Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
Σας ζητούμε συγνώμη για τυχόν τεχνικά προβλήματα. Ελπίζουμε να λυθούν σύντομα.
30/9/2022
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 521
 
Email 
teamakioe@gmail.com
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

“Πρέπει να ευχαριστήσουμε την Ελλάδα, η Δύση ολόκληρη είναι που έχει χρέος” (να το κάνει): Ο Γκοντάρ και η Ελλάδα…
Ο «μεγάλος στασιμοπληθωρισμός» θα χτυπήσει σκληρά μετοχές-ομόλογα. Του Ν. Ρουμπινί
Steve Hanke: Ο πληθωρισμός δεν είναι δημιούργημα Πούτιν
Κρούγκμαν: Η ψευδαίσθηση των ελίτ της Δύσης καταρρέει
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΗ ΚΑΜΠΗ. Tου Καθηγητή Νίκου Λέανδρου Πρώην Αντιπρύτανη Παντείου Πανεπιστημίου

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Τι πραγματικά είπε ο κ.Κωνσταντίνος Καραμανλής 
Η χήρα του δολοφονημένου δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ «τελειώνει» τον Θεοδωρικάκο 
Ο Ντράγκι και το ανέκδοτο για τους τραπεζίτες 

Περισσότερα...

λάλησαν...

Στο Περού παίρνουν μέτρα στην Ελλάδα το ;;;  
Στουρνάρας: Νοικοκυριά και επιχειρήσεις έχουν αποταμιεύσεις για ν’ αντέξουν την ακρίβεια 
Λίνα Μενδώνη υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Το διπλό παιγνίδι: Οι Έλληνες εφοπλιστές μεταφέρουν μαζικά ρωσικό φυσικό αέρι

�������� 
 

Ημερομηνία: 3/8/2022 12:31:06 μμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Το εκτενές άρθρο του Gerd Höhler (ανταποκριτής στην Αθήνα) και του Christoph Herwartz (ανταποκριτής στις Βρυξέλλες) στην Handelsblatt, αναφέρεται αρχικά στην υπογραφή συμφωνίας του ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομίας και Κλιματικής Προστασίας με τον Έλληνα εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου.

Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου στο πάνελ του συνεδρίου Maritime Leaders’ Summit που έγινε στη Βουλιαγμένη.

Αναφέρεται στο διπλό παιχνίδι των Ελλήνων εφοπλιστών και σημειώνει ότι οι εφοπλιστές του Πειραιά μεταφέρουν μαζικά με τα δεξαμενόπλοιά τους ρωσικό φυσικό αέριο και αργό πετρέλαιο με περίπλοκες μεθόδους. Αυτό δείχνει πόσα κενά έχουν οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) κατά του Βλαντιμίρ Πούτιν (Putin).

Ο κ. Προκοπίου πρόκειται να ενοικιάσει στη γερμανική κυβέρνηση δύο πλοία, το„Transgas Force“ και το „Transgas Power“, που θα βοηθήσουν τη Γερμανία, ως πλωτοί τερματικοί σταθμοί LNG, να απεξαρτηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Ωστόσο ο Έλληνας μεγιστάνας δεν βοηθά μόνο τη Γερμανία, αλλά και τον Putin, σχολιάζει το δημοσίευμα: ο Προκοπίου, όπως και άλλοι Έλληνες εφοπλιστές, μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο με τα πλοία τους σε όλο τον κόσμο και έτσι βοηθούν τον Ρώσο Πρόεδρο να γεμίζει τα κρατικά ταμεία με έσοδα προκειμένου να χρηματοδοτεί τον πόλεμό του στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με έρευνα της ΜΚΟ Global Witness που βασίστηκε σε στοιχεία της αμερικανο-βρετανικής εταιρείας Refinitiv, τα ελληνικά, κυπριακά και μαλτέζικα δεξαμενόπλοια έχουν μεταφέρει από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία περίπου το ένα τρίτο των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου, δηλαδή συνολικά 178 εκατ. βαρέλια, αξίας 17,3 δις. δολαρίων. Μόνο τον Μάιο τα δεξαμενόπλοια των τριών αυτών χωρών μετέφεραν το 50% του πετρελαίου που εξήγε η Ρωσία.

Όπως σχολιάζουν οι συντάκτες του άρθρου, πρόκειται για «κενό» στις κυρώσεις της Ε.Ε. σε βάρος της Ρωσίας και για το ρίσκο οι κυρώσεις αυτές τελικά να ζημιώσουν περισσότερο την Ε.Ε. παρά τη Ρωσία. Ο πόλεμος και οι κυρώσεις έχουν ωθήσει στα ύψη την τιμή του πετρελαίου, με αποτέλεσμα η Ρωσία να έχει περισσότερα έσοδα από ό,τι πριν την έναρξη του πολέμου, παρόλο που έχει πουλήσει λιγότερο πετρέλαιο.

Η εξέλιξη αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι η Ινδία έχει καταστεί σημαντικός πελάτης για το ρωσικό πετρέλαιο, και μάλιστα το 80% αυτού του πετρελαίου που αγοράζει η Ινδία μεταφέρεται από πλοία της Ε.Ε., της Νορβηγίας και της Μ. Βρετανίας, με τα ελληνικά δεξαμενόπλοια να παίζουν εδώ σημαντικό ρόλο.

Η ανταπόκριση αναφέρεται στις δύσκολες διαπραγματεύσεις των Ευρωπαίων εταίρων για το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, κατά τις οποίες η Ουγγαρία έφερε τις μεγαλύτερες αντιρρήσεις, αλλά και η Ελλάδα πέτυχε στο πλαίσιο αυτής της διένεξης να αποσυρθεί από το τελικό κείμενο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την έκτη δέσμη κυρώσεων το απόσπασμα που αφορούσε την απαγόρευση μεταφοράς του πετρελαίου, μια επιτυχία για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, και το λόμπυ των εφοπλιστών τους.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου, Anton Hofreiter (Πράσινοι), «από την άποψη του περιεχομένου αυτό δεν μπορεί να αιτιολογηθεί». Χωρίς την απαγόρευση μεταφοράς του πετρελαίου το εμπάργκο δεν ζημιώνει τη Ρωσία, αντιθέτως επωφελείται από τις υψηλές τιμές κάθε χώρα που το πουλά, επισημαίνει ο κ. Hofreiter.

Το δημοσίευμα αναφέρεται στη συνέχεια λεπτομερώς στην εταιρεία Dynagas LNG Partners LP του Γιώργου Προκοπίου, που έχει ενοικιάσει τρία από τα έξι δεξαμενόπλοια LNG στη ρωσική Gazprom, ενώ άλλα δύο έχουν ενοικιαστεί στην Yamal LNG, που ανήκει πλειοψηφικά στον δεύτερο μεγαλύτερο ρωσικό όμιλο φυσικού αερίου Novatek.

Όπως σημειώνεται, τα πλοία του Έλληνα εφοπλιστή είναι κατασκευασμένα κατά τρόπο που μπορούν να μεταφέρουν όλο τον χρόνο ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο από τον πολικό κύκλο. Τα δεξαμενόπλοια της Dynagas LNG Partners, που είχαν διατεθεί στην Gazprom, από τον Απρίλιο μεταφέρουν αέριο de facto για τη Γερμανία, κι αυτό γιατί οι σχετικές συμβάσεις μεταβιβάστηκαν στην ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων, από όταν πέρασε στον έλεγχό της η Gazprom Germania, όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία.

Ο Προκοπίου, με τους πλωτούς τερματικούς σταθμούς για τη Γερμανία, επωφελείται και από την προσπάθεια της Γερμανίας να απεξαρτηθεί από τη ρωσική ενέργεια, ενώ την ίδια ώρα συνεχίζει να μεταφέρει ρωσικό LNG.

Σύμφωνα με στοιχεία της υπηρεσίας αναλύσεων Lloyd’s List Intelligence, ο ρόλος των ελληνικών δεξαμενόπλοιων έχει κερδίσει σε σημασία από τότε που τα ρωσικά πλοία δεν μπορούν να ελλιμενιστούν σε ευρωπαϊκά λιμάνια.

Επιπλέον, τα στοιχεία δείχνουν ότι από τα 141 δεξαμενόπλοια τα οποία φόρτωσαν ρωσικό πετρέλαιο στα σημαντικότερα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας τον Απρίλιο, τα 50 ήταν ελληνικά, και μάλιστα ανήκαν ως επί το πλείστον στην εταιρεία TMS Tankers του Γιώργου Οικονόμου και στην Minerva Maritime του Ανδρέα Μαρτίνου.

Περαιτέρω εξηγείται ότι στο πλαίσιο της πρακτικής „Ship-to-Ship Transfers“, στα ελληνικά χωρικά ύδατα έχουν γίνει από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία μεταφορτώσεις πετρελαίου και μάλιστα συχνά προτιμάται το λιμάνι της Καλαμάτας, ενώ σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου Reuters, οι αφίξεις δεξαμενόπλοιων στην Καλαμάτα, που μετέφεραν πετρελαιοειδή από τη Ρωσία, τον Απρίλιο διπλασιάστηκαν έναντι του Μαρτίου.

Λόγος γίνεται στη συνέχεια για τα ελληνικά δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο από τη Μεσόγειο στην Ασία, όπου εν μέρει γίνεται η επεξεργασία του και επιστρέφει στην Ευρώπη ως βαρύ πετρέλαιο ή diesel.

Πάντως, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μεταβολή των οδών μεταφοράς του ρωσικού πετρελαίου, που κατευθύνεται πλέον σε μεγάλο βαθμό προς την Ασία αντί για την Ευρώπη, ενώ η Ευρώπη αντικαθιστά τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου με εισαγωγές πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή, τη Βραζιλία, τη Β. Αμερική και τη Δυτ. Αφρική.

Η εφημερίδα επισημαίνει ότι είναι στο DΝΑ των Ελλήνων εφοπλιστών να αναλαμβάνουν ρίσκα και να αναζητούν νέες ευκαιρίες στην αγορά και προσθέτει ότι όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες στις οποίες απευθύνθηκε, άφησαν αναπάντητα τα ερωτήματά της.

Η δύναμη των Ελλήνων εφοπλιστών στην αγορά είναι σημαντική. Τα στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας Vessels Value αναφέρουν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν αυτή τη στιγμή 4.766 πλοία , ενώ το μερίδιό τους στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο ανέρχεται στο 21%.

Στο μεταξύ, οι ηγέτες της G7 στο Elmau της Βαυαρίας συμφώνησαν σε ένα πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, ωστόσο οι Ευρωπαίοι είναι επιφυλακτικοί, διότι όσο η Ρωσία έχει εναλλακτικές αγορές για το πετρέλαιό της, θα αγνοεί το πλαφόν στην τιμή του.

Προκειμένου να έχει αποτέλεσμα αυτή η ιδέα, θα πρέπει οι χώρες της G7 να απομονώσουν τη Ρωσία και να απαγορεύσουν όλες τις υπηρεσίες που είναι απαραίτητες για τη μεταφορά του πετρελαίου, εφόσον το πετρέλαιο πωλείται σε τιμή άνω του πλαφόν.

Για τους εφοπλιστές το πλαφόν θα ήταν επωφελές, μια και θα συνέχιζαν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο και δεν θα τους επηρέαζε πια η απαγόρευση ασφάλισης των δεξαμενόπλοιών τους.

ΠΗΓΗHandelsblattGerd Höhler & Christoph Herwartz – Öl-Transporte: Das doppelte Spiel der griechischen Reeder

https://hellasjournal.com

  Σχολιασμός Θέματος «Το διπλό παιγνίδι: Οι Έλληνες εφοπλιστές μεταφέρουν μαζικά ρωσικό φυσικό αέριο και αργό πετρέλαιο με περίπλοκες μεθόδους»  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Ειδήσεις Κόσμος

 
 

Παρέμβαση της Τράπεζας της Αγγλίας με μαζική αγορά κρατικού χρέους

 29/9/2022 
 

Θα μας οδηγήσει η Tesla στην εποχή του... Blade Runner;

 29/9/2022 
 

Το ισχυρό δολάριο ωφελεί τις ΗΠΑ, όχι τη διεθνή οικονομία

 28/9/2022 
 

Προ ενεργειακού κραχ η οικονομία της ευρωζώνης

 28/9/2022 
 

Πολιτικός σεισμός στην Ιταλία - Η νίκη της ακροδεξιάς τρομάζει ΕΕ και αγορές

 26/9/2022 
 

Ομοβροντία αυξήσεων επιτοκίων σε ένα 24ωρο σε όλο τον κόσμο

 23/9/2022 
 

ΕΕ: Κίνδυνος φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού για 25% των αυτοαπασχολούμενων

 23/9/2022 
 

Νέα αύξηση επιτοκίων κατά 0,75% από τη Fed

 22/9/2022 
 

Η Μπούντεσμπανκ προειδοποιεί για εποχή «άγριας» ύφεσης και πληθωρισμού

 21/9/2022 
 

Πούτιν: «Η Ε.Ε. μπλοκάρει δωρεά 300.000 τόνων λιπασμάτων στις φτωχές χώρες»

 21/9/2022 
 

Η Γερμανία εθνικοποιεί την Uniper

 21/9/2022 
 

Το λάθος του Βόλκερ που δεν πρέπει να επαναλάβει η Fed

 19/9/2022 
 

Moodys: Δεν αναβάθμισε την Ελλάδα - Οι κίνδυνοι για την Ευρωζώνη

 19/9/2022 
 

DBRS: Διατηρεί στο ΒΒ την Ελλάδα - Αύξηση ρίσκου λόγω πληθωρισμού, επιτοκίων

 19/9/2022 
 

Γερμανική ντρίμπλα σε Ρωσία: Υπό κρατικό έλεγχο η θυγατρική της Rosneft

 16/9/2022 
 

Patagonia: Ο δισεκατομμυριούχος που χάρισε την εταιρεία του στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής

 15/9/2022 
 

Φον ντερ Λάιεν: 140 δισ. στα κράτη-μέλη από τους φόρους στα υπερκέρδη

 14/9/2022 
 

Η ΕΚΤ στον χορό των «ιεράκων»

 12/9/2022 
 

Ο «μεγάλος στασιμοπληθωρισμός» θα χτυπήσει σκληρά μετοχές-ομόλογα

 12/9/2022 
 

Τη σφοδρότητα της κλιματικής κρίσης βίωσε το καλοκαίρι το βόρειο ημισφαίριο

 8/9/2022 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ειδήσεις Ελλάδα

Ειδήσεις Κόσμος

Επιλεγμένες Οικονομικές Ειδήσεις από Ελλάδα & Κόσμο

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Την Απόσυρση των διατάξεων επιβολής τέλους χαρτοσήμου στα έντοκα επιχειρηματικά δάνεια και τις λοιπές χρηματοδοτήσεις ζητά ο Σύλλογος Οικονομολόγων Λογιστών Νομού Θεσσαλονίκης  
Όταν η αλαζονεία συναντάει την αναλγησία, η λογική και η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά απουσιάζουν. Του Σπύρου Χρήστου  
Ποιος είστε τέλος πάντων κ. Σταικούρα. Του Παναγιώτη Αλεβιζάκη  
Έχετε υπόψιν σας κ. Σταϊκούρα 
Τσιλιγιάνης Σωτήρης για την παράταση των φορολογικών δηλώσεων 
Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έως τις 30 Αυγούστου 2022 

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
Μέχρι 31.12.2022 η απόδοση των τελών χαρτοσήμου για τα επιχειρηματικά δάνεια
Τροποποιήθηκε κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου η ημερομηνία έναρξης ισχύος της διάταξης για την επιβολή των κυρώσεων στη μη διαβίβαση των λιανικών πωλήσεων στην εφαρμογή e-send της ΑΑΔΕ.
Χωρίς φόρο και οι δωρεές μεταξύ αδελφών 
Στεγαστικά δάνεια σε νέους με σχεδόν μηδενικό επιτόκιο - Τα όρια ηλικίας 
Εφορία: Πότε διενεργούνται φορολογικοί έλεγχοι σε βάθος 15ετίας 
Φορολογικό πιστοποιητικό θα μπορούν πλέον να λαμβάνουν και οι ΙΚΕ 

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Αλλαγές στα πρόστιμα της εφορίας 
Μήνυμα του ομότιμου καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Χαντζηκωνσταντίνου Γεωργίου για την ΑΚΙΟΕ και τις εκλογές του ΟΕΕ 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Γιατί έμειναν εκτός αντικειμενικών αξιών περιοχές στην χώρα , ποιος ευθύνεται ; (1 σχόλιο/α) 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΛΛΑΡΟΣ : Ο ΝΕΟΣ ΨΥΧΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΡΩΣΟ-ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ.  
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ: Αναζητώντας και Διαπιστώνοντας. Τιμητικός Τόμος για τον Ομότιμο Καθηγητή Οικονομικής Θεωρίας Γεώργιο Θ. Χατζηκωνσταντίνου 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ - ΡΗΞΗ - Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ 

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ – ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. Tης Αιμιλιας Κατρινακης & του Μιχαηλ Πιερη 
"Δαπάνες Επιχειρήσεων. Ανάλυση - Ερμηνεία" των Δημ. Σταματόπουλου - Αντ. Καραβοκύρη 
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

“Κατάθεση ψυχής” – Γιώργος Θ. Σαρδέλης 
«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

ΝΕΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. Του Παντελή Σ. Παπαστάθη Οικονομολόγου – Συγγραφέα

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα