «εξυγίανσης» του χρηματοπιστωτικού συστήματος υπό την πίεση των δανειστών αναδεικνύει έναν αδιαμφισβήτητο χαμένο: το ελληνικό Δημόσιο – και τελικά τους Ελληνες φορολογούμενους ● Η κυβερνητική υπεράσπιση της αμφιλεγόμενης αύξησης κεφαλαίου στη μεγαλύτερη συστημική τράπεζα και η αναγκαία υπενθύμιση για το τι (μας) έχει συμβεί από το 2012 μέχρι σήμερα.

Σήμερα κατά πάσα πιθανότητα θα οριστικοποιηθεί η συνάντηση που ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και ο Αλέξης Τσίπρας με το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για το θέμα της αύξησης κεφαλαίου της Πειραιώς. Ο πρόεδρος του Ταμείου, Ανδρέας Βερύκιος, ανταποκρίθηκε αμέσως στο αίτημα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και μένει να καθοριστούν οι λεπτομέρειες της συνάντησης, που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες ημέρες και οπωσδήποτε πριν από την Εκτακτη Γενική Συνέλευση της τράπεζας, στις 7 Απρίλου. Στη Βουλή θα φέρει το θέμα και το ΚΙΝ.ΑΛΛ. μέσα από τη διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου, καθώς, όπως τονίζει: «Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει μέσα σε δυσμενείς συνθήκες σε αποεπένδυση από την τράπεζα δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα και εύλογες υποψίες για τις προθέσεις της».

Σύμφωνα με το ΚΙΝ.ΑΛΛ., η σύνδεση αποεπένδυσης - αύξησης οδηγεί στην πώληση του μεριδίου του ελληνικού Δημοσίου με τρόπο που υπονομεύει τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου. «Αν η κυβέρνηση πράγματι πιστεύει στην επιτυχία του εμβολιασμού, στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, στην επίτευξη του σχεδίου εξυγίανσης της Τράπεζας Πειραιώς, γιατί τέτοια αδικαιολόγητη βιασύνη;» τονίζει το ΚΙΝ.ΑΛΛ. και διερωτάται πώς θα δώσει το ελληνικό Δημόσιο ως μέτοχος μέσω του ΤΧΣ την έγκριση για υλοποίηση της ΑΜΚ, χωρίς να γνωρίζει αν η διαδικασία που έχει ανακοινωθεί θα του διασφαλίζει σε κάποιο βαθμό τα συμφέροντά του και δεν θα οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση της ακριβοπληρωμένης συμμετοχής του.

Τις τελευταίες ημέρες η κυβέρνηση και όχι μόνο, μέσω «πηγών», σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει τους επαχθείς για το ελληνικό Δημόσιο (και τους υφιστάμενους μετόχους) όρους –βάσει προκαταρκτικών σχεδιασμών, σύμφωνα με τη διοίκηση της τράπεζας– της δρομολογούμενης αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της Πειραιώς, ανατρέχει στην τρίτη ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, στο τέλος του 2015 (κάποιοι θέλουν να ξεχάσουν τις δύο προηγούμενες), θέλοντας να καταδείξει τις τεράστιες απώλειες που κατέγραψε το ελληνικό Δημόσιο και να καταγγείλει τον ΣΥΡΙΖΑ για όψιμο ενδιαφέρον.

Ωστόσο, το πρόβλημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν είναι το «όψιμο ενδιαφέρον», αλλά η ενοχικότητα που διακατέχει πολλά στελέχη της για κάποια θέματα. Ετσι, μια σειρά πεπραγμένων της ως κυβέρνησης σήμερα σχεδόν αρνείται να τα υπερασπιστεί μην τυχόν χάσει «βαθμούς αριστεροσύνης». Ενα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το σχέδιο «Ηρακλής», το οποίο «καρπώθηκε» η νυν κυβέρνηση, αλλά καταρτίστηκε και προεγκρίθηκε από τις Βρυξέλλες από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οπως και το υφιστάμενο πλαίσιο για τη διαχείριση των προβληματικών δανείων, την προστασία της πρώτης κατοικίας, αλλά και τον εξωδικαστικό συμβιβασμό κ.α.

Πέραν αυτού, η υπόθεση της Πειραιώς και η απειλή να υποστεί το Δημόσιο μιαν ακόμη ζημιά από τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις καθιστά απολύτως επίκαιρη και αναγκαία την υπενθύμιση του πώς και από ποιους μεθοδεύτηκαν και τι κόστισαν στο Δημόσιο –και τελικά στους Ελληνες πολίτες– οι ανακεφαλαιοποιήσεις της τελευταίας δεκαετίας. Ευτυχώς, δεν έχουμε όλοι μνήμη χρυσόψαρου.

Οι επιλεκτικές αποσιωπήσεις στο κυβερνητικό αφήγημα για το 2015

Τα τραπεζικά θέματα, λόγω της πολυπλοκότητας και της στρυφνότητάς τους, προσφέρονται για κάθε είδους «αντιπερισπασμούς», καθώς οι πολίτες «χάνονται» σε έναν κυκεώνα οικονομικών όρων, νομοθεσίας και εποπτικών κανόνων που συνεχώς γράφονται στη Φρανκφούρτη (ΕΚΤ) και στις Βρυξέλλες (Ε.Ε.) και πιθανότατα δεν έχουν ακούσει ποτέ ξανά, δεν διαθέτουν ειδικές γνώσεις για κατανοήσουν. Ετσι, αυτό που τελικά μένει είναι κάποια ιλιγγιώδη ποσά πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Την περασμένη Παρασκευή, απαντώντας στον ΣΥΡΙΖΑ και στον Αλέξη Τσίπρα, που λίγες μέρες πριν από το βήμα της Βουλής είχε κάνει λόγο για «ληστεία» σε ό,τι αφορά την ΑΜΚ της Πειραιώς, κυβερνητικές πηγές σημείωναν ότι:

Η ανακεφαλαιοποίηση του 2015 έγινε με discount 85,7% και 99,4% σε σχέση με την ανακεφαλαιοποίηση του 2014 και το ΤΧΣ έχασε το 99,4% της περιουσίας του. Στην ανακεφαλαιοποίηση του 2014 οι τράπεζες είχαν αξία 27 δισ. και στην ανακεφαλαιοποίηση του 2015 είχαν 1 δισ. Το μερίδιο του ΤΧΣ, δηλαδή, από αξία 19 δισ. ευρώ πήγε σε λιγότερο από 1 δισ. ευρώ. Στην Πειραιώς το 2015 το ΤΧΣ έβαλε 2,7 δισ., εκ των οποίων 2 δισ. με τα περίφημα CoCos (σ.σ. ομόλογα μετατρέψιμα σε μετοχές) που δημιούργησε ο ΣΥΡΙΖΑ στην τιμή των 6 ευρώ, με τα οποία μπήκε μια θηλιά στην τράπεζα που δεν μπορούσε χρόνια να αναπνεύσει (σ.σ. στο τέλος του 2020 η Πειραιώς είχε τη δυνατότητα να πληρώσει τους τόκους των CoCos, αλλά επελέγη να μην το κάνει). Και, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το τεράστιο αυτό κόστος των 2,7 δισ. ήταν για να πάνε τα κόκκινα δάνεια της Πειραιώς από 52% στις αρχές του 2015 στο 51% το καλοκαίρι του 2019. Με 2,7 δισ. μειώθηκαν τα κόκκινα δάνεια μία μονάδα.

Ας τα πιάσουμε από την αρχή, θυμίζοντας ότι η ανακεφαλαιοποιήση του 2015 (ΣΥΡΙΖΑ) ήταν η τρίτη σε διάστημα τριών ετών, που σημαίνει ότι οι δύο που προηγήθηκαν, το 2012 -2013 και το 2014, δεν πέτυχαν τους στόχους τους για δύο κυρίως λόγους: υψηλότερη των προβλέψεων ύφεση και ανεργία και μη σύνδεση των ανακεφαλαιοποιήσεων με στόχους για μείωση των «κόκκινων» δανείων, που από 7,7% το 2009 εκτινάχθηκαν σε 33,8% το 2014, με τις τότε διοικήσεις των τραπεζών να μην παίρνουν αυξημένες προβλέψεις.

Η πρώτη λοιπόν ανακεφαλαιοποίηση (2012-2013) έγινε μέσω του ΤΧΣ και στοίχισε περί τα 25,5 δισ. Η δεύτερη (2014) καλύφθηκε στο σύνολό της από τοποθετήσεις ιδιωτών επενδυτών ύψους 8,3 δισ., αλλά προκάλεσε μεγάλη απαξίωση της περιουσίας του ΤΧΣ, λόγω μείωσης του ποσοστού συμμετοχής του στα κεφάλαια των τραπεζών (dilution). Επιπρόσθετα, ελήφθησαν κι άλλα μέτρα, όπως στήριξη των τραπεζών με εγγυήσεις (ομόλογα), εξυγίανση τραπεζών (Αγροτική, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Proton κ.ά.) και αναδιάταξη τραπεζικού συστήματος με εξαγορές και συγχωνεύσεις. Παρά τις δύο ανακεφαλαιοποιήσεις και τη μεγάλη συγκέντρωση του κλάδου (4 συστημικές τράπεζες), ούτε η εμπιστοσύνη ανακτήθηκε, ούτε η διαρροή καταθέσεων σταμάτησε. Σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ, η μεγαλύτερη εκροή καταθέσεων 87 δισ. ευρώ (36% των συνολικών καταθέσεων) –κυρίως προς τράπεζες του εξωτερικού– συνέβη από τον Σεπτέμβριο του 2009 έως τον Ιούνιο του 2012. Και είναι σαφές ότι δεν έστειλε το «πόπολο» τις καταθέσεις του στο εξωτερικό.

Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι η ελληνική οικονομία για το 2014 δεν παρουσίασε ούτε πλεονάσματα, ούτε θετικούς ρυθμούς αύξησης του ΑΕΠ, γεγονός που επηρέασε αρνητικά και τις αποτιμήσεις των τραπεζών, των οποίων οι προβλέψεις για μελλοντική κερδοφορία και πιστωτική επέκταση δεν ήταν… ακριβείς, διαψεύδοντας το… success story της κυβέρνησης Σαμαρά. Υπενθυμίζεται ότι η ίδια κυβέρνηση (Σαμαρά) δεν «έκλεισε» την πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος, αφήνοντας την εκκρεμότητα και τον «λογαριασμό» όσων δεν έγιναν επί 18 μήνες στον ΣΥΡΙΖΑ.

Η αποτίμηση των «διασώσεων» με ζημιά για το Δημόσιο σχεδόν 40 δισ. ευρώ

Η κόντρα γύρω από την αποτίμηση της συμμετοχής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητα στις ελληνικές τράπεζες, ώστε να αποδειχθεί ποια διακυβέρνηση ήταν πιο… ζημιογόνα, αφήνει εκτός πολιτικής ατζέντας το θέμα που θα έπρεπε να είναι κυρίαρχο και στο οποίο πρωτίστως θα έπρεπε να απαντήσει η κυβέρνηση. Αν, δηλαδή, πρέπει να συνεχιστούν τα τραπεζικά μνημονιακά παράδοξα, τώρα που η χώρα έχει ανακτήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ελευθερία κινήσεων. Το να κάνει «κουμάντο», για παράδειγμα, σε μια τράπεζα ο ιδιώτης/fund μέτοχος του 10% και ο μεγαλομέτοχος/Δημόσιο με διπλάσιο και τριπλάσιο ποσοστό απλώς να παρακολουθεί δεν πρέπει να συμβαίνει σε καμία άλλη κανονική –και καπιταλιστική– οικονομία.

Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση, το θέμα των αποτιμήσεων/απωλειών, διαμορφώνεται ως εξης:

● 2012: Το κόστος ανακεφαλαιοποίησης ανήλθε στα 49,7 δισ. ευρώ. Η ενίσχυση των τραπεζών έγινε με αύξηση του δημόσιου χρέους. Στο τέλος του 2014 η αξία των μετοχών που κατείχε το ΤΧΣ ήταν 11,6 δισ. ευρώ και μαζί με τα ομόλογα αξίας 10,9 δισ. ευρώ η περιουσία του Ταμείου έφτανε τα 23,3 δισ. ευρώ.

Ετσι, οι απώλειες της διακυβέρνησης 2012-2014 (Ν.Δ.) διαμορφώθηκαν στα 26,4 δισ. ευρώ.

Σε ότι αφορά την απαξίωση των μετοχών τη συγκεκριμένη περίοδο, θα πρέπει να έχουμε υπόψη δύο πολύ σημαντικές παραμέτρους:

Πρώτον, οι αποτιμήσεις στη χρηματιστηριακή αγορά την περίοδο του 2014 στηρίχθηκαν κυρίως στο… οικονομικό success story που γρήγορα διαψεύσθηκε.

Δεύτερον, οι μετοχές που κατείχε το ΤΧΣ από την ΑΜΚ του 2012-2013 δεν μπορούσαν να πουληθούν μέχρι την ωρίμανση των warrants, δηλαδή μέχρι την άνοιξη του 2018.

Συνεπώς, η αξία της περιουσίας του ΤΧΣ δεν προσδιοριζόταν από τις πραγματικές χρηματιστηριακές τιμές σε συνθήκες πώλησης μεγάλου αριθμού μετοχών και αυξημένης προσφοράς, όπως συνέβη τον Νοέμβριο του 2015. Ετσι, ουδείς μπορεί να γνωρίζει τα επίπεδα τιμών των τραπεζικών μετοχών που θα πωλούσε τότε το ΤΧΣ και άρα την πραγματική αξία της περιουσίας του. Πάντως, ήδη από το 2014 ξεκίνησε η πτώση των τραπεζικών μετοχών.

● Σε ό,τι αφορά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ (2015-α΄ εξάμηνο 2019), οι απώλειες για το ΤΧΣ διαμορφώνονται στα 11,3 δισ. ευρώ. Η αξία των μετοχών στο ΤΧΣ, στο τέλος Ιουνίου του 2019 ήταν 4,7 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ομόλογα ύψους 10,9 δισ. ευρώ επεστράφησαν στον ΕFSF – απομειώνοντας αντίστοιχα το δημόσιο χρέος, ενώ η Εθνική Τράπεζα αποπλήρωσε τα CoCos ύψους 2 δισ. ευρώ.

● Στις 31.03.2020, στην έναρξη του πρώτου κύματος της πανδημίας, η αξία μετοχών και CoCos που κατείχε το Ταμείο ήταν περίπου 2,29 δισ ευρώ. Στις αρχές Μαρτίου 2021 –πριν δηλαδή τις ανακοινώσεις της Πειραιώς και εν μέσω πανδημίας– η αξία των μετοχών του Ταμείου ήταν περί το 1,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η ζημιά του ΤΧΣ, αν ολοκληρωθεί η αύξηση κεφαλαίου της Πειραιώς με τους γνωστούς μέχρι τώρα όρους, θα υπερβεί τα 2 δισεκατομμύρια.

Ανακεφαλαιοποίηση με το… πιστόλι (των δανειστών) στον κρόταφο (των κυβερνήσεων)

Κάπως έτσι και ενώ είχαμε μπει στον αστερισμό των capital controls και στο 3ο Μνημόνιο –με ό,τι συνεπαγόταν αυτό και για το τραπεζικό σύστημα της χώρας– φτάσαμε στην τρίτη ανακεφαλαιοποίηση, ώστε να σωθούν οι ελληνικές τράπεζες. Οι συνθήκες μέσα στις οποίες ολοκληρώθηκε ήταν εξαιρετικά δυσμενείς, καθώς αυστηροποιήθηκε το θεσμικό πλαίσιο για την παροχή κρατικών ενισχύσεων και προέβλεπε πριν από τη λήψη κρατικής ενίσχυσης κούρεμα σε μετόχους, ομολογιούχους αλλά και στους καταθέτες με ποσά καταθέσεων μεγαλύτερα των εγγυημένων 100.000 ευρώ. Ηταν, λοιπόν, απόλυτα κρίσιμο η όλη διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2015, ώστε να μην έχει τεθεί σε ισχύ –από 1.1.2016– η οδηγία BRRD (bail in = διάσωση τραπεζών με εισφορές των μετόχων, των ομολογιούχων και των μεγάλων καταθετών).

Επιπρόσθετα, τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια οδήγησαν όλες τις τράπεζες να αναζητήσουν ταυτόχρονα κεφάλαια από ιδιώτες, όταν μάλιστα η πρώτη αξιολόγηση του Προγράμματος δεν είχε ολοκληρωθεί, αυξάνοντας σημαντικά τη δυσκολία του εγχειρήματος.

Παρά τις δυσκολίες, η ανακεφαλαιοποίηση ολοκληρώθηκε με περιορισμένη κρατική ενίσχυση, μέσω του ΤΧΣ, και η επιβάρυνση του δημόσιου χρέους ανήλθε στα 5,4 δισ. ευρώ, πολύ χαμηλότερα δηλαδή από τα 25 δισ. ευρώ που είχαν αρχικά προβλεφθεί, κυρίως λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος των ξένων επενδυτών (5,3 δισ. ευρώ).

Και το γεγονός ότι δεν υπέστη πλήγμα η ακεραιότητα των καταθέσεων, που θα κλόνιζε ανεπανόρθωτα την εμπιστοσύνη προς το τραπεζικό σύστημα και την οικονομία, βάζει θετικό πρόσημο στην τρίτη ανακεφαλαιοποίηση. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι αυτή η τελευταία ανακεφαλαιοποίηση συνδέθηκε με τη διαμόρφωση συνολικού πλαισίου αντιμετώπισης/διαχείρισης των «προβληματικών» δανείων, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα μιας τέταρτης ανακεφαλαιοποίησης.

Η τρίτη ανακεφαλαιοποίηση και το ελληνικό Δημόσιο

Με την τελευταία ανακεφαλαιοποιήση, το 2015, ενισχύθηκε η εποπτεία των τραπεζών, καθώς συμπεριλήφθηκε η αξιολόγηση των διοικήσεων και των δομών, ώστε να αποφευχθούν στρεβλώσεις του παρελθόντος. Επιπλέον, ανετράπη το παράδοξο της πρώτης ανακεφαλαιοποιήσης (2012-2013), όπου το ελληνικό Δημόσιο, αν και κατείχε τη συντριπτική πλειοψηφία των μετοχών τριών σημαντικών τραπεζών, εντούτοις είχε περιορισμένα δικαιώματα ψήφου.

Ειδικότερα, στην τρίτη ανακεφαλαιοποίηση, με τη χρήση του μείγματος CoCos και κοινών μετοχών με πλήρη δικαιώματα ψήφου (75% και 25%), επετεύχθη ισορροπία καθώς:

● Τα CoCos έχουν ετήσια απόδοση 8% και, αν δεν γίνουν αποπληρωμές των τόκων στις προβλεπόμενες ημερομηνίες για δύο φορές, μετατρέπονται σε κοινές μετοχές με πλήρη δικαιώματα ψήφου στο 116% της αξίας τους. Αυτό συνέβη με τα CoCos της Πειραιώς, με αποτέλεσμα το ποσοστό του ΤΧΣ στην τράπεζα να φτάσει το 61,34%.

● Με τις κοινές μετοχές, το Ελληνικό Δημόσιο (ΤΧΣ) διατήρησε ένα ισχυρό ποσοστό συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο των τραπεζών και πρώτη φορά η συμμετοχή του Ταμείου έγινε με κοινές μετοχές, που έχουν πλήρη δικαιώματα ψήφου.

Αντίθετα, τα εργαλεία της πρώτης ανακεφαλαιοποίησης ήταν: μετοχές χωρίς δικαίωμα ψήφου και warrants, που δεσμεύονταν από συγκεκριμένη συμφωνία επαναγοράς, η οποία δεν επέτρεψε στο Δημόσιο να ανακτήσει τα κεφάλαια που επένδυσε, αν και η τιμή των μετοχών των τραπεζών ήταν δυνατόν, κατά περιόδους, να χαρακτηριστεί πρόσφορη.

 

www.efsyn.gr

  Σχολιασμός Θέματος «Η Πειραιώς, οι τράπεζες και το κόστος της διάσωσής τους»  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Aρθρα

 
 

Το καλό και το κακό σενάριο για την παγκόσμια οικονομία.Γράφει ο καθηγητής Γ. Μαραγκός και οι Γ. Καρακεχαγιόγλου, Ι. Λίτσιου, Μ. Χηνοπούλου.

 21/7/2021 
 

Η παγκόσμια και ελληνική οικονομία μετά την «αποσωλήνωσή» τους.του Παναγιώτη Ρουμελιώτη

 30/6/2021 
 

Το «κόμμα της Novartis» και η 5η φάλαγγα στους θεσμούς

 10/6/2021 
 

Nοvartis: Ατίμωσις ενός εισαγγελέα. Tου Μανώλη Κοττάκη.

 10/6/2021 
 

Γκαμπριέλ Ζούκμαν: Υψηλότεροι φόροι στον πλούτο

 8/6/2021 
 

Η επίθεση της Ε.Ε. στους φορολογικούς παραδείσους: Με «οδηγό» έναν νεαρό μαθητή του Πικετί

 3/6/2021 
 

Π. Ρουμελιώτης : Σημαντικές πτυχές και αλήθειες για την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ

 28/5/2021 
 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ

 24/5/2021 
 

Η ΓΛΩΣΣΑ (της αρχαίας τραγωδίας) ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ;.

 24/5/2021 
 

Oι 40 που θησαύρισαν από την πανδημία – “Σαν πολλοί γίναμε” λέει το Forbes!

 27/4/2021 
 

Η επιστροφή του κεϋνσιανισμού και ο ευρωπαϊκός λήθαργος

 27/4/2021 
 

Η εικόνα της παγκόσμιας οικονομίας μετά την πανδημία: Επιπτώσεις και αναγκαίες πολιτικές.Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ Ομότιμου Καθηγητή Παντείου Πανεπιστημίου

 21/4/2021 
 

Οι προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης Επιπτώσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα του Παναγιώτη Ρουμελιώτη

 6/4/2021 
 

Η Πειραιώς, οι τράπεζες και το κόστος της διάσωσής τους

 30/3/2021 
 

Άρθρο Μισέλ, Γκεμπρεγεσούς και 25 Ευρωπαίων ηγετών για την πανδημία

 30/3/2021 
 

Τι λέει η ΕΕ για την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.Του Χιόνη Διονύση

 19/3/2021 
 

Γιάνης Βαρουφάκης: «Μόνη λύση στην κρίση από την πανδημία τα ευρωομόλογα»

 16/3/2021 
 

6G: Ψυχρός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας για το μέλλον του Διαδικτύου

 9/2/2021 
 

Ιππότες της ανάκαμψης οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.Tου Γωνιάδη Ηρακλής

 9/2/2021 
 

Τρύφων Αλεξιάδης: Τελικά λεφτά υπάρχουν;

 9/2/2021 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ανακοινώσεις - Νέα

Aρθρα

Ευτράπελα

Επαγγελματικά Ευτράπελα

Εκδηλώσεις

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Πρόταση της ΑΚΙΟΕ για έκτακτη Συνέλευση των Αντιπροσώπων με θέμα τα προβλήματα των συνάδελφων και η εφαρμογή του συστήματος my data(1 σχόλιο/α)
Επιστολή Του Γεωργάκαρου Αναστάσιου Προς τον Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα Θέμα: Ποιες εργασίες κάναν οι συνάδελφοι τον Ιούλιο  
Μια συνάντηση με τον υπουργό κ. Χρήστο Σταικούρα που αποτελεί προσβολή για το Οικονομικό Επιμελητήριο και για τους επαγγελματίες λογιστές φοροτεχνικούς της χώρας. 
Επιστολή Της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας με θέμα , την άμεση απόδοση στην εφορία του ΦΠΑ για κάθε πώληση  
Επιστολή Της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας με Θέμα : Αναστολή εφαρμογής του έργου my data 
Επιστολή Της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας με Θέμα : Επανεξέταση της προθεσμία και του τρόπου υποβολής των δικαιολογητικών για τις Επιστρεπτέες Προκαταβολές. 

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
Ομηροι της ΑΑΔΕ οι οφειλέτες με παλιές ρυθμίσεις 
Ε. 2169 /19-08-2021 Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 132, 182, 183 και 203 του ν.4820/2021 (Α΄130) «Οργανικός Νόμος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλες ρυθμίσεις». 
Απαντήσεις για τον κατώτατο μισθό από το Υπ. Εργασίας 
Επιστρεπτέες προκαταβολές: Πράσινο φως από την Κομισιόν  
Ρυθμίσεις χρεών: Διευρύνεται η «ομπρέλα» των 240 δόσεων 
Τέλος επιτηδεύματος: Ποιοι φορολογούμενοι θα την «γλιτώσουν» 

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Μήνυμα του ομότιμου καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Χαντζηκωνσταντίνου Γεωργίου για την ΑΚΙΟΕ και τις εκλογές του ΟΕΕ 
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Γιατί έμειναν εκτός αντικειμενικών αξιών περιοχές στην χώρα , ποιος ευθύνεται ; (1 σχόλιο/α) 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ - ΡΗΞΗ - Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ 
Ελληνικό χρέος η διαιώνιση του προβλήματος. 
Το μαύρο και το κόκκινο - Βεργόπουλος Κώστας 

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ – ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. Tης Αιμιλιας Κατρινακης & του Μιχαηλ Πιερη 
"Δαπάνες Επιχειρήσεων. Ανάλυση - Ερμηνεία" των Δημ. Σταματόπουλου - Αντ. Καραβοκύρη 
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

“Κατάθεση ψυχής” – Γιώργος Θ. Σαρδέλης 
«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

Στα δεσμα του μυθοποιημενου οικονομικου παραδειγματος

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα