Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
Σας ζητούμε συγνώμη για τυχόν τεχνικά προβλήματα. Ελπίζουμε να λυθούν σύντομα.
24/10/2021
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 12410
 
Email 
teamakioe@gmail.com
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

Η Πολωνία ανοίγει το παράθυρο του «φρενοκομείου» στην ΕΕ;
Το καλό και το κακό σενάριο για την παγκόσμια οικονομία.Γράφει ο καθηγητής Γ. Μαραγκός και οι Γ. Καρακεχαγιόγλου, Ι. Λίτσιου, Μ. Χηνοπούλου.
Η παγκόσμια και ελληνική οικονομία μετά την «αποσωλήνωσή» τους.του Παναγιώτη Ρουμελιώτη
Το «κόμμα της Novartis» και η 5η φάλαγγα στους θεσμούς
Nοvartis: Ατίμωσις ενός εισαγγελέα. Tου Μανώλη Κοττάκη.
Γκαμπριέλ Ζούκμαν: Υψηλότεροι φόροι στον πλούτο

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Οι ευθύνες του Μητσοτάκη – Ανάγκη εκδημοκρατισμού της ΕΥΠ. Απο τον Νίκο Κοτζία 
«Όχι, δεν θέλω ακαταδίωκτο» 
O Πρωθυπουργός της Μογγολίας παραιτήθηκε επειδή δεν.... 

Περισσότερα...

λάλησαν...

Ο διοικητής που σε στέλνει στον… διάολο 
Χαμός στον τηλεοπτικό αέρα του MEGA για το εμβόλιο – «Είσαι γελοίος, είσαι ηλίθιος» 
Στη Βουλή το αίτημα των Φοροτεχνικών για μετατροπή της Ομοσπονδίας σε Ν.Π.Δ.Δ. - Κοινοβουλευτική Αναφορά του Χ. Μαμουλάκη(1 σχόλιο/α) 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Όταν ο καταναλωτής γίνεται παραγωγός αξίας του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

�������� 
 

Ημερομηνία: 9/3/2007   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Η αγορά, με την βοήθεια του Διαδικτύου, εξελίσσεται σε ένα πραγματικό φόρουμ, στους κόλπους του οποίου ο καταναλωτής παίζει ενεργό ρόλο, δημιουργεί αξίες και μάχεται γι αυτές…

του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι, από την δεύτερη πετρελαϊκή κρίση και μετά, η παγκόσμια οικονομία μπήκε σε φάση ριζικού μετασχηματισμού της. Βρισκόμαστε έτσι σε μία εποχή ριζικών οικονομικών και κοινωνικών αλλαγών, που είναι όμοιες με αυτές που χαρακτήρισαν το πέρασμα του ανθρώπου από την γεωργική οικονομία στην αντίστοιχη βιομηχανική της πρώτης περιόδου και στην συνέχεια στα βιομηχανικά στάδια που χαρακτηρίστηκαν από την κυριαρχία του ηλεκτρισμού, των υγρών καυσίμων και της ραγδαίας εξάπλωσης του αυτοκινήτου. Σήμερα, το οικονομικό τοπίο αλλάζει ριζικά. Και, στα πλαίσια αυτής της εις βάθος αλλαγής, μεταβάλλονται και οι γνωστοί παραδοσιακοί συντελεστές της παραγωγής. Το σπάνιο και ακριβό κάποτε κεφάλαιο είναι στις μέρες μας κινητικό, άφθονο και φθηνό. Το έδαφος συμμετέχει όλο και λιγότερο στην διαδικασία παραγωγής πλούτου. Η εργασία, τέλος, ναι μεν διατηρεί σχετική αξία, πλην όμως η φύση της αλλάζει δραματικά και άρα αποκτά διαφορετικό περιεχόμενο από ό,τι στο παρελθόν. Κατά συνέπεια -και αυτό είναι σημαντικό- η εργασία μπορεί να γίνει κεφάλαιο, στον βαθμό που πληρούνται ορισμένες απαραίτητητες προϋποθέσεις.

Οι εξελίξεις αυτές οδήγησαν και οδηγούν κάθε μέρα σε βαθειές αλλαγές και τους τρόπους διοίκησης των επιχειρήσεων, μετατρέποντας το παραδοσιακό οργανωτικό πρότυπο του «Ford» σε όλα τα επίπεδα. Έτσι, σήμερα, οι επιχειρήσεις αντί να εκχωρούν αρμοδιότητες από πάνω προς τα κάτω, κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Οι αρμοδιότητες τις οποίες εκχωρούν έχουν πορεία από κάτω προς τα πάνω, με άμεσο αποτέλεσμα την εξαφάνιση πολλών ιεραρχικών επιπέδων, τα οποία συνήθως αποτελούσανκαι ένα μέρος της κλίμακας των προαγωγών.

Οι μετασχηματισμοί αυτοί, όπως είναι φυσικό, δημιουργούν σοβαρές πιέσεις στα τμήματα προσωπικού της επιχείρησης, τα οποία οφείλουν να επιμορφώσουν εκ νέου υπαλλήλους, οι οποίοι είχαν μάθει να λειτουργούν με τα παλιά συστήματα, και να τους κινητοποιήσουν για να μάθουν να λειτουργούν περισσότερο ως επιχειρηματίες. Και αυτό αποτελεί μεγάλη κοινωνική καινοτομία. Συνεπώς, οι νέοι τρόποι δόμησης και διοίκησης των επιχειρήσεων που δημιουργήθηκαν για να επιβιώσουν σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, κατέστησαν απαρχαιωμένη την ιδέα της ισόβιας απασχόλησης στις μεγάλες επιχειρήσεις. Εξάλλου, η δια βίου μάθηση ανοίγει την πόρτα που επιτρέπει στους ανθρώπους να μετακινούνται από την μία εργασία στην άλλη, με αποτέλεσμα η εποχή μας να είναι αυτή της υψηλής εργασιακής κινητικότητας. Από κάθε άποψη, νέες αξίες αναδύονται για τους σημερινούς μάνατζερς. Η εξέλιξη στα οργανωτικά πρότυπα έχει ξεκάθαρες επιπτώσεις και για τους εργαζομένους, από τους οποίους απαιτείται να είναι ευέλικτοι και κινητικοί, να δείχνουν πρωτοβουλία, να αναλαμβάνουν μεγαλύτερη ευθύνη και να εργάζονται σε ομάδες. Αυτοί, με την σειρά τους, προσπαθούν να αναζητούν ισορροπία ανάμεσα στην δουλειά, την οικογένεια και τον ελεύθερο χρόνο.

Σε αυτές τις συνθήκες οικονομικού και κοινωνικού μετασχηματισμού, παρατηρούνται τρεις επιπρόσθετες διαρθρωτικές αλλαγές, οι οποίες είναι: Πρώτον, η εντυπωσιακή ανάπτυξη του τομέα της παροχής υπηρεσιών εις βάρος της μεταποίησης. Δεύτερον, η ανάδειξη της γνώσης σε συντελεστή παραγωγής και, τρίτον, η ανάπτυξη της υψηλής τεχνολογίας σε τέτοιο βαθμό που να αποτελεί κινητήρια οικονομική δύναμη. Δεν πρέπει έτσι να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι στις χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), οι υπηρεσίες καλύπτουν κατά μέσον όρο το 63% του συνολικού τους Ακαθάριστου Εγχωρίου Προϊόντος, ενώ η υψηλή τεχνολογία συμμετέχει σε ποσοστό πάνω από 45% στον σχηματισμό παραγωγικού κεφαλαίου.

Μπορούμε, συνεπώς, να πούμε μετά βεβαιότητος ότι βρισκόμαστε για καλά σε οικονομίες παροχής υπηρεσιών και έχουμε απέναντί μας καταναλωτές οι οποίοι όλο και περισσότερο απαιτούν υψηλή ποιότητα, ταχύτητα, εκλογικευμένες τιμές και εγγυήσεις ασφάλειας. Ακόμα, οι νέοι καταναλωτές στις αναπτυγμένες χώρες είναι πολύ πιο μορφωμένοι από τους γονείς τους, κυρίως δε έχουν άμεσες προσβάσεις σε μεγάλες ποσότητες πληροφοριών. Συνεπώς, στον βαθμό που το επιδιώκουν και το επιθυμούν, είναι πολύ καλύτερα πληροφορημένοι από τις αντίστοιχες γενιές καταναλωτών του παρελθόντος. Η προσέγγισή τους λοιπόν υπακούει σε νέους όρους και σε κριτήρια που λίγοι φαντάζονταν πριν 20 ή 30 χρόνια. Μία επιχείρηση που θέλει να επιβιώσει, για να πετύχει τον στόχο της είναι απαραίτητο να έλθε σε διάλογο με τους πελάτες της και τους καταναλωτές, να τους κινητοποιήσει, να διαχειριστεί την διαφορετικότητά τους και να μοιραστεί μαζί τους κοινές εμπειρίες. Όλες αυτές οι ενέργειες μπορούν να υλοποιηθούν μέσω του Διαδικτύου, χάρη στο οποίο είναι εύκολο για τους καταναλωτές της νέας οικονομίας να συναθροιστούν αυθόρμητα και να σχηματίσουν εικονικές κοινότητες. Είναι πολύ εύκολο, λόγου χάρη, να λανσάρει κανείς ένα φόρουμ, να πάρει μέρος σε αυτό και να έχει ενεργό συμμετοχικό ρόλο. Οι επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να ξεχνούν ότι η ισχύς των κοινοτήτων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα κινητοποίησής τους. Τα μηνύματα διαδίδονται τόσο γρήγορα μέσω του Διαδικτύου που πολλοί αυτό το «αραβικού τύπου τηλέφωνο» το αποκαλούν «μάρκετινγκ του ιού». Και δεν έχουν άδικο.

Κάποτε, οι επιχειρήσεις επέβαλαν την εικόνα τους στους καταναλωτές μέσω της διαφήμισης, της συσκευασίας και της φήμης τους. Στο εξής, η θέση τους στην αγορά εξελίσσεται σε συνάρτηση με το άθροισμα των ατομικών εμπειριών των καταναλωτών. Αυτό επαληθεύεται πλήρως στις περιπτώσεις εταιρειών όπως η Amazon, η In.gr, η Yahoo, η e-Bay και άλλες. Σε κάθε περίπτωση, οι πελάτες είναι αυτοί που σφυρηλάτησαν και νομιμοποίησαν την κινούμενη ταυτότητα αυτών των εταιρειών, δίνοντας περιεχόμενο στην επωνυμία τους.

Είναι χαρακτηριστικό όμως, από αυτή την οπτική γωνία, το γεγονός ότι οι μεγάλες εταιρείες μαθαίνουν να κινητοποιούν τις κοινότητες των χρηστών τους. Η ολλανδική Philips αποτελεί καλό παράδειγμα προς μίμηση. Ένας πελάτης της εταιρείας δημιούργησε πρόσφατα ένα site για τους hackers που ενδιαφέρονται να διερευνήσουν το ενσωματωμένο στο σύστημα Pronto λογισμικό της Philips (πρόκειται για μία παντός τύπου συσκευή τηλεχειρισμού). Χάρη στο site που προαναφέρουμε, γίνεται εύκολη η αλλαγή των κωδικών και άλλων δεδομένων του όλου προγράμματος, με αποτέλεσμα οι χρήστες να εξοικονομούν χρόνο προγραμματισμού.

«Είναι φανερό», τονίζει ο καθηγητής C.Prahalad, «ότι οι καταναλωτές, με τις συμπεριφορές τους, όχι μόνον αλλάζουν ριζικά το βιομηχανικό σύστημα, αλλά ιχνογραφούν και τις μεγάλες διαστάσεις της μεταβιομηχανικής εποχής, δηλαδή αυτής που θα εξαρτάται από την γνώση και, γενικά, τις άύλες πλουτοπαραγωγικές πηγές. Έχουμε δηλαδή σημαντική μεταφορά εξουσίας, διαδικασία η οποία φέρνει στο προσκήνιο με θόρυβο έναν καταναλωτή–παραγωγό αξιών…».

Πρόκειται, δηλαδή, για ένα πρωτόγνωρο και ως εκ τούτου πολύπλοκο φαινόμενο, που οι ελληνικές επιχειρήσεις καλά θα κάνουν να μελετήσουν σοβαρά και εις βάθος. Διότι, ιστορικά, για πρώτη φορά η αγορά μετασχηματίζεται από τους πρωταγωνιστές της, οι οποίοι, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, είναι και οι πραγματικοί φορείς της ζήτησης.

  Σχολιασμός Θέματος «Όταν ο καταναλωτής γίνεται παραγωγός αξίας του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου»  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Aρθρα

 
 

Η Πολωνία ανοίγει το παράθυρο του «φρενοκομείου» στην ΕΕ;

 13/10/2021 
 

Το καλό και το κακό σενάριο για την παγκόσμια οικονομία.Γράφει ο καθηγητής Γ. Μαραγκός και οι Γ. Καρακεχαγιόγλου, Ι. Λίτσιου, Μ. Χηνοπούλου.

 21/7/2021 
 

Η παγκόσμια και ελληνική οικονομία μετά την «αποσωλήνωσή» τους.του Παναγιώτη Ρουμελιώτη

 30/6/2021 
 

Το «κόμμα της Novartis» και η 5η φάλαγγα στους θεσμούς

 10/6/2021 
 

Nοvartis: Ατίμωσις ενός εισαγγελέα. Tου Μανώλη Κοττάκη.

 10/6/2021 
 

Γκαμπριέλ Ζούκμαν: Υψηλότεροι φόροι στον πλούτο

 8/6/2021 
 

Η επίθεση της Ε.Ε. στους φορολογικούς παραδείσους: Με «οδηγό» έναν νεαρό μαθητή του Πικετί

 3/6/2021 
 

Π. Ρουμελιώτης : Σημαντικές πτυχές και αλήθειες για την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ

 28/5/2021 
 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ

 24/5/2021 
 

Η ΓΛΩΣΣΑ (της αρχαίας τραγωδίας) ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ;.

 24/5/2021 
 

Oι 40 που θησαύρισαν από την πανδημία – “Σαν πολλοί γίναμε” λέει το Forbes!

 27/4/2021 
 

Η επιστροφή του κεϋνσιανισμού και ο ευρωπαϊκός λήθαργος

 27/4/2021 
 

Η εικόνα της παγκόσμιας οικονομίας μετά την πανδημία: Επιπτώσεις και αναγκαίες πολιτικές.Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ Ομότιμου Καθηγητή Παντείου Πανεπιστημίου

 21/4/2021 
 

Οι προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης Επιπτώσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα του Παναγιώτη Ρουμελιώτη

 6/4/2021 
 

Η Πειραιώς, οι τράπεζες και το κόστος της διάσωσής τους

 30/3/2021 
 

Άρθρο Μισέλ, Γκεμπρεγεσούς και 25 Ευρωπαίων ηγετών για την πανδημία

 30/3/2021 
 

Τι λέει η ΕΕ για την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.Του Χιόνη Διονύση

 19/3/2021 
 

Γιάνης Βαρουφάκης: «Μόνη λύση στην κρίση από την πανδημία τα ευρωομόλογα»

 16/3/2021 
 

6G: Ψυχρός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας για το μέλλον του Διαδικτύου

 9/2/2021 
 

Ιππότες της ανάκαμψης οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.Tου Γωνιάδη Ηρακλής

 9/2/2021 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ανακοινώσεις - Νέα

Aρθρα

Ευτράπελα

Επαγγελματικά Ευτράπελα

Εκδηλώσεις

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Συνάντηση αντιπροσωπείας της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας (Α.ΚΙ.Ο.Ε.) με εκπροσώπους κομμάτων από το δημοκρατικό τόξο.
Ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Γεώργιος Λογιάδης σχετικά με την επιμονή της πολιτικής ηγεσίας στο χρόνο εφαρμογής της «ηλεκτρονικής πλατφόρμας myData»
Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών σχετικά με την υποχρεωτική εφαρμογή της πλατφόρμας myData, κατέθεσε ο Βουλευτής του Νοτίου Τομέα Αθηνών Βασίλης – Πέτρος Σπανάκης
Επιστολή Της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας (Α.ΚΙ.Ο.Ε.) προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα με θέμα την επιμονή στο χρόνο εφαρμογής της «ηλεκτρονικής πλατφόρμας myData» 
Πρόταση της ΑΚΙΟΕ για έκτακτη Συνέλευση των Αντιπροσώπων με θέμα τα προβλήματα των συνάδελφων και η εφαρμογή του συστήματος my data(1 σχόλιο/α) 
Επιστολή Του Γεωργάκαρου Αναστάσιου Προς τον Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα Θέμα: Ποιες εργασίες κάναν οι συνάδελφοι τον Ιούλιο  

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
Ομηροι της ΑΑΔΕ οι οφειλέτες με παλιές ρυθμίσεις 
Ε. 2169 /19-08-2021 Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 132, 182, 183 και 203 του ν.4820/2021 (Α΄130) «Οργανικός Νόμος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλες ρυθμίσεις». 
Απαντήσεις για τον κατώτατο μισθό από το Υπ. Εργασίας 
Επιστρεπτέες προκαταβολές: Πράσινο φως από την Κομισιόν  
Ρυθμίσεις χρεών: Διευρύνεται η «ομπρέλα» των 240 δόσεων 
Τέλος επιτηδεύματος: Ποιοι φορολογούμενοι θα την «γλιτώσουν» 

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Μήνυμα του ομότιμου καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Χαντζηκωνσταντίνου Γεωργίου για την ΑΚΙΟΕ και τις εκλογές του ΟΕΕ 
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Γιατί έμειναν εκτός αντικειμενικών αξιών περιοχές στην χώρα , ποιος ευθύνεται ; (1 σχόλιο/α) 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ: Αναζητώντας και Διαπιστώνοντας. Τιμητικός Τόμος για τον Ομότιμο Καθηγητή Οικονομικής Θεωρίας Γεώργιο Θ. Χατζηκωνσταντίνου 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ - ΡΗΞΗ - Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ 
Ελληνικό χρέος η διαιώνιση του προβλήματος. 

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ – ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. Tης Αιμιλιας Κατρινακης & του Μιχαηλ Πιερη 
"Δαπάνες Επιχειρήσεων. Ανάλυση - Ερμηνεία" των Δημ. Σταματόπουλου - Αντ. Καραβοκύρη 
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

“Κατάθεση ψυχής” – Γιώργος Θ. Σαρδέλης 
«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

Κωδικας Φορολογιας Μεγαλης Ακινητης Περιουσιας

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα