Με συνέπεια και Ανεξάρτητο λόγο Κινούμαστε Δυναμικά

Για ένα Απαλλαγμένο απο κομματικές εξαρτήσεις ΟΕΕ

Για την Αναβάθμιση της Οικονομικής Επιστήμης

Για Επαγελματική Αξιοπρέπεια

Γιατί τα κλειστά σπίτια δεν βγαίνουν στην αγορά: Υπερτουρισμός, Airbnb, «χρυσή βίζα» και έλλειψη κοινωνικής κατοικίας

Γιατί τράπεζες και servicers δεν βγάζουν στην αγορά σπίτια που απέκτησαν με πλειστηριασμό.

Οι εκτιμήσεις της ΤτΕ για τις εξελίξεις στην αγορά κατοικίας δεν είναι ενθαρρυντικές. Στην έκθεση του διοικητή για τη Νομισματική Πολιτική 2025-2026 αναφέρεται: «Δεδομένου ότι η προσφορά νέων ακινήτων παραμένει περιορισμένη, η περαιτέρω αύξηση του κόστους κατασκευής αναμένεται να επιβραδύνει την εκκίνηση νέων έργων, διατηρώντας τις τιμές σε υψηλά επίπεδα και επιδεινώνοντας την προσιτότητα της στέγης ιδίως για νοικοκυριά χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων».

Ο,τι αποκαλούμε στεγαστική κρίση, δηλαδή οι υψηλές τιμές κατοικιών (και ενοικίων), επομένως η αδυναμία των λαϊκών νοικοκυριών να νοικιάσουν και πολύ περισσότερο να αγοράσουν σπίτι, καθώς και η δαπάνη έως και άνω του 30% του εισοδήματός τους για στέγη, αναμένεται λοιπόν να συνεχιστεί –μέχρι νεωτέρας.

Καθώς βρισκόμαστε σε άτυπη προεκλογική περίοδο, εκθέσεις (ΤτΕ, ΔΝΤ) αλλά και παρεμβάσεις στελεχών ή και κομμάτων της αντιπολίτευσης διεκτραγωδούν τις διαστάσεις του προβλήματος, αλλά όσον αφορά το δέον γενέσθαι, οι απόψεις πολώνονται μεταξύ διαφορετικών «σχολών». Να αυξηθεί η προσφορά κατοικίας για να πέσουν οι τιμές, αλλά πώς; Με κατάργηση της χρυσής βίζας, περιορισμό του airbnb, πλαφόν στα ενοίκια, πρόγραμμα κοινωνικής κατοικίας και «πέναλτι» σε όσους κρατούν τα σπίτια τους κλειστά ή με επιδότηση της κατασκευής και του ανοίγματος κλειστών σπιτιών;

Πόσα είναι;


Σχολιάστε εδώ

για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε


x

Τι θέλετε να αναζητήσετε;